Rechte dekjes?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

merrieveulen

Re: Rechte dekjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 12:07

Shir89 schreef:
Ik neem aan dat Anky en haar team echt wel nagedacht hebben over het ontwerp en dat aangezien ze zelf ook traint met haar dekjes, het geen schade aan het paard kan aanrichten.

Het is wel zo dat ze in het begin wat stijf zijn en dat ze pas echt fijn liggen als ze een paar keer gewassen zijn.

waarom neem je dat aan? Anky is geen zadelexpert, ze heeft een lijn 'eigen merk' zadels, maar rijdt hier zelf niet mee. als iets goed verkoopt en weinig klachten (tot geen klachten) krijgt, verandert men het niet. iedereen kan een lijn dekjes op de markt brengen, heeft niets met kunde of kennis te maken. zolang de klant het koopt blijft het dan ook verkocht worden. denk ook aan bijv. zadelmarkt zadels, of bepaalde bitten die gewoon in de vrije verkoop zijn. nou is een dekje natuurlijk wel wat anders, ik zal eens kijken of ik er een brief of mail over kan sturen, ben benieuwd naar de reactie.

@ snoevie inderdaad, dat is net zoiets als zadels verkopen waar een rechte plank in zit als boom. alleen iedereen weet dat dat niet goed is, dus niemand koopt het. bij dekjes schijnt het niet als probleem te worden gezien, dus verkoopt het wel.

Shir89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 12:14

Snoevie schreef:
tja ik snap toch niet hoe je zo'n dekje kan ontwerpen waar geen vorm inzit.

De dekjes verliezen na enkele keren wassen hun stijfheid en worden daardoor flexibel, waardoor ze zicht dus ook vormen naar de rug van het paard.

Maar alleen onderzoek kan natuurlijk echt uitwijzen of het slecht is Haha! Slim

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 18:59

maar het dekje blijft recht,het vormt nooit helemaal mooi naar de rug van je paard.
zelf trek je toch ook kleding aan met vorm?
daarom vind ik PK pads fijner,zijn bijna hetzelfde,alleen een voorgevormde ruglijn en geen anky merkje

Piietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 20:12

een gevormde ruglijn vind ik persoonlijk fijner.
als wij een reche broek aan zouden trekken zouden we ook niet fijn kunnen bewegen.
maar of de paarden het fijn vinden??

Shir89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 21:00

Per paard is de ligging natuurlijk anders en ik ben het op de meeste punten ook wel weer met jullie eens, maar ik heb een paard nog nooit om een dekje niet werkwillig gezien of dat hij laat merken dat hij er last van heeft.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 00:14

Shir89 schreef:
Per paard is de ligging natuurlijk anders en ik ben het op de meeste punten ook wel weer met jullie eens, maar ik heb een paard nog nooit om een dekje niet werkwillig gezien of dat hij laat merken dat hij er last van heeft.

en dat is nu juist het probleem, de meeste paarden laten het niet merken. en veel mensen denken: 'ik zie niets, dus er is niets'.
andere mensen hebben de kennis/ kundigheid niet om te beoordelen of het paard negatief beïnvloed wordt door een relatief kleine factor.

persoonlijk zeg ik: neem gewoon een voorgevormde, dan loop je geen enkel risico voor wat dat betreft.

dat ze minder stug worden na het wassen is logisch, ze zullen echter blijven plooien en voorgevormd zullen ze ook nooit worden.

Shir89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 09:54

Misschien moeten ze maar is een echt onderzoek gaan doen en publiceren!!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 12:31

tja dat zou het mooiste zijn... zal wel gebeuren ook, er zijn wel onderzoeken gedaan naar materialen voor dekjes en diktes, dus dan zou dit ook wel moeten kunnen neem ik aan...