welke merken dekens?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

boemel

Re: welke merken dekens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 11:35

Dekens:

1x regendeken van Premiere -> echt een flutdeken, niet waterdicht en alle gespen gaan eraf.

1x waterdichte deken 340 g BR Chocolat -> Goed waterdicht, maar de wat ruwe voering breekt alle haren van m'n paard af, dus
ik kan 'm alleen gebruiken met onderdeken. En aangezien dat erg dik is, gebruik ik 'm nauwelijks.

1x waterdichte deken 300g merkloos van Divoza -> Goed waterdicht en blijft mooi liggen. Enig nadeel is dat hij met de schouder wat is gaan zakken en daardoor behoorlijk inregend, maar met onderdeken weinig problemen.

1x waterdichte deken 220 g van Schöckemöhle -> goed waterdicht, goede pasvorm.

1x eenvoudige onderdeken Premiere -> Blijft goed liggen, lekker warm.

1x dunne niet waterdichte deken HH -> had meer gesloten mogen zijn bij de schouders, verder wel fijn. Wel rottige singelklipjes. Ze gaan altijd los.

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 11:38

1 x regendeken van amigo (bevalt heel goed, sterke buitenstof)
1x winterdeken van Weather beeta (orican) zeer mooie pasvorm ook scheurvast, paard krijgt geen kale plekken
1x rhino tussendeken met half halsje. zat bij het paard, vind de kleur niet mooi maar wel een fijne deken.

op mijn andere paardje een pagony tiger

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 11:39

nicole_amber schreef:
Ik heb de Rambo duo echt een super deken, schuurt niet en scheurvast vanwege de kogelvrije buitenkant(sorry klinkt raar maar zo staat het beschreven Knipoog . Ik kan mij op moment geen betere deken wensen Pling, maar wel prijzig(ze zeggen vaak goedkoop is duurkoop en dat heb ik meegemaakt met de HH de binnenkant was na een winter al bij de borst stuk en was niet scheurvast Bloos ) , Hiervoor had ik een Bucas maar wel scheurvast en zeker waterdicht maar hij schuurde bij de borst Boos! .Ik heb de Rambo duo trouwens tweedehands gekocht voor 200 Geld, geld! en ziet eruit als nieuw, normaal zijn ze 300 Geld, geld!

Oeh ik jaloers!! Ik heb er 400 voor betaald. Hij is 300 als je hem besteld uit ierland, maar daar kwam ik pas later achter helaas! Maar desalniettemin ben ik er super blij mee. Bij Bucas zie ik meer dat ze gaan schuren bij de borst. De Rambo hangt gewoon los bij de borst dus trekt helemaal niet!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 11:40

bucas: Lag echt afschuwelijk op mijn paard, na 1 dag had hij al flinke schuurplekken op zijn schouders.
Global: Eigenlijk hetzelfde verhaal....
Dominick:Geweldige pasvorm.. Ik gooi er ook nooit meer iets anders op.

CaylinnMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 12:07

Ik heb ook alleen maar Dominick dekens voor mijn Fjord Ja Van andere dekens krijgt hij hele grote schuurplekken.

nicoleV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 12:25

nikki160287 schreef:
nicole_amber schreef:
Ik heb de Rambo duo echt een super deken, schuurt niet en scheurvast vanwege de kogelvrije buitenkant(sorry klinkt raar maar zo staat het beschreven Knipoog . Ik kan mij op moment geen betere deken wensen Pling, maar wel prijzig(ze zeggen vaak goedkoop is duurkoop en dat heb ik meegemaakt met de HH de binnenkant was na een winter al bij de borst stuk en was niet scheurvast Bloos ) , Hiervoor had ik een Bucas maar wel scheurvast en zeker waterdicht maar hij schuurde bij de borst Boos! .Ik heb de Rambo duo trouwens tweedehands gekocht voor 200 Geld, geld! en ziet eruit als nieuw, normaal zijn ze 300 Geld, geld!

Oeh ik jaloers!! Ik heb er 400 voor betaald. Hij is 300 als je hem besteld uit ierland, maar daar kwam ik pas later achter helaas! Maar desalniettemin ben ik er super blij mee. Bij Bucas zie ik meer dat ze gaan schuren bij de borst. De Rambo hangt gewoon los bij de borst dus trekt helemaal niet!

