Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Binckydenice schreef:Mijn bijrijdpaardje is nogal moeilijk naar beneden te rijden, nu werd mij aangereden er een keer een stang in te proberen? Wat vinden jullie hiervan?
tukjeflukje schreef:ik rijd sinds kort met een pessoa bit, omdat ie anders gewoon niet te besturen was in noodsituaties.nu lekker relaxt aan een lang teugeltje, hupsakee
Binckydenice schreef:Nee, ik weet dat jullie zo de oplossing nooit kunnen geven, ik was een beetje op zoek naar een ander bit die ik zou kunnen proberen om het neerwaarts lopen te stimuleren.
Nogmaals dit paard is helemaal nagekeken en werkelijk niets mis mee.
Zodra ik hem een uur heb gereden en zodra hij dus moe wordt kan ik hem netjes rond rijden zonder moeite, maar aan het begin is het niet te doen. Hij geeft gewoon helemaal niet mee. Hij steekt zijn kop in de wind en doet het niet. Als er een man op rijd dan doet hij alles, hij loopt dan mooi neerwaarts zonder enige problemen, behalve dat het de indruk wekt dat hij meer aan de teugel wordt getrokken en gehouden dan dat hij het uit zichzelf doet...
Hij is perfect en professioneel ingereden, hij heeft ook laten zien dat hij het echt kan...
femmefatale1 schreef:Binckydenice schreef:Nee, ik weet dat jullie zo de oplossing nooit kunnen geven, ik was een beetje op zoek naar een ander bit die ik zou kunnen proberen om het neerwaarts lopen te stimuleren.
Nogmaals dit paard is helemaal nagekeken en werkelijk niets mis mee.
Zodra ik hem een uur heb gereden en zodra hij dus moe wordt kan ik hem netjes rond rijden zonder moeite, maar aan het begin is het niet te doen. Hij geeft gewoon helemaal niet mee. Hij steekt zijn kop in de wind en doet het niet. Als er een man op rijd dan doet hij alles, hij loopt dan mooi neerwaarts zonder enige problemen, behalve dat het de indruk wekt dat hij meer aan de teugel wordt getrokken en gehouden dan dat hij het uit zichzelf doet...
Hij is perfect en professioneel ingereden, hij heeft ook laten zien dat hij het echt kan...
Klinkt mij eerder als tekortkoming in de rijkunst!!
En misschien is je paard wel op kracht ingereden, dat kan ik vanaf hier niet beoordelen, maar als je beschikt over voldoende rijkunst weet ik zeker dat je em na kan laten geven..
En met een ander bitje wat iets scherper is, maak je em alleen maar harder!!!
willeke_nijs schreef:met een scherper bit ga je je paard echt niet meer naar beneden kunnen rijden hoor... Integendeel... je maakt je paard er alleen maar harder mee in de mond. Het feit dat je paard al laten zien heeft dat die dat kan (trouwens ELK paard kan nageven), dan is het eerder aan jou om te werken aan je eigen houding... Ben je trouwens al eens nagegaan of je paard geen medische problemen heeft? Zijn er geen haken of tanden aan het wisselen? Past je zadel goed? Heb je al eens een osteopaat laten kijken naar de rug?
Misschien kan je paard gewoon niet nageven omdat die ergens vastzit of pijn heeft... Een scherper bit gaat daar dan niets aan veranderen... Je krijgt alleen maar een paard dat duidelijk wil maken dat die iets mankeert, en als jij dan een scherper bit gaat insteken, dan krijg je op den duur een paard vol protest!
femmefatale1 schreef:Makkelijk he??
Maar elk paard kan nageeflijk gereden worden... tenzij er een blokkade is of pijn..
Ik zeg niet dat je niet kan rijden, al zegt 14 jaar helemaal niks, maar schijnbaar combineer je niet goed met dit paard... anders had je dit probleem niet..
En een echte goeie ruiter kan elk paard rijden!
femmefatale1 schreef:Makkelijk he??
Maar elk paard kan nageeflijk gereden worden... tenzij er een blokkade is of pijn..
Ik zeg niet dat je niet kan rijden, al zegt 14 jaar helemaal niks, maar schijnbaar combineer je niet goed met dit paard... anders had je dit probleem niet..
En een echte goeie ruiter kan elk paard rijden!
Binckydenice schreef:Dat ben ik niet met je eens... Maar goed ik heb dit topic niet geopend om aan te horen hoe slecht ik wel niet kan rijden, meerdere ruiters hebben het gebrobeerd en bij een enkeling is er iets sneller effect maar het is nooit stabiel. Ik kan ook alle paarden naar beneden rijden dat is geen probleem, inderdaad 14 jaar zegt niets, maar ik ben op zoek naar een oplossing en niet naar commentaar. En oordeel niet als je iemand nog nooit hebt zien rijden...
Ik zal kijken of ik van de week even iemand foto's kan laten maken van het rijden, zodat het duidelijker wordt hoe het eruit ziet....