Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
annepanne schreef:duChambre schreef:hoe minder een paard om zijn benen heeft, hoe sterker zijn pezen hiervan worden!wiseguy15 schreef:ben het hiermee niet eens
je gebruikt beschemers om zijn pezen te beschermen niet om de steun
Mag ik hier dan weer op reageren? Beenbescherming kan ondanks goed aanbrengen toch wel degelijk kwaad doen! Dit gaat dan vooral om bandages waaronder de temperatuur hoog op kan lopen, hierdoor raken de pezen oververhit en raken beschadigd. Uiteindelijk loop je veel sneller kans op bijvoorbeeld een peesklap.
Sommige paarden tikken zichzelf idd snel aan, zelf zou ik dan kijken naar iets wat genoeg beschermt maar wat wel zo cool mogelijk is! Bepaalde peesbeschermers bijvoorbeeld.
Beschermers geven idd sowieso geen steun
wiseguy 15 schreef:Van jullie zou ik graag het volgende willen weten;
* Waar beschermers? Peesbeschermers en strijklappen. Bij sommige gelegenheden bandages.
* Welke beschermers? BR zowel de standaard variant als de lederen variant.
* Motivatie? Ik vind het belangrijk de benen van een paard te beschermen. Ze zijn gevoelig voor blessures en bescherming kan dan geen kwaad.
* Ervaring? Gebruik al jaren peesbeschermers en strijklappen en er zijn momenten geweest waarbij ik heel blij ben dat ik ze om had gedaan.![]()