Ben er ook super blij mee heb hem via marktplaats voor de winter gekocht.
En de Bucas heb ik al meegemaakt dat mijn vorige paard hem hellemaal afgehaald heeft zonder dat hij stuk was Koe haha maar hij bleef ook niet echt goed liggen want lag vaak hellemaal scheef op mijn paard Knipoog , de pasvorm vind ik minder.
De Rambo zit idd lekker ruim voor en hij kan lekker gek doen in de wei zonder dat hij schuift en schuurt Pling

Rachelle302

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 12:30

ik heb nu een waterdichte van HH ben der blij mee Lachen

Natas_jaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 14:39

Ik heb de BR jos lansink deken met hals (360gr) Fijne deken, alleen de klittebandjes van de hals laten los (zit wel een rits onder) Heb hem voor 119 euro bij de dekendump van piaffe gekocht.

LovesHerPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 19:19

1x sk gehad -> snel kapot, minder model en niet zo beste pasvorm
1x br gehad -> goede kwaliteit, goed dik, echter schuren de haren af.
hh ongevoerd regendeken -> 2e rans gekocht super deken licht goed, goed waterdicht en ademt ook goed.
hh staldeken 2x -> super deken, ligt goed enkel jammer dat deze niet waterdicht is.
Premiere winterdeken -> goed waterdicht, goede vulling, maar hij begint nu wel wat haren af te schuren :S
Premiere fleesh-deken -> neemt goed vocht op droogt snel, en is lekker zacht.
HB gehad -> super deken net als BR ook waterdicht maar schuurt helaas ook.

Volgens mij heb ik ze nu Tong uitsteken

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 00:59

Ik heb er 1 van Pagony, maar die is zo kapot dat hij van voren naar achteren is gescheurd en de singels eraf zijn Bloos
Verder 2 van HH, die allebij schuren.
Dan nog 2 van S&K, 1 van Weather Beeta en 1 van Derby. Dit zijn alle 4 super dekens. Goede pasvorm, stevig en lekker warm. Lachen

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 19:44

Ik heb dekens van horseware, bucas en imperial riding. dekens van horseware/rambo en de bucas smartex rain zijn supersterk en waterdicht maar liggen niet echt helemaal perfect op mijn paard. hij heeft een erg brede hals en zelfs met borstverbreder ertussen ligt hij nog niet optimaal. ze geven bij lang gebruik lichte schuurplekken op de borst en bij z'n heupen. ook vindt ik het jammer dat er geen loopsplitten in zitten. heb ook een waterdichte tornado winterdeken van imperial riding. deze heb ik nu zo'n 5jaar en hij is op een paar kleine gaatjes nog helemaal perfect in orde. goed waterdicht en hij ligt ook super door de loosplitten.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 19:49

hier nog een horseware-fan.
heb ene rhino-wug tussendeken, en sinds kort een rambo duo. dikke vette investering, maar hij ligt als een huis, zonder te knellen of te schuren, en paard is er blij mee! Lachen

bucas krijg ik niet eens dicht (paard te breed Haha! ) en goedkopere dekens ben ik een beetje van terug gekomen: kwaliteit vaak bagger, en pasvorm idem dito.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 23:03

ik heb redelijk veel over voor een goede deken.

ik wil dat de deken:
zeer goed ademt,
waterdicht is,
en zeer goed tegen een stootje kan.

mijn winterdeken is een bucas, smartex aio.
en mijn tussendeken is een bucas, power turnout.
zweetdeken en tevens ook onderdeken, bucas shamrok power.
vliegendeken ook bucas.
zomerdeken hh.
verder heb ik nog wat verschillende dekens voor alleen op wedstrijd enzo dan vind ik vooral de mooiheid belangrijk!.

joep_hast

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 23:04

ik heb een global deken en ben daar zeer tevreden over behalve dat de gaatjes van de borstriem een beetje raffelen en uitschuren.

chantenangel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 13:49

Ik heb een winterdeken 250 grams van S&K, een regendeken van BR en verder wat merkloze staldekentjes/onderdekens.
De deken van S&K is wel goed warm, maar met echte regenachtige dagen blijft ie helaas niet helemaal waterdicht.
De regendeken van BR bevalt me supergoed!

