Daaleman heeft een aantal bomen die hij past op je paard, daarom heen wordt het zadel opgebouwd. Deze bomen worden dus niet speciaal voor jouw paard/pony gemaakt. De overige delen wel zoals kussens etc. Waarschijnlijk heeft die hier ook standaarden ingemaakt omdat dit nu eenmaal sneller werkt
dus een boom kan hij eigenlijk nooit perfect passend maken omdat het al standaard 'voorgevormd' is,of je moet mazzel hebben dat er een precies op je paard past.
Moest je niet zelf aangeven welke zit je fijn vond dan? Moest ik namelijk wel...!
Ja dat kon ik wel aangeven, maar ze hebben niet gekeken naar mijn bouw om het zomaar te zeggen. Dat was gewoon standaard een 17.5 inch met een half diepe zit, die ik dan wel zelf heb aan gegeven. Maar bij Moris en Nolan, zijn ook mijn maten op genomen.
De boom wordt eerst kaal op je paard gelegd en met de kussens kunnen ze kleine verschillen pasmaken, gebeurt ook met merkzadels die compleet worden gepast, echter als je eerst de kale boom past, heb je een beter passend zadel in mijn optiek. Overigens is het ook bekend dat het ene paard onder merk x veel fijner loopt dan onder merk Y, bij Daaleman rijd je uiteindeljk maar met een merk
hmmm moeilijk hoor,het liefste heb ik wel een écht maatzadel,is vrij prijzig heb ik van een andere bokker gehoord. ik ga er iig voor sparen,want dat is wel wat ik heel graag wil.
misschien ga ik in de tussentijd voor een daaleman.
Net als Nerootje heb ik ook een Morris & Nolan maatzadel. Het zadel wordt zowel op paard als ruiter/amazone opgemeten. Op mijn paard ligt het goed en ik ben er tot nu toe tevreden over. En 2500 euro kost die echt niet.
Hihi geen kramp in je nek krijgen hoor... Kosten: 1845 euris en de boom is speciaal op maat gemaakt want een van de standaardbomen die zij hadden paste niet op mijn paard.