Goedkope(re) S&T hoofdstellen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

rowo

Re: Goedkope(re) S&T hoofdstellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 17:16

Haha... ik ga niet zomaar ff met S&T rijden. Mocht het niet gaan, dan ga ik gewoon met trens de proef in hoor. Maar ja als ik het niet geprobeerd heb weeet ik het ook niet. Mijn instructrice is er dus gewoon bij.
Ik rijd al een tijd op de trens en op advies van haar moest ik es met stang en trens proberen voor de verfijning dus! Beter thuis proberen dan op concours.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 17:28

Dat is zeker waar, maar uit je eerdere teksten werd niet door iedereen goed begrepen wat de bedoeling was waarschijnlijk, dat kwam ook bij mij over als ontwetendheid, vandaar dat je misschien erg felle reacties hebt gekregen!
Ik wens je in ieder geval succes met het leren rijden ermee en met de proeven!

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 20:56

Moderatoropmerking:
Misschien ten overvloede maar ik wil iedereen er op wijzen om ontopic te blijven, TS vraagt niet om de mening van Bokkers over waarom ze met s&t gaat rijden, lees allemaal de openingspost nog eens goed door en reageer alleen als je een antwoord hebt voor de TS. Wat je ervan vind doet totaal niet terzake in dit topic, daar kun je als het je echt hoog zit zelf een topic over openen.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 12:27

Divoza heeft nog een goedkope van Pagony, de special, ok niet zo'n megasoepel leer, maar prima om mee te starten mijns inziens Ja . Deze heeft een mooie brede neusriem en kost 59,95 euro. Ik heb hem zelf ook en ben er tevreden over, heb er voor de leuk wel een bling bling frontriem aangedaan, maar dat is persoonlijke smaak.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-07 14:14

Van pagony ben ik persoonlijk niet zo'n fan. Vind het leer niet echt mooi om te zien.

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 14:27

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-07 14:27

Die is wel mooi!!!

edit: ik keek naar de maten. Geen idee wat ik dan zou moeten hebben; full of extra full. T is wel een paard van bijna 1.80, maar heeft een normale maat full hoofdstel altijd. Die ook gewoon prima op de andere paarden passen.

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 14:35

Ik zou gewoon een full nemen Lachen.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 15:27

Oh die is inderdaad heel mooi zeg! Weet alleen wat de leerkwaliteit is? Het leer van Pagony is niet echt alles, dat klopt, het is wat stug. Maar voor even is ie best te doen Haha! .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 19:05

1978 schreef:
Je kunt ook alleen een extra bakstuk (los verkrijgbaar) en een Engelse neusriem kopen, zo ben je voor een paar tientjes klaar!(al zijn de stang en trens zelf ook wel errug kostbaar) Of kijk eens op marktplaats!

Dit heb ik ook idd, bij de meeste zadelmakers hebben ze dat wel. Heb ook gewoon de neusriem laten veranderen, lusje voor de sperriem eraf en klaar. Stang & trens zelf kosten idd wel wat meer vaak, daar zou wel rekening meehouden.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-07 19:14

Ja de stang heb ik al zien hangen voor 39euro.

Het lusje van de neusriem eraf halen is helaas geen optie. Dat hoofdstel gebruik ik namelijk ook voor andere paarden die gewoon op trens lopen en wel een sperriem nodig hebben. Ik zal morgen es kijken bij de ruitersportzaak naar ook een mooie neusriem.

cocktail

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 00:03

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-07 23:52

Die eerste vind ik moeilijk te beoordelen zo op een nep paarden hoofd. De tweede vind ik voor dat geld eigenlijk best heel erg mooi.

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 00:06

bij ooteman hebben ze nu s en t hoofdstellen afgeprijst van 88 naar 25. van vatiaggio. wel goede soepele kwaliteit leer(heb 2 hoofdstellen van dit merk en ben erg tevreden). zwart met goud zwart met zilver en zwart wit onderlegd. met aansnoerneusriem. alleen geen foto´s. dat is wel jammer.
ik ga denk ik ook maar 1 bestellen voor vriendin haar verjaardag.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-07 08:38

paardje2005 schreef:
bij ooteman hebben ze nu s en t hoofdstellen afgeprijst van 88 naar 25. van vatiaggio. wel goede soepele kwaliteit leer(heb 2 hoofdstellen van dit merk en ben erg tevreden). zwart met goud zwart met zilver en zwart wit onderlegd. met aansnoerneusriem. alleen geen foto´s. dat is wel jammer.
ik ga denk ik ook maar 1 bestellen voor vriendin haar verjaardag.

Had ik idd gezien. Maar koop niet iets als er niet iig een foto van bij staat. Vanmiddag wil ik weer ff naar ruitersportzaak kijken voor extra bakstukken en een brede neusriem.

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 10:08

rowo schreef:
Die eerste vind ik moeilijk te beoordelen zo op een nep paarden hoofd. De tweede vind ik voor dat geld eigenlijk best heel erg mooi.

Dat is die van imperial riding, ik heb er de losse neusriem van gehad. Volgens mij een erg fijn hoofdstel !

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 12:40

Interessant topic. Ik ben ook op zoek naar iets goedkopers rowo. Bij Divoza heb ik er zien hangen voor 60 euro (hun eigen merk). Die zagen er goed uit.
Online (1.85) heeft een extra groot hoofdstel van Kieffer. Bij een normaal hoofdstel krijg ik de neusriem niet dicht. Dus vraag ik me af of een gewone S&T hem wel gaat passen.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-07 12:42

Hier in het topic staat ergens een hoofdstel waar ook een extra full is in S&T uitvoering.

edit: Afbeelding

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 12:43

Wat ga jij dan doen rowo, extra full?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-07 12:47

Scum schreef:
Wat ga jij dan doen rowo, extra full?

Erg moeilijk. Calyp heeft altijd gewone maten full en op de zelfde maten afgesteld als de andere paarden. Heeft dus eigenlijk een normaal hoofd in verhouding met zijn lichaam. Heb het idee dat Full dan wel gaat passen, of denk je niet?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 12:58

Online heeft ook een normaal hoofd in verhouding tot zijn lichaam. Maar het gewone hoofdstel paste hem helaas niet. Ik hoop dat je zoiets wel een keer mag passen en dan nog terug kunt brengen. We zijn wel eens met de trailer en de paarden erop op zaterdag bij Divoza geweest (als we bijv. training ergens in het oosten hadden). Wellicht dat ik zoiets eens doe en dan ter plekke kan passen.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-07 13:02

Calyp heeft dus een kleiner hoofd in vergelijking met zijn stokmaat zeg maar. Heb 3 hoofdstellen maat full en past bijv op Coriana van 1.63, maar ook op calyp van bijna 1.80m. Heb het idee dat extra full te groot wordt.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 13:04

Dat denk ik dan ook voor jou. Hou me maar op de hoogte voor welk merk je uiteindelijk gaat en of het bevalt.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-07 13:07

Scum schreef:
Dat denk ik dan ook voor jou. Hou me maar op de hoogte voor welk merk je uiteindelijk gaat en of het bevalt.

Zal ik zeker doen Ja