Anouar heeft ook eeen vrij korte rug (en een hele lange hals
) Maar de Massimo is absoluut niet te lang Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
) Maar de Massimo is absoluut niet te lang woeliej schreef:erg optimaal vind ik het zadel niet voor spring en dressuur maar het kan opzich wel.
Springen word wat lastig vanwege die dikke kniewrong. Wil je je beugels korten doen dan zit dat ding op gegeve moment in de weg. Verder wil het prima hoor.
En voor dressuur mis je steun. Het zadel bied, afgezien van de diepe zit, weinig steun. Fijn voor endurance, niet zo fijn voor dressuur..
Lenneke_ schreef:Als je een goede houding hebt heb je die steun ook niet nodig voor dressuur. Maar de meeste ruiters kunnen niet eens meer goed rijden zonder een diepe zit en dikke kniewrongen. Dressuur moet je eigelijk leren op een plat zadel zonder wrongen, daar leer je pas van zitten
Maar daarom wil ik het zadel ook graag twee weken uitproberen, dan heb ik een beetje idee of het echt wat voor me is en kunnen mijn instructrices ook even kijken hoe ik het er op doe
woeliej schreef:je zou jeanet van blue balance eens kunnen mailen, wie weet is het mogelijk een zadel op proef te krijgen.
woeliej schreef:je zou jeanet van blue balance eens kunnen mailen, wie weet is het mogelijk een zadel op proef te krijgen.
meggiemeg schreef:woeliej schreef:je zou jeanet van blue balance eens kunnen mailen, wie weet is het mogelijk een zadel op proef te krijgen.
Voor zover ik weet is zij alleen dealer naar de winkels toe en doet ze geen particulieren! Er staat bij haar zoals ik al eerder zij wel een lijst met winkels waar ze te verkrijgen zijn!

Pellie schreef:lukt het niet met de massimo, kun je altijd nog naar Feike Bruinsma met je zadel, da's de 'opvolger' van v. Triest... heeft het vak van hem geleerd en zit niet gekke ver weg, in Wapse.