Heb sinds kort prachtzadel voor lange buitenritten. Voorlopig zeer tevreden van is bijna ingereden Is celebration trekking van jorgecanaves. http://www.jorgecanaves.com/ Prijs/kwaliteit een van de betere.
Ik heb een Ghost en een Barefoot. Beide boomloos,heerlijk voor lange ritten. Fijn comfi,en niet hard en stug. In de winter ook lekker warm,door de warmte van je paard krijg je zelf ook een warme kont.
Heb zowel de JC Trekking (net als Greny) en de Massimo Trail. Naar verhouding zijn het bijna dezelfde zadels, met als verschil de zitting bij Massimo is deze geribbeld. Het prijsverschil is wel groot vind ik. De JC heb ik nu ruim 2 jaar en blijft zeer mooi en was toen rond € 800 en de Massimo heb ik sinds dit najaar en zit rond de € 1150.
Silence
Ik krijg uiterlijk de eerste week van December ons endurance zadel binnen. Dat wordt dus ook ons zadel voor buitenritten. Dat is een Podium Tex Tech.
Ik heb er ook een testzadel van gehad en Silence liep er super onder. We zijn er zo`n 3 uur mee naar het bos geweest en ook ik had nergens last van. Ook niet hoeven wennen, aan het feit dat het zadel geen kniewrongen heeft. Ik was meteen verliefd op dit zadel
Mijn verzorgpaard loopt met een veelzijdigheidszadel. Als het weer het toelaat maken we iedere dag buitenritten met hem. Mijn eigen paard vroeger had een westernzadel. Dit zat erg comfortabel met lange ritten, maar met kortere ritten reed ik haar het liefst zonder zadel.