Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Zie zelf om me heen veel mensen die van alles roepen maar nog geen deuk in een pakkie boter rijden vandaar....
harnessmaker schreef:Visconti: ik denk inderdaad dat de fokkerij wat dit aangaat geen goed heeft gedaan. Ook in de paarden wereld worden veulens gefokt uit moeders die zelf zijn "gebleven" omdat het een zelf gefokt produkt was en een veulentje wel leuk is. Maar is de moeder wel kwaliteitief genoeg om verstandig te fokken.
Er lopen nu vele paarden rond die in de vrije natuur niet zouden overleven. Daar blijven alleen de sterkste over.......
Arabesk schreef:misschien heeft het ook wel hier mee te maken
[HAR] Diepe zit slecht voor paardenrug
er wordt bij zadelmaken vooral gekeken naar de ruiter en niet meer naar het paard
Arabesk schreef:mijn paard is een directe afstamming van de paarden die ik vroeger reed. (kleinzoon)
bij al die paarden gebruikten we gewoon de zadels doorelkaar. Je had geen zadel voor een paard, maar een zadel voor het doeleinde: dressuur springen etc. En ze pasten allemaal
En nu? Mijn paardje? Daar heb ik al zoveel zadels op geprobeerd en met alles is wel wat.
Oja en je had gewoon 1 vilten sjabrakje of een verhuisdeken, of gewoon niks....
Ik denk dat de kwaliteit van de zadels gewoon achteruit is gegaan ofzo.
Arabesk schreef:misschien heeft het ook wel hier mee te maken
[HAR] Diepe zit slecht voor paardenrug
er wordt bij zadelmaken vooral gekeken naar de ruiter en niet meer naar het paard
runningkawa schreef:Toch is mijn kieffer zadel geen close contact
En kijk eens naar de kieffer garmisch, dat is een zadel wat je toen en nog overal tegen komt.
Werd overal op gegooid, het heeft idd niet de keilkussens van nu,maar is ook niet plat
runningkawa schreef:Toch is mijn kieffer zadel geen close contact
En kijk eens naar de kieffer garmisch, dat is een zadel wat je toen en nog overal tegen komt.
Werd overal op gegooid, het heeft idd niet de keilkussens van nu,maar is ook niet plat
russel schreef:runningkawa schreef:Toch is mijn kieffer zadel geen close contact
Kieffer is toch wel platter dan de gemiddelde zadels, het nieuwe kieffer dressuurmodel heeft nu ook die kniewrongen zag ik en een diepere zit.
Kieffer past niet op paarden met een hoge schoft, maar paarden met een wat breedere rug dus wel weer heel goed.
Maar ik denk juist dat de smal gebouwde paardjes met een hoge schoft problemen hebben met de moderne zadels.
runningkawa schreef:Maar ff een volgende
Zadel word aangepast, liefst zonder dekje gekeken of het past
En vervolgens word er een verschrikkelijk dik anky dekje onder gepropt of anders soort dekbed...dat kan toch ook niet goed zijn?