De rug van je paard en het flair systheem ...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ir111

Re: De rug van je paard en het flair systheem ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 15:00

Bitch schreef:
De WOW kan je geheel samenstellen, vlakke zit, diepe zit, wrong, geen wrong.

Waarbij je dan wel de kanttekening moet (nou ja, moet, kunt!) maken dat de diepe zit van WOW voor de meeste mensen als vlak (tot zeer vlak) ervaren wordt. Is mijn ervaring tenminste, al moet ook zeggen dat het zadel steeds verbetert wordt
en en de zit dus ook veranderd. De mijne is nu zo'n 2 jaar oud en ik heb wat toen de diepe zit was. Ik vind het vlak en de meeste die erop zitten vinden hetzelfde. Haha!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 16:38

BEH-->HAR

lolclub

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 19:25

Zahlina schreef:
Laten jullie het Flair systeem inbouwen?
En zo ja waar dan?
Toevallig gisteren een poging gedaan om mij in te lezen in dit systeem en het lijkt mij een uitkomst.
Alleen heb ik geen zadelmakers gevonden in deze omgeving die zadel verbouwen met flair, een engelse zadelmaker die dit doet heb ik wel gevonden.

Ik heb zelf de flair destijds laten inbouwen door van Triest te Meppel, helaas is de man momenteel door ziekte nauwelijks zelf nog actief.
Zijn Compagnon doet het zadelwerk nu voor hem.
Omdat ik graag iemand thuis wilde hebben om ter plekke de zadels (ook op het paard) na te laten kijken en
mijn nieuwe (2e hands) WOW op maat wilde hebben heb ik contact opgenomen met Arie Boer (zadelboer op bokt) .

Indien hij een route heeft richting het Noorden kan hij bij je thuis je zadel op flair zetten.
Voordeel hiervan is dat je het direct kunt proberen en dat het ook meteen perfect afgeregeld wordt.
Je bent je zadel dus niet een aantal dagen tot weken kwijt.

Of jouw zadel geschikt is voor het Flairsysteem kun je aan hem vragen, hij weet er erg veel van.
Ik ben zelf zeer tevreden over de service die Arie heeft afgeleverd.

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 12:04

paardfysio schreef:
ben eigenlijk benieuwd waar je de clinic hebt gezien en wie die gaf.
lijkt mij erg interessant..

Alvast bedankt

o, ja ik krijg binnenkort een wow en kan je dan wel vertellen hoe mijn ervaring is.

Hoi

Het was een clinic in Schayk...

"Clinic van Stal Mireille

Rechtgericht Paardrijden volgens de methode van Antoine de Bodt

Datum: Zondag 18 november

Lokatie: Lipizzaner Ladan
Domineeshoef 4a
5374 NK SCHAIJK

· Een les van 45 minuten kost € 45,00
· Een box huren kost € 10,00 (reserveren is noodzakelijk!)
· Kijken en luisteren is gratis
· Er wordt een kleine vergoeding gevraagd voor broodjes en drankjes
· Arie Boer (WOW Flair) is aanwezig voor gratis advies!

Geef je op via info@stalmireille.nl

Tot zondag 18 november!
"

En dit was de link

http://www.stalmireille.nl

Ik vond het een hele leuk clinic.
er werd heel veel aan de basis gesleuteld
en ze hadden zowel eigen test paarden, als
mensen die zich hadden kunnen opgeven.

Ik vond de methode wel heel vriendelijk
maar ben er nog niet helemaal achter of
ik hem zo in praktijk kan brengen.
Dat hol en bol dat begrijp ik... maar de uitvoering
en correctie daarvan... daar broed ik nog even op hi hi

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 12:20

nobje schreef:
Ik vond de methode wel heel vriendelijk
maar ben er nog niet helemaal achter of
ik hem zo in praktijk kan brengen.
Dat hol en bol dat begrijp ik... maar de uitvoering
en correctie daarvan...
daar broed ik nog even op hi hi

Dat valt ook echt niet mee! Haha! Daar zul je toch een tijdje les voor moeten rijden om dat onder de knie te krijgen.

Mag ik vragen in welke regio jij zit?

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 23:21

Hallo,
Ik heb zelf in het verleden eens met het flair systeem gereden, je paard gaat er heel anders van lopen. Nu ik weer een ander zadel (dressuur) aan wil schaffen ben ik eigenlijk weer op zoek naar een flair. Mocht iemand dit aanbieden hoor ik het graag.
Verder heb ik contact gehad met een zadelmaker in friesland die daar meer van wist en die raadde me absoluut af om een wow zadel te nemen, er zou een verdikking in de boom zitten of iets dergelijks en daardoor zou het paard juist hele erge rugproblemen kunnen krijgen, ik hoop hier mensen mee te waarschuwen of in ieder geval hierover te laten informeren!!!

