"extreem" korte rug

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

eekhoornerik

Re: "extreem" korte rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 12:45

Trekking-/Endurancesaddle "Pro Endurance" (Colour : black)
The Pro Endurance is a perfectly adapting itself treeless saddle with individually adjustable panels, seat sizes, widths and knee-rolls. To co-ordinate perfectly with the most diverse horses. One saddle for all! Developed in co-operation with veterinary surgeons, physiotherapists and experienced endurance riders.
Our TREKKER Pro Endurance has no fixed tree. The Pro Endurance is an advancement of the Dressage Endurance. Additionally all good characteristics of the predecessor, this saddle exhibits many further advantages. It has all the good characteristics of other treeless saddles, and a little bit more.

The underside has thick, adjustable (by velcro) panels. These panels are flexible over and over! And because of the special filling, they never need to be upholstered. Inside our saddles are special wool felt reinforcements which give the saddle stabilty and insure secure seat (the saddle isn´t "flabby" like some other treeless saddles). With these panels and the reinforcements, our Pro Endurance does not touch the horse’s spine in any way. In every situation the spine is free of any pressure.

Because of this, our TREKKER Pro Endurance fits especially well all horses with low muscled backs or other "Problem-Horsebacks". But not only these horses: It goes without saying that this saddle will fit most other types of horses.

Length of this saddle at all: only 48 cm / 19". Because of this, this saddle is perfect for short-backed horses!

Stirrup leathers will be fixed at stirrup bars, no rings! Because of that, this saddle is much more safe than other treeless saddles.

The Pro Endurance gives a very comfortable and safe seat. NEW: The width of the pommel is individually adjustable! At the long sides of this saddle, we have removable (by velcro) kneepads with a good anatomically, flat shape. Perfect for a steady and long leg, without beeing limited in the freedom of movement. They will fix the leg in the right position. Because of this special style and cut, this saddle is made for riders who want to sit in a long and stretched position. They can be used however just as well for riding with short stiruups leathers, no problem!

Seatsize can be changed from 15” to 18” (english measurement).

This saddles is made of best smooth leather. The top of the seat is fixed with velcro and can be removed.

English V-Rigging (best rigging to hold the saddle always on the best position!)with short girth. Now seven rings for bags or breastplates.

By the way: Because of the special underside, this saddle does not need any special treeless pad!

Colours: black or brown.

Seatsize: adjustable.

Width: adjustable.

Knee-rolls: adjustable / removable.

Available, too: Panels extra thick (6 cm / 2.4").

950.00 €
Price incl. VAT, plus Shipping
Colour black brown

Add to shopping basket

Add to shopping list
Recommend product
Print view
Additional product information
Colour black

copyright by TREKKER © Nicola Johnsen - 2007 info@flexible-saddle.com

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-07 21:14

Buitenzinnig schreef:
Ik ben misschien spuit elf, maar een boomloos zadel kan niet drukken op de achterkant omdat er geen boom inzit...de druk van je gewicht zit uitsluitend onder je achterwerk en niet onder de cantle. Het is logisch dat de zadelmaker je het liefst een boomzadel verkoopt, want daar heeft hij (hopelijk) meer verstand van.

Er is een organisatie in Nederlsand met Master Saddlefitters. Misschien kan je 1 van die mensen eens langs laten komen? Die kunnen je heel misschien ook helpen met een boomLOOS zadel....

Als een boomloos zadel niet goed ligt (en gaat kantelen) druk hij wel zeker op de achterkant. De beslissing om niet meer boomloos te gaan, komt niet van de zadelmaker, maar van mijn kant. Bij mij op stal hebben er meerdere een boomlooszadel, allen zijn groot fan. Helaas past dit zadel bij mij niet, dit hebben zij ook toegegeven. Boomloos is een goede oplossing voor veel paarden, maar niet voor alle paarden. De ghost zou wel op zijn rug passen, maar (zoals ik al eerder heb gezegt) ik vind het draagoppervlak te klein. Voor mijn idee krijg je hier puntbelasting mee.

