Waarom gebruiken jullie peeskappen/beenbeschermers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Liesjuhh_

Re: Waarom gebruiken jullie peeskappen/beenbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 11:36

Ik rij met strijklappen omdat mijn paard giga strijkt.
Heb ze altijd standaard om!
Als ik aan het springen ben heb ik ook peesbeschermers om, voor zijn eigen bescherming, Ik heb nogal een kluns Bloos
Als ik dressuur rij heeft mijn paard voor bandages om en achter strijklappen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 11:57

Ik rijd altijd buiten en gebruik ze soms, als het bijvoorbeeld glibberig is en de kans op struikelen groot is. Maar onder normale omstandigheden vind ik het gebruik overbodig. Daarbij staat ze 24/7 op de wei. Het lijkt mij ook niet goed om je paard áltijd te rijden met beschermers. Ik hoor nl iets te vaak dat pezen alleen maar zwakker worden bij intensief gebruik, dus als je paard ze dan een keer niet omheeft is de kans op blessures juist groter. Maar stel dat je paard aantikt en zichzelf verwond dan snap ik het wel. Maar als er niets is wat evt blessures kan veroorzaken vind ik het niet nodig.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 13:56

Bescherming kan zeker wel schade aanrichten als ze verkeerd worden gebruikt, ondanks dat ze zijn ontworpen juist te beschermen.

Ik heb met losgooien en longeren peesbeschermers aan, met de rest heb ik ze niet om. Ook heb ik met losgooien soms pijpkousen achter aan, maar niet oz vaak omdat ik die altijd vergeet Tong uitsteken
Verder staat ze met alles rondom in de springschoene, al ben ik die achter aan het afbouwen weer. Waarom? Omdat ik zo'n raar flip beest heb die haar ijzers aftrapt, zichzelf vaak genoeg verwond en een kroonrand wond achter heeft gehad, die ik nog even wil beschermen tot het helemaal is genezen.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 15:43

Ik gebruik ze liever niet, ivm met de warmte.
Maar helaas trapt Anouar z'n benen helemaal open als hij op de ijzers staat. Heb al vanalles geprobeerd om het op te lossen, maar niets hielp. Een schrammetje vind ik echt niet erg, maar het bloed liep gewoon langs z'n benen.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 17:15

ik gebruik ze eigenlijk puur omdat mijn paard erg jolig en heet wordt met rijden.
boris wil nog wel eens vreselijk gaan lopen achter en schop zich zelf tegen de ballen van de hoef en de pezen.
Achter heb ik ze voor het strijken als hij eens gek doet.
Hij loopt vaak meer achter dan voor zodat hij zich zelf op de voeten loopt.

Verder wil hij nog wel eens onploffen en hij maakt dan heel gekke sprongen.

Ik gebruik ze dus puur om te beschermen.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 17:15

Ik gebruik ze eigenlijk alleen met springen. Mijn paard weet wat ze moet doen met haar benen, dus tikt zichzelf niet. Dan vind ik het niet nodig ze om te doen. Af en toe eens bij een setje, óf dus tijdens het springen want dan vind ik bescherming niet overbodig. Een rare sprong is snel genoeg gemaakt. Strijklappen gebruik ik niet, Royal is ze niet nodig. Bandages vind ik grote onzin, de benen worden veelste warm en het beschermt niet.
Met buitenritten gaan ze vaak ook niet om, komt alleen maar zand tussen met lange ritten.

zigzag83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 19:00

ik gebruik allen voor peesbeschermers omdat me pony nog wels zijn benen voor raakt dus er staan al aardig wat krassen op

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 19:07

Ik gebruik peesbeschermers wanneer een paard lomp kan doen met zijn benen. En omdat het leuk staat.