Sammie

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 23:35

Een verdikking in de boom? Verward

Ik ken een stuk of 10 mensen die hun paarden met een WOW rijden en hier heb ik nog nooit van gehoord. Waaronder overigens iemand die beroepsmatig paarden rijdt, allemaal met een WOW en daar zijn nog nooit klachten door ontstaan. De paarden lopen juist een stuk fijner met een WOW.

Ik ben wel heel benieuwd naar wat de bewuste zadelmaker precies bedoelt eerlijk gezegd.

sabje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 10:54

Ir111 schreef:
Ik ben wel heel benieuwd naar wat de bewuste zadelmaker precies bedoelt eerlijk gezegd.

Dat wil ik ook wel eens weten.

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 12:23

Ik ben ondertussen alweer een stuk wijzer.
Maar het flairsysteem is niet geschikt voor mijn zadel, mijn kussen zijn opgevuld met syntetisch spul en ik heb het advies gekregen om dit soort zadel niet te laten ombouwen omdat het nooit echt goed is gekomen en er veel prutswerk is voor de zadelmaker.
Ik baal er wel van want mijn zadel moet nodig worden opgevuld en dat is ook niet mogelijk.

Ga nu eerst mailen met forestier of zij een oplossing hebben voor mij, beide zadels vallen nog binnen de garantie en vind dat de fabrikant met een oplossing mag komen.

Baal wel want ik zag het al helemaal zitten met het flair systeem Boos!

abcheffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 21:59

sammie18 schreef:
Hallo,
Ik heb zelf in het verleden eens met het flair systeem gereden, je paard gaat er heel anders van lopen. Nu ik weer een ander zadel (dressuur) aan wil schaffen ben ik eigenlijk weer op zoek naar een flair. Mocht iemand dit aanbieden hoor ik het graag.
Verder heb ik contact gehad met een zadelmaker in friesland die daar meer van wist en die raadde me absoluut af om een wow zadel te nemen, er zou een verdikking in de boom zitten of iets dergelijks en daardoor zou het paard juist hele erge rugproblemen kunnen krijgen, ik hoop hier mensen mee te waarschuwen of in ieder geval hierover te laten informeren!!!

Sammie

hoi sammie
ik wil toch wel even reageren op je schrijven.
een zadelmaker in friesland die er meer van weet ,verteld jou dat er iets mis is met de boom en ernstige rugproblemen veroorzaakt ?????
jij gaat direct iedereen waarschuwen dat het zadel ongeschikt is !!
dat vind ik wel lef hebben.
je hebt het over "een zadelmaker". ik kan met niet herinneren dat er zadelmakers in friesland zijn die met het zadel werken ,zijn naam zou dan ook wel welkom zijn zodat ik in contact met hem kan komen om te horen wat hij er nou precies van vindt.
verder kan ik je een hele rij voorbeelden geven van ruiters en paarden die na het aanschaffen van een wow zadel eindelijk van de probemen zijn verlost.
div. fysiotherapeuten en dierenartsen adviseren het flair en wow zadel omdat het zo comfortabel is
Sonja Gademan , laurens van Lieren , Marcelle de kam , om enkele top ruiters in Nederland die met Wow rijden te noemen en de vele buitelandse toppers in alle diciplines van de paardensport, die zouden het alemaal verkeerd doen volgens de zadelmaker ?????
misschien kom ik nu een beetje bot over, maar gefundeerde kritiek, heb ik geen moeite mee.
iets afkraken en andere te adviseren het niet aan te schaffen gaat mij echt te ver.
dat wilde ik toch wel even kwijt. Boos!

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 01:21

Ik vind persoonlijk flair een uitkomst heb er zowel mee op mijn pony als mijn paard gereden, het paard gaat er erg van vooruit loopt beter ontspannen en krijgt meer swung. Nu ben ik nog op zoek wat voor dressuurzadel ik ga kopen voor mijn paard en of ik er flair in laat zetten, is nl wel een beetje kostbaar. Heb al een paard met een verschrikkelijke brede rug dus is moeilijk een egt goed passend zadel te vinden. Mocht je nog wat weten tweedehands met flair of een nieuwe die goed past op een breed paard hou ik me aanbevolen.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 01:35

Mail Arie Boer eens (zie post boven jou Zadelboer), die heeft regelmatig 2ehands te koop.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 01:37

Ir111 schreef:
Eh, heel stom maar ik weet alleen dat ze Sandra heet en in de buurt van Zwolle zit. Bloos Zij is een bekende van mijn instructrice, ik heb haar een paar keer aan het werk gezien en ik vind haar ok. Ze heeft veel ervaring met het flair systeem, ze is een van de eerste die het naar NL gehaald heeft (is mij verteld).

