Ik zit in het laatste gaatje

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Melia

Re: Ik zit in het laatste gaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 22:32

Ik heb 'm bijna altijd op gaatje 6, bij verschillende zadels waar ik mee rijd of mee heb gereden. Ben dan ook wel iets langer dan jouw, maar ik heb ze nog nooit zo ver gehad als jouw.

elske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 23:58

Ik heb ze bij mijn beugelriemen(kieffer) volgens mij op 9 en heb nog genoeg gaatjes over. Bij het passen van het zadel hebben we ook 2 verschillende lengtes van beugelriemen geprobeerd. De eerste die we probeerde was te lang, de kortere versie paste perfect bij onze (korte) beentjes.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 00:00

Bij het zadel waar ik mee rijd zijn 2 gaatjes bij gemaakt, maar nog te lang voor mij. Ik doe altijd een slag in de beugels. Ik zit dan wel op springmaat, maar we rijden altijd buiten dus dan is dat het fijnste. Ik doe dus een slag in de beugels en dan op gaatje 2 Lachen (van de bijgemaakte gaatjes dus. Heb dus nog 1 gaatje om dan korter te maken).

ElSalvador

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 00:04

Ik heb voor mijn 16 inch shetzadel pony beugelriemmen. Hoeven alleen bij de alerkleinste omgelust te worden. Er zijn zover ik weet versschillende lengtes van beugelriemmen te koop.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 13:00

waarschijnlijk hebben ze er gewoon langer bij gedaan, omdat ze dachten dat dat nodig wat vanwege jou lengte.
normaal wordt 1,50 genomen, waarschijnlijk heb jij 1.60.

Steenbok

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 20:58

Dit heb ik ook, en ik ben 1.78 m lang. Heel vervelend! Nu met mijn nieuwe zadel kan ik niet eens meer goed met mijn rijlaarzen rijden, dan zijn mijn beugels te lang. Dus rijd ik met oude bergschoenen en chaps. Ook niet verkeerd en een stuk warmer maar toch vervelend.
Ik zou gaatjes bijmaken als ik jou was. Succes ermee!

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 19:04

je hebt gewoon verschillende lengtes in de beugelriemen, als jij lange koopt dan zou het weleens kunnen dat je op t laatste gaatje zit of dat ze te lang zijn ja..

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 00:02

Ik ben maar 1.63m en moest eerst altijd gaatjes erbij prikken. Nu koop ik beugelriemen die iets korter zijn en zit ik meestal rond de 10/11.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 00:05

Evelyne79 schreef:
Ik heb sinds kort een nieuw zadel alle toebehoren ook nieuw.
Het is een stubben scout met gpg-beugels.
Ik heb er stubben beugelriemen bij.
wat mij nu opvalt is dat ik de beugels op mijn maat heb zitten maar dat ik al in het laatste gaatje zit.
Is dit normaal????
Ik ben 1.74 lang dus niet heel erg klein. er zijn vast wel meer mensen die rijden die kleiner zijn als ik.
(mijn manege-instructrice moet mijn beugels lussen wil ze ze op haar maat krijgen)
bij mijn vorige zadel (thorowgood griffin dressuur) zat ik ook al ik het een na laatste gaatje.

Als je dus kortere benen hebt dan dat ik heb en ik ben niet heel erg klein zoals ik al eerder aangaf dan moet je dus al gaatjes bijprikken.
Ik zit in gaatje 12 van mijn riemen, alle gaatjes zijn genummerd. wie kan de beugels dan in hemelsnaam in een van de eerste nummers gebruiken?
niemand toch, waarom is dat dan toch zo gemaakt
?

Ikke!! Ik zit bij al mijn beugelsriemen op het laatste gaatje, ik kan ze dus niet meer langer maken...

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 01:00

bromfiets schreef:
Evelyne79 schreef:

Ik zit in gaatje 12 van mijn riemen, alle gaatjes zijn genummerd. wie kan de beugels dan in hemelsnaam in een van de eerste nummers gebruiken?
?

Ikke!! Ik zit bij al mijn beugelsriemen op het laatste gaatje, ik kan ze dus niet meer langer maken...

dat gaat je met mijn beugelriemen niet lukken denk ik, tenzij je 2meter70 bent ofzo. Haha!

