Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Duhelo schreef:en voor een boomloos zadel?
floor01 schreef:De ruggegraad vrijheid leek me ook wel handig, maar dan moet je geen ouder zadel hebben waar de kussens vrij kort tegen elkaar aan zitten. Volgens mij zitten de kussens dan net op de rand van het dekje en dat lijkt me echt niet prettig voor het paard!
Jennyxx schreef:floor01 schreef:De ruggegraad vrijheid leek me ook wel handig, maar dan moet je geen ouder zadel hebben waar de kussens vrij kort tegen elkaar aan zitten. Volgens mij zitten de kussens dan net op de rand van het dekje en dat lijkt me echt niet prettig voor het paard!
Een ouder zadel waar de kussens vrij kort tegen elkaar aan zitten, moet je ook niet hebben voor je paard. Dan heeft hij nog minder ruggegraad vrijheid
Knoffer schreef:Die 'kniewrongen'/verhoogde kussentjes aan de voorkant lijken me juist wel handig. Het vervangt gewoon die lussen voor om de singelstoten, juist, hoef je niet te klooien als je het dekje er af wilt halen en je hebt het zadel al in je hand en je moet die lussen onder de bladen nog los halen![]()
Het zou alleen pas lastig worden als het dekje verschuift en die dingen onder het zadel komen te zitten, maar als het zo zou schuiven, zou het per definitie al niet goed liggen.
mariska1989 schreef:Ik vind het een beetje een vreemd dekje.
Ben benieuwd hoe het voelt, het lijkt me wel dat je hierdoor de pasvorm van je zadel veranderd, al die verschillen in dikkere en minder dikke stukken enzo.