Zij is trouwens iemand anders dan mijn zadelmaker die ik heb voor mijn Wow zadel. Voor ik een zadel laat ombouwen zal ik zeker eerst contact met hem opnemen om te overleggen.

http://www.zadelmakerijboer.nl komt mijn Wow vandaan.

Sandra woont in Rouveen en heeft bij van Triest gewerkt.
http://www.zadelmakerij.com/

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 14:37

Ik heb een zadel van Danny Kroetch bij Marktplaats vandaan gehaald.

taffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 15:00

Sinds een aantal jaar rijd ik ook met flair (totaal 3 zadels met flair gehad)en ik wil niets anders meer.
Geen bobbels,geen scheve vulling en het voelt super comfortabel aan voor het paard.

Mijn paardje is nu wel uit haar zadel gegroeid,dus voor de liefhebbers heb ik een (bruine) KN 17 inch met flair te koop Lachen

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 15:23

Das jammer Huilen zoek namelijk een 18 inch. Dus dat gaat over.

abcheffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 20:11

Ir111 schreef:
Mail Arie Boer eens (zie post boven jou Zadelboer), die heeft regelmatig 2ehands te koop.

Hellaas Huilen , was dat maar waar.
ik heb er soms wel eens eentje ,maar het komt wel eens voor en dan is het wie het eerste komt, die het eerste ............ Knipoog

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 21:44

Ik zou het graag eens proberen.

Maar wat ik mij afvraag is waarom je alleen dressuurruiters hoort over Flair. Ik heb nog nooit iemand met een springzadel met flair gezien. Zijn er springruiters die Z springen of hoger zijn die met flair rijden?

En hoe zit het nu eigenlijk met het ombouwen van een Zaldi New Kent naar Flair? Klopt het dat dit zo'n 500 euro kost en heb je dan zelf ook een pompje?

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 21:44

Zadelboer schreef:
Ir111 schreef:

Hellaas Huilen , was dat maar waar.
ik heb er soms wel eens eentje ,maar het komt wel eens voor en dan is het wie het eerste komt, die het eerste ............ Knipoog

Gelukkig ben ik nogal een vlot tiep dus maal ik wel es als eerste! Haha!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 22:17

germie schreef:

Maar wat ik mij afvraag is waarom je alleen dressuurruiters hoort over Flair. Ik heb nog nooit iemand met een springzadel met flair gezien. Zijn er springruiters die Z springen of hoger zijn die met flair rijden?

En hoe zit het nu eigenlijk met het ombouwen van een Zaldi New Kent naar Flair? Klopt het dat dit zo'n 500 euro kost en heb je dan zelf ook een pompje?

Ik weet niet hoe hoog hij rijdt, maar er rijdt een zekere Klokman met Wow zadels

taffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 00:17

germie schreef:

Toen ik een Zaldi met flair had zat het er standaard in,dit is denk ik ook goedkoper Lachen
En je kunt idd zelf een pompje kopen.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 00:46

Kan bij elk zadel flair ingebouwd worden? Zelf heb ik een KN en vraag mij af of het bij dit zadel ook kan.
Moet het zadel regelmatig met lucht bijgevuld worden?

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 00:47

Ja, kan bij KN (er staat er bv eentje te koop in dit topic). Ik laat mijn zadel op lucht regelmatig nakijken (2x per jaar). Maar het is niet zo dat het leegloopt oid.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 00:51

Wat ben ik ongeveer kwijt voor het inbouwen van zo'n flair systeem?

sabje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 00:54

marietje27 schreef:
Kan bij elk zadel flair ingebouwd worden? Zelf heb ik een KN en vraag mij af of het bij dit zadel ook kan.

Heb het ook in mijn KN laten inbouwen.

marietje27 schreef:
Wat ben ik ongeveer kwijt voor het inbouwen van zo'n flair systeem?

€500,- voor inbouwen + de kosten van de zadelmaker zelf (voorrijkosten enzo)