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 14:04

Ik ben helemaal fan van de Horseware dekens! Het zijn super sterke dekens met een hele goede pasvorm. Ik heb alle 3 de varianten al gehad, de Rambo, de Rhino en de Amigo. Alhoewel er onderling wel kwaliteitsverschil in zit ben ik toch over alle 3 heel enthousiast!

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-07 14:13

MarchaL schreef:
Ik ben helemaal fan van de Horseware dekens! Het zijn super sterke dekens met een hele goede pasvorm. Ik heb alle 3 de varianten al gehad, de Rambo, de Rhino en de Amigo. Alhoewel er onderling wel kwaliteitsverschil in zit ben ik toch over alle 3 heel enthousiast!

toch kwaliteits verschil? dacht dat die redelijk om het even waren, welke is beter dan?

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 15:24

Er is zeker kwaliteitsverschil. Horseware heeft 3 lijnen: De amigo, de rhino en de rambo. De amigo is het goedkoopst en daardoor dus ook minder sterk materiaal, rhino zit ertussen in dus duurder dan de amigo en ook sterker materiaal. Rambo is de duurste versie en ook de beste. Rambo heeft een buitenkant van bastillic nylon en dat is hetzelfde materiaal als in kogelvrije vesten Haha! Erg stevig dus. De pasvorm van alle dekens is eigenlijk goed alleen het prijsverschil zit hem puur in het gebruikte materiaal.

TouchAndGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 15:28

Ik loop gewoon in de divoza wat te zoeken en alsk dan een mooie, in de goede maat die mooi goedkoop is zie liggen dan neem ik die gewoon mee Clown Meestal is dat dus pagony. Ben er verder tevreden over. Heb nooit kapotte dekens gehad.

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 16:12

Ik heb een Daslö deken liggen,een HH en een Threadstone..vind ze alledrie erg fijn!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 16:38

Ik heb een 200grams Eskadron en die was afgeprijsd van 70 naar 50. Bevalt me op zich goed, maar ik mist wel een beetje de bilriemen. Aangezien mijn paard graag gaat liggen wil de deken wel eens een beetje scheef gaan hangen, maar meer dan een beetje uit het lood gaat hij eigenlij niet.

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 16:10

Premiere fleece deken met hals geloof dat die 20 euro was, blijft erg mooi liggen maar de dikte van het fleece vind ik te dun, HH fleece deken met halve hals 50euro erg fijne deken! Baseline staldeken 200 grams 40euro fijne kwaliteit, Pagony staldeken 200grams redelijk kwaliteit was geloof ik 30euro, Silverline HH 330grams was 60 euro super fijne deken.Goldline HH 550grams 60euro ook een erg fijne deken, Baseline regendeken 40 euro redelijke kwaliteit. HH zomerdeken 2stuks prijs geloof 44 euro per stuk, beide erg fijne dekens Knipoog

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 17:42

Ik heb alleen HH dekens. Andere passen niet op mijn paard.. Hij is breed en groot, hij sloopt alle dekens en moet niks van bilkoorden hebben. De HH dekens bevallen me super goed, mooie pasvorm, redelijk sloop-proof en niet duur. Ik heb nog wel een merkloos zomerdekentje en een euroriding fleecedeken. Over het euroriding deken ben ik ook erg tevreden! Lachen
Trouwens, mijn paard krijgt geen dure dekens op, hij sloopt echt alles! Zelfs een Rambo of Bucas ontkomt er niet aan. Tong uitsteken

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-07 19:51

Boemm schreef:
Ik heb alleen HH dekens. Andere passen niet op mijn paard.. Hij is breed en groot, hij sloopt alle dekens en moet niks van bilkoorden hebben. De HH dekens bevallen me super goed, mooie pasvorm, redelijk sloop-proof en niet duur. Ik heb nog wel een merkloos zomerdekentje en een euroriding fleecedeken. Over het euroriding deken ben ik ook erg tevreden! Lachen
Trouwens, mijn paard krijgt geen dure dekens op, hij sloopt echt alles! Zelfs een Rambo of Bucas ontkomt er niet aan. Tong uitsteken

denk dat zo'n rhino deken jou paardje dan ook wel goed zou liggen. En die zijn Echt sloopvast, maar wel duur Knipoog

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 20:00

Als hij een Rambo kan slopen kan hij al helemaal een rhino slopen. Rambo dekens en de beste bucas dekens zijn de enige die van ballistic nylon worden gemaakt en dus de sterkste zijn.