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-07 21:21

furie26 schreef:
Hoi Matiette,

Na een lange tijd niet achter de computer te hebben gezeten, dacht ik laat ik weer eens op bokt kijken en mijn mail checken. En wat zie ik een mail van jou en een topic op bokt over Lamasz. Ik moet wel wennen aan het idee dat je zijn naam veranderd hebt hoor. Maar ben heel blij te zien en te horen dat het goed met hem gaat. Ik zal je vragen in je mail binnenkort beantwoorden en nu eerst op je topic reageren. Zelf heb ik ook allerlei zadels op hem geprobeerd en ik moet zeggen dat de oude Wintec dressuur van een vriendin het beste lag. Mijn Euroriding Jade, de diamant, Thorrowgood maxam en de Barefoot passen slecht. De Barefoot 1 kan in geval van nood, maar dan moet je hem meer naar achter leggen en de verharding achter uit het zadel halen. Natuurlijk moet je daarbij wel voor in het zadel blijven zitten. De Ghost heb ik overigens ook op hem geprobeerd en dat leek in eerste instantie een uitkomst. Na de leen periode heb ik nog een ouder model geprobeerd en die accepteerde hij absoluut niet, dit kwam waarschijnlijk omdat deze een beetje scheef was. Het zal niet makkelijk zijn een goed zadel te vinden, maar je zou de Wintec en Ghost een keer kunnen proberen. Heel veel succes en ik neem snel een keer contact met je op.

Groetjes, Corine

Hoi Corine! Je hebt een PM

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-07 21:26

@laetitia: Dit klinkt wel erg mooi! Heb je zelf een dergelijk zadel? Hoe ben je ermee in contact gekomen? Is het niet risicovol, een boomloos zadel van 'maar' 15 inch? Heeft het veel schoudervrijheid?
Het klinkt bijna te mooi om waar te zijn! Ben benieuwd naar jouw ervaringen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 15:17

Op mijn site www.huertecila.net onder zadels staat met foto hoe je de zadelruimte van jouw paard kan bepalen.

Dát is de ruimte waar de panelen op kunnen dragen.

Een boomloos zadel is aan voor en achterzijde minder kritisch doch de pleke waar jíj zit juist veel kritischer omdat jouw gewicht niet verdeeld wordt.

Er zijn legio echt korte zadels te koop, zelfs westernzadels al wordt dat wel steeds meer oude doos.
Zelfs voor zadels met flexibele panelen zijn XS-panelen te koop.
Het iberische type ´portugesa´ is een erg kort zadel met toch een groot dragend oppervlak. Het ´nadeel´ is dat het voor een specifieke rijstijl is.
Ikzelf heb ook een aantal McClellan-type zadel waarvan 3 van Malibaud.

Wanhoop niet, want er is heel veel keuze in korte zadels.

hc

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 15:26

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 18:52

mariettek schreef:
@laetitia: Dit klinkt wel erg mooi! Heb je zelf een dergelijk zadel? Hoe ben je ermee in contact gekomen? Is het niet risicovol, een boomloos zadel van 'maar' 15 inch? Heeft het veel schoudervrijheid?
Het klinkt bijna te mooi om waar te zijn! Ben benieuwd naar jouw ervaringen.

Er loopt al heel lang een topic over dit zadel:

[NA] Boomloos zadel; trekker dressage endurance

Ik heb mijn zadel toevallig vandaag binnen gekregen. Hij ligt dus nog thuis dus ik kan verder niet beoordelen of dit zadel ook voor mij en mijn paard superzit!

Wat wel heel handig is (ik heb het nieuwe model, de Pro Endurance) is dat je de pommel heel erg makkelijk kan aanpassen! Gewoon draaien aan het dwarstukje van de pommel en de kamer wordt breder of smaller.
Verder kan je de kussens zelf regelen waar die komen te zitten (bij een heel breed rond paard kussen wat naar beneden en bij een heel erg rank en smal paard kussen meer omhoog).

Verder kan je dus ook de inch maat verstellen van 15" naar 18', maar hoe dat precies in zijn werk gaat daar moet ik me nog in verdiepen!!