Niet passend zadel....Kijk even

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Re: Niet passend zadel....Kijk even

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 22:25

JoyCiej007 schreef:
Inderdaad, sorry, geen smoesje, maar inderdaad, niet de héle kogel Lachen Zo doe ik het idd zelf ook, áls ik het al doe trouwens, want ik ben voornamelijk actief in de mensport en daar zijn bandages maar gevaarlijke ondingen in veel situaties Knipoog

Ik ben dressuurmiep en heb ze niet eens vaak om.
Ik heb ze in principe alleen om als paarden op de foto moeten!
Als je paard zichzelf een keer goed aantikt helpen die dingen toch niet erg veel!

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 22:26

Als ik het mag zeggen: het ziet er niet uit Bloos. Achterkant zit echt heel hoog...

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 22:28

daantjuhhh schreef:
JoyCiej007 schreef:
Inderdaad, sorry, geen smoesje, maar inderdaad, niet de héle kogel Lachen Zo doe ik het idd zelf ook, áls ik het al doe trouwens, want ik ben voornamelijk actief in de mensport en daar zijn bandages maar gevaarlijke ondingen in veel situaties Knipoog

Ik ben dressuurmiep en heb ze niet eens vaak om.
Ik heb ze in principe alleen om als paarden op de foto moeten!
Als je paard zichzelf een keer goed aantikt helpen die dingen toch niet erg veel!

Daarom, doe mij dus maar peesbeschermers Vork
en dat zelfs meestal alleen in situaties waarin ik het redelijk nodig vind
(trainen op gras, veel galop op hobbelige zandweg, marathon, etc.)

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 22:34

als de eigenaar al op zoek is naar een nieuw zadel zal ik nu lekker zonder zadel gaan rijden etc.
maar niet op dit zadel gaan rijden ..

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 22:43

je moet je hand in de boom kunnen steken, maar je kunt er beter een proffesional bij laten kijken !!
vanaf deze foto kan ik het niet goed bekijken.
het hoeft ook niet perse aan de boom te liggen aan de zijkanten onder de zweetbladen kunnen voor druk punten zorgen.
dat heeft de vrouw van www.horses-health.nl vandaag nog vertelt

Feminsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 09:52

zadel ligt echt niet gewoon, ben geen expert, maar lijkt wel helemaal los achter en voor ook verkeerd..kijk ook eens op http://www.huppa.nl bij t kopje zadels en dan bij de vraag:wat wil je weten over zadels.. pagina 6 tot 9.leer je zelf ook naar een zadel te kijken..en laat er een prof bij komen..ik ga nu ook sparen voor een maatzadel, welke ik door een prof wil laten aanmeten...is altijd beter...

MiSsY_Me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-07 14:18

...Even quote van gemaakt
Laatst bijgewerkt door MiSsY_Me op 30-10-07 14:19, in het totaal 1 keer bewerkt

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 14:18

Ik blijft het knap vinden ( en gedurfd) om aan te geven dat dit zadel niet past.
Misschien heeft dit zadel een langere lepel dan wij veelal zien. Dat geeft al een vertekend beeld.
De foto is er maar één en ook niet erg duidelijk met het dekje eronder. Er is ook geen close up of een foro goed van voren genomen. Nog foto's van de rug.....
Op een foto kan je niet voelen hoe de boom op de rug aansluit, laat staan hoe de druk verdeling is.

Een foto kan een beeld geven maar om daat conclusies aan te verbinden vind ik ronduit onzinnig.

MiSsY_Me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-07 14:20

JoyCiej007 schreef:
Dit zadel past inderdaad echt niet. Ga niet zomaar zelf op zoek naar een ander zadel, ook de eigenaar niet zomaar laten doen, maar laat een goede zadelmaker komen om diverse zadels te passen.

Daarbij wil nog even de tip geven: de manier waarop jij de benen van je paard hebt gebandageerd, werkt eigenlijk totaal niet Knipoog De bedoeling van het bandageren is, niet alleen vanwege 'de mooi' waar veel mensen het om doen, maar ook ondersteuning. Het paard krijgt dat nu dus niet.

Daarvoor moet je de kogel ook mee bandageren Knipoog

Blijkbaar heb jij nog niet zo'n goed idee hoe je moet bandageren. Niet erg, maar ga dan alsjeblieft geen bandage's gebruiken, dat doet 10x meer kwaad dan dat het goed doet Knipoog

óf een ervaren iemand met bandages even om 'bandageerles' vragen, óf gewoon geen bandages gebruiken Lachen

Ik zei duidelijk dat het om het zadel ging. Clown
Iedereen heeft zijn eigen manier van bandageren, maar trouwens, deze foto is van ongeveer een jaar geleden.... Clown

(In die tijd heb ik dus ook niet meer met het zadel gereden hoor, had zelf al het idee dat het niet paste)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 14:59

Ik weet dat het om het zadel ging Knipoog maar ik dacht: toch even een tip.
Niet om je af te kraken of weet ik veel wat, en inderdaad, iedereen bandageert misschien op een andere manier.

