Pijpkousen niet meer in ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kylan

Re: Pijpkousen niet meer in ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 17:45

Ik gebruikte wel pijpkousen in het crosswerk met mijn pony. Best wel fijn opzich. Alleen om een of andere reden zijn ze achterin de kast belandt en komen ze er eigenlijk nooit meer uit.
De peesbeschermers die ik gebruik zijn trouwens wel rondom dicht, dus in die peesbeschermers zit het grootste voordeel van de pijpkous al ingebouwd.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 18:27

Ik vind het ondingen. Heb zelf 1 paar, maar heb het idee dat een simpele peesbeschermer meer werk doet.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 18:36

Ik heb ze zelf ook.Ze geven steun aan het been.Een peesbeschermer moet juist weer de pezen beschermen( tegen het aantikken met de achterhoef e.d.)Maar eigenlijk gaat er alleen bescherming om met buitenrijden en met springen.Altijd maar die pezen ondersteunen met van alles en nog wat vindt ik zelf persoonlijk niet zo goed.Maar het is maar net wat je het fijnste vindt.

Edit: typfoutjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 18:42

Ondersteunen?
Snoer jij het zo strak dan? Knipoog

Zowel van pijpkousen en peesbeschermers zie ik persoonlijk geen ondersteunende factor Lachen

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 18:50

Is me ook al opgevallen dat je maar moeilijk pijpkousen vindt op internet Haha! Heb gelukkig een site gevonden met een heel gamma Lachen Ben niet zo'n fan van peesbeschermers omdat ze (naar mijn mening) bij mijn vzpaard niet nuttig zijn bij het gewone bakwerk. Ik doe ze wel aan bij het wandelen daar ze nogal fris kan zijn buiten. Bij het gewone dressuren vind ik ze niet nodig, en zou ik liever pijpkousen aandoen en gewone kogelbeschermers (tegen het strijken). Helaas heeft de eigenaar net een paar nieuwe peesbeschermers gekocht dus zal ik het daar nog even mee moeten doen... Lachen

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 18:52

Citaat:
Ondersteunen?
Snoer jij het zo strak dan?

Nee dat niet, maar het is de bedoeling dat ze ondersteunen...althans volgens divoza dan. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 18:57

Ja divoza...pff die hebben een beschermers gehad waar een paard hoger van ging springen Tong uitsteken
Die noemt een ongebroken trens ook stang....wat dat betreft een echte flut site Lachen

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 18:59

en veel te duur.Maar wel leuk om te snuffelen wat er zoal op de markt is.Maar heb mijn pijpekousen in duitsland gekocht(goedkoper als in NL) en dat hebben ze mij daar ook verteld, van het ondersteunen enzo

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 19:28

Ik vind het juist fijne beschermers voor de achterbenen. Zelfde functie als kogelbeschermers + nog bescherming tegen aantikken aan de rest vd pijp erboven.
M'n pony bijvoorbeeld: die strijkt niet, maar die heeft vaak wel wondjes hoger op haar pijpbeen als ze zich wat druk maakt in het bos en met springen.

Zeebries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 10:16

Djeenie schreef:
Is me ook al opgevallen dat je maar moeilijk pijpkousen vindt op internet Haha! Heb gelukkig een site gevonden met een heel gamma Lachen Ben niet zo'n fan van peesbeschermers omdat ze (naar mijn mening) bij mijn vzpaard niet nuttig zijn bij het gewone bakwerk. Ik doe ze wel aan bij het wandelen daar ze nogal fris kan zijn buiten. Bij het gewone dressuren vind ik ze niet nodig, en zou ik liever pijpkousen aandoen en gewone kogelbeschermers (tegen het strijken). Helaas heeft de eigenaar net een paar nieuwe peesbeschermers gekocht dus zal ik het daar nog even mee moeten doen... Lachen

Welke site ? Bloos

beukiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 10:45

debiel schreef:
ik kies voor peesbeschermers, omdat bij pijpkousen de pezen niet voldoende worden beschermd.

mee eens; pijpekousen zijn naar mijn idee alleen nuttig als je paard met de voorbenen maait en dus de binnenkant van het onderbeen elkaar steeds aan raakt.
En aangezien de meeste paarden dat niet doen en nog wel eens met een actieve achterhand of een gekke sprong naar voren omdat hij schrikt de pezen aantikt met de achterbenen; is een peesbeschermer voor mij nuttiger.

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 21:13

Maar mensen, het is toch niet de bedoeling dat pijpkousen ALLEEN maar aan de voorbenen moeten.
Ik ben het ook met jullie eens dat peesbeschermers voor veel meer nut hebben, maar ik vind het daarentegen volledig nutteloos om achter peesbeschermers om te gaan doen. Wanneer tikt een paard zichzelf nou aan de achterkant aan op haar achterbenen, nooit zou ik zeggen. Dat kan alleen gebeuren als ze in een meerspan lopen Lachen