Geen enkel zadel past?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KozieZ

Re: Geen enkel zadel past?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 10:37

Ik zou gewoon een zadelmaker laten komen die heel veel verschillende merken en types heeft. Dan past er vast wel iets!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 12:19

yankeestar schreef:
Voor het buigen van het zadel op boomloosrijden.nl is wel een zadel genomen zonder een bijbehorende onderlegger, nog steeds is het zeer buigzaam maar in de onderleggers zitten wel drukverdelers, Barefoot heeft dit jaar ook drukverdelers in het zadel zelf gebouwd, zodat de druk dubbel verdeeld wordt, dit in tegenstelling tot vele andere boomloze zadels!

Ok, dat wist ik niet Lachen . Goed om te horen dat de zadels verbeterd worden...

Dan gaat bij mij wel meteen de vraag branden waarom er dus eerder zadels op de markt gebracht zijn die dus niet goed genoeg waren (anders zou er geen verbetering nodig zijn). Er kwamen klachten en aan de hand daarvan worden ze verbeterd. Zijn ze dan niet goed getest? Heb ik dan wel garantie dat ze nu goed zijn?
Dat zijn dan weer dingen die ik me afvraag.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 19:09

Equestor heeft ook boomloos.
Een heel net zadel....

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 19:23

xxmichellexx schreef:
MysticTinker schreef:
Op welke manier schuift je barefoot cheyenne precies?
Naar voren schuiven zou je kunnen oplossen door een banaansingel te gebruiken, dan kan de singel niet verder naar voren schuiven en het zadel dus ook niet.

Mijn zadel schuift naar voren, ik heb er een orginele barefoot singel bij mijn zadel.
Hebben ze de banaansingel dan ook in 40 of 45 cm?

Bij ooteman hebben ze wel een voorgevormde singel, maar niet in zo'n kleine maat jammer genoeg:
http://www.ooteman.nl/productdetail.asp?subId=2031
Wat je ook nog zou kunnen proberen is een smaller voorboogje (hier te koop: http://www.barefootsaddle.be/ShopCheyen ... eyenne.htm )
En/of een anti-slip pad onder het zadel, ook bij die zelfde site, of via boomloosrijden.nl

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 19:30

mijne schuift heel erg opzij als ik opstap, wat kan ik daaraan doen ( heb geen cayenne, maar ander boomloos zadel, weet model zo snel niet meer, funrider geloof ik)

voor pony van tys, ik zou eens kijken voor ijslandzadeltje

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 19:34

Met een krukje opstappen, of zoek iemand die het zadel aan de andere kant even vast houdt Knipoog
Het is niet echt goed voor de rug om te veel naar een kant te leunen, dus eigenlijk wel handig dat je zadel je daarop wijst Haha!