Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Buitenzinnig schreef:Ik ben misschien spuit elf, maar een boomloos zadel kan niet drukken op de achterkant omdat er geen boom inzit...de druk van je gewicht zit uitsluitend onder je achterwerk en niet onder de cantle. Het is logisch dat de zadelmaker je het liefst een boomzadel verkoopt, want daar heeft hij (hopelijk) meer verstand van.
Er is een organisatie in Nederlsand met Master Saddlefitters. Misschien kan je 1 van die mensen eens langs laten komen? Die kunnen je heel misschien ook helpen met een boomLOOS zadel....
furie26 schreef:Hoi Matiette,
Na een lange tijd niet achter de computer te hebben gezeten, dacht ik laat ik weer eens op bokt kijken en mijn mail checken. En wat zie ik een mail van jou en een topic op bokt over Lamasz. Ik moet wel wennen aan het idee dat je zijn naam veranderd hebt hoor. Maar ben heel blij te zien en te horen dat het goed met hem gaat. Ik zal je vragen in je mail binnenkort beantwoorden en nu eerst op je topic reageren. Zelf heb ik ook allerlei zadels op hem geprobeerd en ik moet zeggen dat de oude Wintec dressuur van een vriendin het beste lag. Mijn Euroriding Jade, de diamant, Thorrowgood maxam en de Barefoot passen slecht. De Barefoot 1 kan in geval van nood, maar dan moet je hem meer naar achter leggen en de verharding achter uit het zadel halen. Natuurlijk moet je daarbij wel voor in het zadel blijven zitten. De Ghost heb ik overigens ook op hem geprobeerd en dat leek in eerste instantie een uitkomst. Na de leen periode heb ik nog een ouder model geprobeerd en die accepteerde hij absoluut niet, dit kwam waarschijnlijk omdat deze een beetje scheef was. Het zal niet makkelijk zijn een goed zadel te vinden, maar je zou de Wintec en Ghost een keer kunnen proberen. Heel veel succes en ik neem snel een keer contact met je op.
Groetjes, Corine
mariettek schreef:@laetitia: Dit klinkt wel erg mooi! Heb je zelf een dergelijk zadel? Hoe ben je ermee in contact gekomen? Is het niet risicovol, een boomloos zadel van 'maar' 15 inch? Heeft het veel schoudervrijheid?
Het klinkt bijna te mooi om waar te zijn! Ben benieuwd naar jouw ervaringen.