sammie18 schreef:Hallo,
Ik heb zelf in het verleden eens met het flair systeem gereden, je paard gaat er heel anders van lopen. Nu ik weer een ander zadel (dressuur) aan wil schaffen ben ik eigenlijk weer op zoek naar een flair. Mocht iemand dit aanbieden hoor ik het graag.
Verder heb ik contact gehad met een zadelmaker in friesland die daar meer van wist en die raadde me absoluut af om een wow zadel te nemen, er zou een verdikking in de boom zitten of iets dergelijks en daardoor zou het paard juist hele erge rugproblemen kunnen krijgen, ik hoop hier mensen mee te waarschuwen of in ieder geval hierover te laten informeren!!!
Sammie
hoi sammie
ik wil toch wel even reageren op je schrijven.
een zadelmaker in friesland die er meer van weet ,verteld jou dat er iets mis is met de boom en ernstige rugproblemen veroorzaakt ?????
jij gaat direct iedereen waarschuwen dat het zadel ongeschikt is !!
dat vind ik wel lef hebben.
je hebt het over "een zadelmaker". ik kan met niet herinneren dat er zadelmakers in friesland zijn die met het zadel werken ,zijn naam zou dan ook wel welkom zijn zodat ik in contact met hem kan komen om te horen wat hij er nou precies van vindt.
verder kan ik je een hele rij voorbeelden geven van ruiters en paarden die na het aanschaffen van een wow zadel eindelijk van de probemen zijn verlost.
div. fysiotherapeuten en dierenartsen adviseren het flair en wow zadel omdat het zo comfortabel is
Sonja Gademan , laurens van Lieren , Marcelle de kam , om enkele top ruiters in Nederland die met Wow rijden te noemen en de vele buitelandse toppers in alle diciplines van de paardensport, die zouden het alemaal verkeerd doen volgens de zadelmaker ?????
misschien kom ik nu een beetje bot over, maar gefundeerde kritiek, heb ik geen moeite mee.
iets afkraken en andere te adviseren het niet aan te schaffen gaat mij echt te ver.
dat wilde ik toch wel even kwijt.