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 01:07

Ik gebruik de standaardmaat. Ben geen 2.70m, maar ben wel een langpootmug Tong uitsteken

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 01:12

ik zal mijn riemen eens een keer opmeten, eens kijken of ik dan een lange maat gekregen heb.
maar toch zou ik het logisch vinden dat als je er niet specifiek voor vraag om een kortere of een langere riem dat je dan een standaard maat krijgt.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 01:21

Lijkt mij idd ook, de lange maten worden meestal exponentieel duurder Boos!

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 01:30

Ik zit nog niet op het korste gaatje en ben 1.58, dus je hebt gewoon een langere maat riemen.
Het zijn wel gewone beugelriemen, niet voor kinderen dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 01:37

Ik zit wel op het korste gaatje bij mijn ene verzorgpony en op het eenalaatste bij mijn andere. Ben 1,62(weet niet hoelang de riemen zijn en mijn benen weet ik ook niet). Vind het ook irritant dat als ik ga springen ik er iedere keer slag in moet leggen.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 09:58

Ik heb gewoon standaard riemen van 1.45m en ben zelf 1.68 met niet al te lange benen en heb nog gewoon gaten aan het einde over mocht er iemand op gaan met nog wat kortere pootje. Welk merk riem heeft toch nu toe niet uitgemaakt.
Het enige wat maakte dat ik op een heel erg afwijkend gaatje zat was dat het zadel echt niet goed paste.

Surface

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 10:05

bromfiets schreef:
Evelyne79 schreef:
Ik heb sinds kort een nieuw zadel alle toebehoren ook nieuw.
Het is een stubben scout met gpg-beugels.
Ik heb er stubben beugelriemen bij.
wat mij nu opvalt is dat ik de beugels op mijn maat heb zitten maar dat ik al in het laatste gaatje zit.
Is dit normaal????
Ik ben 1.74 lang dus niet heel erg klein. er zijn vast wel meer mensen die rijden die kleiner zijn als ik.
(mijn manege-instructrice moet mijn beugels lussen wil ze ze op haar maat krijgen)
bij mijn vorige zadel (thorowgood griffin dressuur) zat ik ook al ik het een na laatste gaatje.

Als je dus kortere benen hebt dan dat ik heb en ik ben niet heel erg klein zoals ik al eerder aangaf dan moet je dus al gaatjes bijprikken.
?

Ik zit ook altijd op het laatste of eennalaatste gaatje dus ik kan ze vaak ook niet langer maken Scheve mond

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 11:00

Ik heb zelf nu ook de beugelriemen van kieffer, omdat daar heel veel gaatjes in zitten (ik zit nu op gaatje nummer 8). Nu kan zelfs de 5 jarige dochter van de staleigenaar ermee rijden en de staleigenaar zelf en die is 1,85 ofzoiets. Bij andere beugelriemen moet ik altijd gaatjes bij maken met als gevolg dat ze ongelijk gaan zitten.

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 01:12

Ik zit altijd op gaatje -2 Nagelbijten / Gniffelen

Ik moet altijd extra gaatjes prikken.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-07 12:53

Ik heb ze gisteren even opgemeten, het zijn beugelriemen van 155 cm.
normale maat lijkt me dus.
Strange, very strange.
maar goed, ik zit in het korste gaatje en daarmee zitten de beugels passend

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 16:16

155 cm is al voor lange benen. 145 cm is de normale maat Lachen

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 21:03

155 is full, 165 is lang. Heb zelf eigenlijk 135 nodig voor springen, dressuur kan nog net met 145, bovenste gaatje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 22:48

Ik heb zelfs een tijdje met een slag in m'n beugels gereden.. Huilen van het lachen
Dát is pas een gedoe, met beugels opsteken enzo.

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 22:52

Ik heb nu nog een merkloos zadel en daar zit ik op het korste gaatje (ben 1.62) dus daar zouden jullie wel ergens in het midden zitten. wel raar van die beugels!

lisjolienbob

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 13:50

Er zijn volgens mij verschillende lengtes beugelriemen te koop. Zelf ben ik heel erg kort dus kan niet echt meepraten(A)

xx