Paard sloopt mijn paard haar deken

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Chantal86

Re: Paard sloopt mijn paard haar deken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 17:28

hoi hoi,

mijn paardje houdt ook graag van aan dekens knabbelen, en vind het erg leuk om ze ook kapot te trekken. Hij krijgt een muilkorf om zodat die geen dekens meer sloopt. Klinkt heel zielig, maar een verzekering vind het niet zo leuk als ik elke week aan kom met weer een schade.
je kan het gewoon bij je wa verzekering van zowel jouw paard als dat van de andere terug halen

succes

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 17:33

Ik heb expres een canvas New Zealand deken gekocht voor mijn paard, omdat hij tegenwoordig met een aantal andere paarden samen op de wei staat. Koste maar 59.95 euro bij de Kroo ruitersport. Volgens mij is dat ding echt onsloopbaar!

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 22:16

Mijn paard sloopt ook dekens van andere paarden. Onze verzekering heeft geloof ik 40 euro uitgekeerd (ivm eigen risico niet meer) aan de nieuwe deken die de stalgenoot had gekocht, de rest had mn vader er bij gelegd. Later ons paard maar apart gezet. Nu staat ie op een nieuwe stal en weer in een groep. De staleigenaar zegt dat hij hem nog niet heeft zien trekken maar ik stond zondag heel ff te kijken en toen zag ik het hem wel doen. Alleen is er ook nog een andere pony die dekens bijt zag ik, als er iets kapot gaat is het nu dus niet zo zeker dat mijn paard het heeft gedaan. Als hij het te erg gaat doen heb ik wel een anti bijtkap liggen die hij dan omkrijgt (zo'n bakje onder zn mond). Zo hoop ik dat hij niet meer kan trekken aan dekens maar nog wel een beetje kan spelen met paarden, met een muilkorf kan hij meteen niks meer... Verder zou je kunnen proberen of het helpt als je van dat speciale spul op je dekens smeert.

Chantal86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 22:25

_Michelle_ schreef:
Mijn paard sloopt ook dekens van andere paarden. Onze verzekering heeft geloof ik 40 euro uitgekeerd (ivm eigen risico niet meer) aan de nieuwe deken die de stalgenoot had gekocht, de rest had mn vader er bij gelegd. Later ons paard maar apart gezet. Nu staat ie op een nieuwe stal en weer in een groep. De staleigenaar zegt dat hij hem nog niet heeft zien trekken maar ik stond zondag heel ff te kijken en toen zag ik het hem wel doen. Alleen is er ook nog een andere pony die dekens bijt zag ik, als er iets kapot gaat is het nu dus niet zo zeker dat mijn paard het heeft gedaan. Als hij het te erg gaat doen heb ik wel een anti bijtkap liggen die hij dan omkrijgt (zo'n bakje onder zn mond). Zo hoop ik dat hij niet meer kan trekken aan dekens maar nog wel een beetje kan spelen met paarden, met een muilkorf kan hij meteen niks meer... Verder zou je kunnen proberen of het helpt als je van dat speciale spul op je dekens smeert.

Ik ga het bij die van mij wel doen,, het is misschien zielig maar het geld groeit me niet op de rug om steeds geld aan mensen te geven voor dekens,,,

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-07 08:18

Neej precies zo zit ik ook.

Ik had een hele goede regendeken van br, had hem al 3 jaar.
en nooit stuk geweest, nu sta ik hier en hij is kapot Scheve mond

Ze zei dat ze dacht at haar paard dit niet deed, ja nou heeft ze het gezien dus dikke kans dat hij die andere ook heeft stuk gemaakt...

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-07 08:19

Wat voor spul kan ik er het beste opspuiten?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 12:18

ik had dit ook, mijn nogal bazig paard is nogal groot en staat met een aantal nadere paarden in de wei.
en vooral twee ijslanders willen heb graag een beetje uitdagen maar omdat hij veel groter is pakken ze hem aan zn deken.
als resultaat steeds deken met scheuren. nu staan de ijsco's in een wei dr naast want anders had ik het geregeld met de eigenaar

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 12:24

Als je de echte canvas nieuw zeeland te zwaar/lelijk vind kun je ook bucas kopen. bij mij gaan ze 10 jaar mee.
Moeder bijt dochter regelmatig als ze niet snel genoeg aan de kant gaat. Ze hangt dan echt aan de deken. Alleen in de binnevoering van de bucas rain zitten een paar kleine bijt/trek gaatjes. Buitenzijde blijft gewoon heel!!
Succes met het maken van een keuze...