Pessoa ventilerende peesbeschermers

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

gr_roos

Re: Pessoa ventilerende peesbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 20:26

Ik zit er ook aan te denken om ze te kopen als ik nieuwe moet hebben. Heb voor het crossen dalmars met luchtgaatjes en dat bevalt goed. Steunspalk is alleen maar bescherming van de pees tegen de achterhoef.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 20:00

heeft iemand al ervaring met deze peesjes??

mijn andalusier heeft nu zich 2x flink aangetikt in de wei,met zijn achterbeen tegen zijn voorbeen(beide voorbenen,helaas),resultaat 2 fikse peesblessures,een been is het nu een bobbel,andere been is nog dik en pijnlijk...

hij heeft rust,en het zal vast weer "goed" komen,maar ik zit toch een beetje met het zomer seizoen,en wil hem dan eigenlijk op de wei zetten,met peesjes,deze zouden natuurlijk wel erg geschikt zijn daarvoor...daar andere peesbeschermers teveel broeien..

dus ervaringen,graag!

Refresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 20:19

Ze zien er onwijs lelijk uit zo op het eerste gezicht maar als je de bruine bij een paard met bruine benen om doet of de zwarte bij een paard met zwarte benen dan is het best te doen. Tja bij een paard met witte benen is het nooit echt mooi maargoed het heeft wel een hele goede functie.

Het is eigenlijk wachten op dezelfde beschermers met een ander open patroon. Dat zou al mooier staan.

DeGrande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 23:25

ziet er raar uit. maar kan misschien zeer efficient zijn

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 15:46

En als je paard kalkoenen heeft, blijft ie zo in zo'n gat hangen? Ik vind ze echt lelijk, maar als ze effect hebben waarom niet? Ik koop iig zoiets niet

Oceans

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 17:00

Zijn ze vooraan ook 'dicht'?
Anders zijn ze volgens mij ook wel praktisch voor eventing.
Of gewoon buitenritten aan het strand en in de zee.
Het water loopt er dan ook gewoon uit.

Promisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 01:26

Ik heb deze nu te leen. Mijn paard staat de hele dag op de paddock en wei en heeft zich aangetikt. Vandaar dat ik op zoek was naar iets wat de hele dag aan kan blijven. Ze zijn van heel zacht en buigzaam rubber maar zo dik dat ze wel beschermen. Ik doe eerst het onderste klittenbandje zo los mogelijk dicht en daarna degenen daarboven zo los mogelijk. Ze zijn heel licht dus dat kan. Want ik vind de bandjes wel smal en als je ze dan te strak om doet zo'n hele dag, dan vermoed ik dat je drie deukjes zal zien van waar ze gezeten hebben.
Er kan overal lucht bij en mijn merrie laat haar benen gewoon staan bij het omdoen. Het is nogal een pietje precies en laat heel duidelijk merken als ze peesbeschermers niet fijn vindt. Blijkbaar zitten deze oke, ondanks het feit dat ze de hele dag om zitten.
Ja ze zijn spuuglelijk maar voor mij dé oplossing voor mijn probleem. De hele dag dichte beschermers om is voor mij geen optie.