Heeft dit dekje nou echt nut? (foto)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mandyke

Re: Heeft dit dekje nou echt nut? (foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 20:15

Ik heb de dekjes al wel zien liggen in de decathlon en ik zou ze nooit kopen! Ze zijn nogal erg dik en het materiaal was ook wat stug (voor de schokdemping?). Ik denk dat je met de pasvorm van je zadel gaat knoeien als je er zo'n dekje onderlegt. De gewone dekjes van de decathlon zijn daarentegen een echte aanrader, die blijven netjes onder je zadel liggen zelfs na meerdere keren wassen en de kleur vervaagt niet, daarbovenop zijn ze nog goedkoop ook! Knipoog

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-07 20:59

ik vond het dekje inderdaad ook erg dik en stug. maar als die ruguitsparing in de westernsport al bestaat dan komt dat idee wellicht daarvandaan. want ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat decathlon zelf helemaal onderzoek gaat doen naar wat het beste voor het paard is. aan de andere kant ken ik het concern ook niet echt dus weet ik niet of ze uberhaupt studies doen

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 21:00

hmmm ziet er raar uit denk niet dat het wat is

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 22:04

In de westernsport worden ook enkel pads met ruggegraatvrijheid gebruikt omdat die zadels geen kussens hebben. Dit is bij een engels zadel dus niet echt van toepassing, alleen als je zo'n dik zadeldek maakt moet je wel ruggegraatvrijheid inpassen anders wordt de kamer van het zadel helemaal volgepropt.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 23:02

en voor een boomloos zadel?

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 10:25

Duhelo schreef:
en voor een boomloos zadel?

Voor een boomloos zadel heb je inderdaad pads met ruggegraatvrijheid nodig. Maar moest ik een boomloos zadel hebben, zou ik me toch maar bij de speciaal voorziene pads houden en niet de eerste beste iets dikkere pad van de decathlon (of eender welk merk) gebruiken.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 12:24

ik vind de speciale pads (noch de grandeur, noch de physiopad) ook niet bepaald veel ruggegraatvrijheid bieden (zelfs niet op mijn koudbloed met lage schoft en min of meer verzonken ruggegraat)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 14:47

Ik heb het dit weekend ook nog vastgehad en het mij ook afgevraagd. Ik weet niet echt wat ik er van moet denken. Maar ik vond er wel dikke kussens inzitten, hoe zit het dan nog met een zo minimaal mogelijk contact tussen jou en je paard? Ik zou het iig niet kopen.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 15:47

Ik heb hem ook in handen gehad. De steunen aan de voorkant leken me ook niet echt praktisch. Verder is het dekje vrij stijf en stug. De ruggegraad vrijheid leek me ook wel handig, maar dan moet je geen ouder zadel hebben waar de kussens vrij kort tegen elkaar aan zitten. Volgens mij zitten de kussens dan net op de rand van het dekje en dat lijkt me echt niet prettig voor het paard!

Overigens heeft decathlon per afdeling een design team dat zelf ook betrokken is in de sport, het komt dus niet uit de lucht gevallen en er zal wel een redenatie achterzitten.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 15:51

Ik vind € 30 ook nog wel meevallen trouwens. Vind het een mooi dekje maar of het werkt? Sinds ik een eigen paard heb ben ik er achter gekomen dat van veel dingen die er supergoed uitzien niet goed zijn voor het gestel van je paard. Ik weet het allemaal ook even niet meer Haha!

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 15:54

Iedereen wil geld verdienen, deze firma ook er zijn genoeg mensen die het nut er wel van in zien, die kopen zo'n ding dus.
Het kan alleen nooit een goed zadel vervangen.

ik hou het dan maar bij een goed passend zadel.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 15:56

floor01 schreef:
De ruggegraad vrijheid leek me ook wel handig, maar dan moet je geen ouder zadel hebben waar de kussens vrij kort tegen elkaar aan zitten. Volgens mij zitten de kussens dan net op de rand van het dekje en dat lijkt me echt niet prettig voor het paard!

Een ouder zadel waar de kussens vrij kort tegen elkaar aan zitten, moet je ook niet hebben voor je paard. Dan heeft hij nog minder ruggegraad vrijheid Haha!

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 15:57

Kijk overigens net even op die site. Maar wat een leuke en betaalbare dekjes hebben ze daar. Ook erg orginele. Heb denk ik een nieuwe favo dekjessite gevonden Haha! iemand ervaring met deze site en dekjes????

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 16:11

Ik heb hem ook vast gehad, beetje veel poespas. Maar wel interessant als je idd een paard hebt met gevoelig velletje. Dat gaas vind ik een goed plan maar die steunen lijken me niet praktisch! Ze hebben zelf idd een team dat zelf in de sport zit dus het is wel goed bedacht hoor. Ze zijn goed in verhouding met de prijs.
Ze hebben tegewoordig ook Lami-cell, Equist, Holscher, Henri de Rivel, EquiStar, Greenwoud, Tack Cleaning, Thorowgood, GPAhelmen, Soubirac, Aigle, Equi-Theme, Dafna-schoeisel, Hexagon, geloof zelfs Eskadron maar dat moet je apart bestellen.

Clown Ik werk er niet hoor!

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 16:34

Jennyxx schreef:
floor01 schreef:
De ruggegraad vrijheid leek me ook wel handig, maar dan moet je geen ouder zadel hebben waar de kussens vrij kort tegen elkaar aan zitten. Volgens mij zitten de kussens dan net op de rand van het dekje en dat lijkt me echt niet prettig voor het paard!

