Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
anneve schreef:Het was geen recycled artikel, maar een eigen onderzoek. Ik vond de uitkomst schokkend genoeg om voortaan zonder enige bescherming te gaan rijden. Tenslotte moet dat in de ring ook.
QueenE schreef:Vind het alleen wel raar dat er bijna geen verhalen zijn over paarden die een blessure hebben opgelopen door bandages.
QueenE schreef:Vind het alleen wel raar dat er bijna geen verhalen zijn over paarden die een blessure hebben opgelopen door bandages.
AmmieJ_ schreef:Ik moet op school tijdens de dressuurles met 2 bandages rijden. Met springen en andere activiteiten (longeren, buitenrijden) gebruik ik gewoon peesbeschermers en strijklappen.
Vond het eerst ook te onhandig, maar met die onderlappen met klitteband en werkbandages is het niet moeilijk.
De meningen zijn er te verdeeld over, net als Schimmelig al zegt, kunnen we er niks over zeggen na een lange test. Maar wie zou deze nou doen?
Lenneke_ schreef:Om maar niet te spreken over het veel te warme neopreen in de meeste beschermers
winia4ever schreef:ik vindt het ook erg mooi, maar ik gebruik ze niet vindt ze erg onhandig, en niet nodig, in het wild lopen ze toch ook niet met bandages om om hun beentjes te beschermen??
Citaat:Vertel mij eens waarom een paard jaar in jaar uit vierkant gebandageerd (elastiek met onderbandage) wordt, buitenstaat zonder bescherming dan geen pees- en beenproblemen heeft gehad?
Citaat:Hij heeft een behoorlijke schiefel, veroorzaakt door het aantikken tijdens een wedstrijd. Zodra de druk op de schiefel niet gelijk verdeeld is loopt hij kreupel of krijgt een drukking, zelfs 3 in 1 beschermers kan hij niet verdragen. Bandages zijn dus voor hem een uitkomst, zonder vind ik geen optie, mocht hij zich namelijk nog een keer daar aantikken moet hij hoogstwaarschijnlijk onder het mes.
patsur schreef:Hebben ze ook het slechte of minder goede van peesbeschermers aangekaart?
Iedereen doet altijd maar alsof die dingen veel beter zijn, maar mij maak je niet wijs dat die veel beter zijn.
Een goed aangelegde bandage met eventueel een goede onderlap is imo niet schadelijk. Vertel mij eens waarom een paard jaar in jaar uit vierkant gebandageerd (elastiek met onderbandage) wordt, buitenstaat zonder bescherming dan geen pees- en beenproblemen heeft gehad?
RicardoOpa schreef:Ik heb het artikel ook gelezen, maar dit was grotendeels al bekend bij mij. Maar nou vroeg ik me af hoe dat zit met die peesjes met bont? Bijvoorbeeld die van Norton of die Vederus Grand Prix..? Zou dat nog warmer zijn.
Overigens ben ik van mening dat beenbescherming onzin is, tenzij er sprake is van strijken.. Dus niet voor het 'setje'. Nu zal ik niet onkennen dat ik die niet heb, maar de paarden die ik rijdt worden zowiezo bereden met beenbescherming. Dan kan dat net zo goed een leuk bijpassend kleurtje hebben, niet waar?
Maar al zou ik de keuze hebben; Niet doen!
Phylos schreef:oke dan ga ik die voor sinterklaas vragen;)
en van welk merk? met/zonder klitteband?
lijken de benen van je paard dan niet heel dik door zo'n onderlap?