Dressuur en springen met een Massimo Trail?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Re: Dressuur en springen met een Massimo Trail?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 11:02

Ligt natuurlijk ook aan de inch maat.
Anouar heeft ook eeen vrij korte rug (en een hele lange hals Clown ) Maar de Massimo is absoluut niet te lang

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 21:13

Het zadel is juist absoluut niet lang in verhouding tot andere merken met dezelfde inchmaat. Joep heeft een erg kort ruggetje en daardoor past er bijna niks, maar met de massimo heb ik geen probleem dat ie te ver naar achteren komt.

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 21:19

erg optimaal vind ik het zadel niet voor spring en dressuur maar het kan opzich wel.

Springen word wat lastig vanwege die dikke kniewrong. Wil je je beugels korten doen dan zit dat ding op gegeve moment in de weg. Verder wil het prima hoor.

En voor dressuur mis je steun. Het zadel bied, afgezien van de diepe zit, weinig steun. Fijn voor endurance, niet zo fijn voor dressuur..

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 21:21

woeliej schreef:
erg optimaal vind ik het zadel niet voor spring en dressuur maar het kan opzich wel.

Springen word wat lastig vanwege die dikke kniewrong. Wil je je beugels korten doen dan zit dat ding op gegeve moment in de weg. Verder wil het prima hoor.

En voor dressuur mis je steun. Het zadel bied, afgezien van de diepe zit, weinig steun. Fijn voor endurance, niet zo fijn voor dressuur..

Wat bedoel je met weinig steun? Weinig steun bij je bovenbenen?

Ik rij nu met een ouder Kieffer dressuurzadel, met weinig steun en een vrij vlakke zit dus ik ben heel erg benieuwd hoe de Massimo zit, ik heb er nog nooit een uitgeprobeerd.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 21:21

Als je een goede houding hebt heb je die steun ook niet nodig voor dressuur. Maar de meeste ruiters kunnen niet eens meer goed rijden zonder een diepe zit en dikke kniewrongen. Dressuur moet je eigelijk leren op een plat zadel zonder wrongen, daar leer je pas van zitten

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 21:34

ik bedoel de steun voor je been, die je been op zijn plaats duwt waardoor je stiller zit. Maargoed het is maar waar je aan gewent bent en wat je fijn vind. Op een massimo kun je prima dressuur rijden. Sterker nog, m'n vorige wedstrijd kwam ik nog iemand tegen met de massimo trail. Ze vond hem zo lekker zacht zitten. Tong uitsteken

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 21:46

Lenneke_ schreef:
Als je een goede houding hebt heb je die steun ook niet nodig voor dressuur. Maar de meeste ruiters kunnen niet eens meer goed rijden zonder een diepe zit en dikke kniewrongen. Dressuur moet je eigelijk leren op een plat zadel zonder wrongen, daar leer je pas van zitten

Ik heb nu dus een vrij vlak zadel en er valt zeker nog wel wat te verbeteren aan mijn houding maar hoop toch dat ik daar niet in afhankelijk ben van een zadel. Ik heb ook wel eens op een Fryso, Ainsley en Hulzenbos gezeten. Vooral bij de redelijk gedwongen zit van de Hulzenbos ging ik mijn rug nog meer hol trekken dan ik normaal al doe als ik er niet goed genoeg op let.

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 21:50

dan denk ik dat een massimo een prima zadel is voor jou. Als je niet zo ver weg had gewoon had je de mijne best mogen proberen Knipoog

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 21:53

Dat zou leuk zijn geweest Lachen Maar daarom wil ik het zadel ook graag twee weken uitproberen, dan heb ik een beetje idee of het echt wat voor me is en kunnen mijn instructrices ook even kijken hoe ik het er op doe Knipoog

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 22:07

je zou jeanet van blue balance eens kunnen mailen, wie weet is het mogelijk een zadel op proef te krijgen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 07:40

woeliej schreef:
je zou jeanet van blue balance eens kunnen mailen, wie weet is het mogelijk een zadel op proef te krijgen.

Voor zover ik weet is zij alleen dealer naar de winkels toe en doet ze geen particulieren! Er staat bij haar zoals ik al eerder zij wel een lijst met winkels waar ze te verkrijgen zijn!

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 08:38

woeliej schreef:

Ik heb inmiddels een afspraak met Herman van de Country Mill, hij komt 15 december Massimo's passen Haha!

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 09:23

meggiemeg schreef:
woeliej schreef:

Voor zover ik weet is zij alleen dealer naar de winkels toe en doet ze geen particulieren! Er staat bij haar zoals ik al eerder zij wel een lijst met winkels waar ze te verkrijgen zijn!

ik heb daar toevallig mazzel mee. Ze woont in zutphen net als ik dus mij heeft ze persoonlijk geholpen zonder meerprijs voor passen er dergelijke. Ben echt zeer te spreken over haar! Er bleek ook een fout aan mijn zadel te zijn en ze is gelijk het weekend nadat ik dat gemeld had het zadel komen halen en heeft het na laten kijken. Ben nog geen 2 weken verder en krijg al een nieuw zadel. (oude was niet meer te repareren) Denk dat er weinig mensen zijn die dat zo snel voor je regelen Haha!

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-07 19:50

Nog een weekje en dan komt Herman passen...heb er echt helemaal zin in, ben super benieuwd!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 23:25

lukt het niet met de massimo, kun je altijd nog naar Feike Bruinsma met je zadel, da's de 'opvolger' van v. Triest... heeft het vak van hem geleerd en zit niet gekke ver weg, in Wapse. Ja

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 16:42

Ik heb ook een Massimo. Heb er mee gesprongen, gaat prima. Ook doe ik vrij veel aan dressur, vind het een heerlijk zadel daar voor. Ik vind het fijn dat je vrij zit in het zadel (hoewel ik daar ook wel even aan moest wennen)
De mijne komt ook bij Herman vandaan, hij is ecth super Ja
Ik heb mijn zadel uit laten voeren met dressuur singelstoten omdat ik de normale singelstoten voelde prikken onder mijn been, niet fijn!

Kwam nog een springfototje tegen. Houding is heel beroerd ik weet het Knipoog
Afbeelding

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 09:01

Ik heb de Massimo juist gekocht omdat je er ook prima dressuur mee kunt rijden. Ik kan er zelfs beter op zitten dan op een "echt" dressuurzadel. Dat is wel apart, omdat ik licht spastisch ben en een evenwichtsstoornis erbij heb. Maar ik zit op de Massimo toch vrij stevig, een stuk beter dan op mijn vorige (dressuur) zadel. Misschien juist omdat dit zadel je niet in een houding dwingt.

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-07 11:03

Pellie schreef:
lukt het niet met de massimo, kun je altijd nog naar Feike Bruinsma met je zadel, da's de 'opvolger' van v. Triest... heeft het vak van hem geleerd en zit niet gekke ver weg, in Wapse. Ja

Hij heeft het zadel dat ik nu heb vorig jaar nog opnieuw opgevuld. Hij was toen nog bij van Triest, maar begreep dat hij nu voor zichzelf werkt?

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-07 11:03

Leuk om te lezen trouwens dat tot nu bijna iedereen vooral positieve ervaringen heeft met de Massimo!