Een ouder zadel waar de kussens vrij kort tegen elkaar aan zitten, moet je ook niet hebben voor je paard. Dan heeft hij nog minder ruggegraad vrijheid Haha!

Dat snap ik ook wel Clown .

De andere dekjes hebben een erg goede kwaliteit en de kleur blijft ook mooi!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 16:49

ik heb ook maar eens op de site gekeken.
Maar ze geven wel 2 jaar garantie op het dekje, dat betekent dat ze wel achter hun product staan.

Lijkt mij wel een fijn dekje zo te zien, alleen jammer van die soortige ''kniewrongen''

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 18:58

Die 'kniewrongen'/verhoogde kussentjes aan de voorkant lijken me juist wel handig. Het vervangt gewoon die lussen voor om de singelstoten, juist, hoef je niet te klooien als je het dekje er af wilt halen en je hebt het zadel al in je hand en je moet die lussen onder de bladen nog los halen Clown Tong uitsteken Het zou alleen pas lastig worden als het dekje verschuift en die dingen onder het zadel komen te zitten, maar als het zo zou schuiven, zou het per definitie al niet goed liggen.

Ik vind 'm er juist niet zo mooi uitzien, maar het ziet er wel technisch en functioneel uit Tong uitsteken

Waarom wordt er vaak bij dat soort dekjes gezegd 'koop liever een passend zadel' of dingen in die trant? Zo'n dekje is neem ik aan niet bedoelt om een slecht passend zadel te vervangen, waarom zou het niet lekker kunnen liggen onder een goed passend zadel? Als het echt zoo dik is of rare vorm heeft dat het de pasvorm van je zadel verandert, dan is het natuurlijk zinloos. Maar als een iets dikker dekje goed onder het zadel ligt, zou ik niet weten waarom dat dan slechter is dan een dun dekje. Zo'n dikker dekje zou misschien best de druk nog beter kunnen verdelen, zolang het netjes met goede pasvorm onder het zadel ligt?

Piietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 19:26

ziet er een beetje raar uit.
denk niet echt dat het heel goed werkt ofzo

I_Moondance

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 19:33

Lijkt me best een fijn dekje!
Ik heb ook een dekje van de decathlon, ik dacht echt dat hij binnen een week kapot zou gaan maar in tegenstelling;
Is hij niet vervaagd en ook nog dezelfde maat gebleven kwa dikte enzo Lachen
Dat is echt een fijn dekje, maar natuurlijk niet te vergelijken met deze. Haha!

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-07 01:06

Knoffer schreef:
Die 'kniewrongen'/verhoogde kussentjes aan de voorkant lijken me juist wel handig. Het vervangt gewoon die lussen voor om de singelstoten, juist, hoef je niet te klooien als je het dekje er af wilt halen en je hebt het zadel al in je hand en je moet die lussen onder de bladen nog los halen Clown Tong uitsteken Het zou alleen pas lastig worden als het dekje verschuift en die dingen onder het zadel komen te zitten, maar als het zo zou schuiven, zou het per definitie al niet goed liggen.

die wrongen waren best stevig om te voelen dus denk niet dat je dat zo snel eronder krijgt als het schuift.
daarnaast verbaast het me dat de decathlon een team heeft. misschien is er dan inderdaad onderzoek naar gedaan. ben benieuwd of andere merken het ook over gaan nemen. wel vond ik het dekje erg stug maar misschien is dat niet echt erg.

decathlon heeft inderdaad leuke, betaalbare en kwalitatief goede spullen!

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 11:10

Ik vind het een beetje een vreemd dekje.

Ben benieuwd hoe het voelt, het lijkt me wel dat je hierdoor de pasvorm van je zadel veranderd, al die verschillen in dikkere en minder dikke stukken enzo.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 12:02

ik zou het best eens willen proberen eigenlijk,ziet er niet gek uit..............

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 12:07

Ik vind het een beetje een overdreven dekje, je kan beter gewoon een goed passend zadel kopen en een normaal dekje. Knipoog

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 15:22

mariska1989 schreef:
Ik vind het een beetje een vreemd dekje.

Ben benieuwd hoe het voelt, het lijkt me wel dat je hierdoor de pasvorm van je zadel veranderd, al die verschillen in dikkere en minder dikke stukken enzo.

Ik heb het nog nooit in me hand gehad, dus kan er ook niet goed over oordelen, maar volgens mij is het alleen een dikte verschil bij de rug uitsparing? En dat lijkt me juist wel goed, dan heb je tenminste niet zo'n prop in je zadel. Tenzij misschien dat zwarte weer een andere dikte heeft dan het grijze ofzo? Ik weet het niet Tong uitsteken je kan het niet goed zien op de foto.

Ik ben er wel benieuwd naar, zou het wel eens willen voelen. Want volgens mij is het niet eens zo een vreemd dekje. Gewoon een relatief dik dekje, met rug uitsparing en ipv. lussen om de stoten, 'kussentjes', misschien een beetje raar stofje? Verder redelijk 'gewoon', denk. Maar goed, je kunt het niet echt op de foto zien.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 18:42

het is geloof ik een cm of 3-4 dik, en erg stug...
plus dat je voor de uitsparing, en achter de uitsparing wel een deel hebt over de ruggegraat, bij een boomloos zadel kan dit imo geen kwaad daar er enkel druk is waar je zit, maar een boomzadel zal het dekje min of meer naar beneden drukken, waardoor er denk ik wel druk kan ontstaan op die stukken over de ruggegraat, of ben ik mis?

zijn er nou al echt ervaringen met dit dekje?