Maar doe het dan wel op de góede manier. Doe je het niet zoals het hoort (zoals dus bijv. op jouw foto's) dan doet het meer kwaad dan goed Knipoog

Salama

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 15:28

je neusriem zit trouwens veel te laag Knipoog

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 15:34

SimmieHVJ schreef:
je neusriem zit trouwens veel te laag Knipoog

Kijk, ook dat soort dingen: ze worden misschien niet gevraagd nee, maar het is altijd handig om even te vermelden...

MiSsY_Me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-07 15:52

Ik zei toch ook, deze foto is van een jaar geleden, heb in de tussentijd wel wat geleerd hoor Clown

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 15:59

harnessmaker schreef:
Ik blijft het knap vinden ( en gedurfd) om aan te geven dat dit zadel niet past.
Misschien heeft dit zadel een langere lepel dan wij veelal zien. Dat geeft al een vertekend beeld.
De foto is er maar één en ook niet erg duidelijk met het dekje eronder. Er is ook geen close up of een foro goed van voren genomen. Nog foto's van de rug.....
Op een foto kan je niet voelen hoe de boom op de rug aansluit, laat staan hoe de druk verdeling is.

Een foto kan een beeld geven maar om daat conclusies aan te verbinden vind ik ronduit onzinnig.

Kom nou harnessmaker...de kussen zijn zowat leeg en dit model komt zo ongeveer uit het jaar kruik, ga mij nu niet wijsmaken dat je dit zadel goed vind liggen.

Jana_en_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 16:01

MiSsY_Me schreef:
Ik zei toch ook, deze foto is van een jaar geleden, heb in de tussentijd wel wat geleerd hoor Clown

Ik weet niet wat er in dit jaar wel of niet met dit paard is gebeurd qua training bijvoorbeeld, maar in een jaar kan veel veranderen aan de spierbouw van een paard, dus een zadel wat toen goed lag kan nu beroerd liggen en ik denk dus ook wel achterom. Wellicht is een meer recente foto wel handig?

(gewoon uit interesse: als je al een jaar rondloopt met het idee dat het niet past, waarom er nu pas iets aan doen?)

MiSsY_Me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-07 16:14

Jana_en_Ik schreef:
MiSsY_Me schreef:

Ik weet niet wat er in dit jaar wel of niet met dit paard is gebeurd qua training bijvoorbeeld, maar in een jaar kan veel veranderen aan de spierbouw van een paard, dus een zadel wat toen goed lag kan nu beroerd liggen en ik denk dus ook wel achterom. Wellicht is een meer recente foto wel handig?

(gewoon uit interesse: als je al een jaar rondloopt met het idee dat het niet past, waarom er nu pas iets aan doen?)

Niet veel, af en toe even zonder zadel erop, voor de rest heeft hij alleen in het weiland gestaan. Dat ligt ook niet om de hoek dus kan dr niet ff elke dag heen. Een recente foto heb ik niet omdat ik nog niet bij hem geweest ben, waar hij nu staat.
Nu pas iets aan doen...? Ik vraag de eigenaresse al een jaar om een nieuw zadel, ze stelt het telkens uit. En ik was gewoon benieuwd wat jullie ervan vonden, was al een hele tijd niet op bokt geweest en heb ook nog andere dingen die voor topics openen gaan Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 16:18

Het zadel ligt te ver naar voren en het komt van achteren naar boven. Op deze manier ligt het niet goed en ik kan zo niet zien of het wel past en alleen een beetje opgevuld moet worden. Maar op die manier dus niet gaan rijden, rij je je paard mee kapot.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 16:19

MiSsY_Me schreef:
Hij staat nou ergens op stal, die meid rijdt hem ook wel eens, ook met dat zadel, hij loopt niet ontspanne, maar zij rijd ook hoge dressuur paarden, dus die zal niet zomaar wat doen...toch?

Ook al rij je de hoogste klasse dressuur op paarden wil nog niet zeggen dat je dan ook verstand hebt van goed passend tuig!

Als een zadel niet past niet er mee gaan rijden.
Je gaat ook de 4-daagse van Nijmegen niet lopen met schoenen die 2 maten te klein zijn??
Je kunt er veel problemen mee veroorzaken door te gaan rijden met niet goed passend tuig! Ga desnoods zonder zadel rijden zolang er geen goed zadel is. Vraag of er een goede zadelmaker naar kan komen kijken en wellicht is het zadel aan te passen of heeft deze wel een goed passend zadel in een leuke prijsklasse liggen............

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 16:21

harnessmaker schreef:

Sorry ik vind je bericht misleidend, zo een meisje heeft er duidelijk geen verstand van en de eigenaresse is gemakzuchtig, geeft liever geld aan haar zelf uit. Nu lijkt het net of het zadel wel goed ligt en wij niet de vakkennis hebben die jij wel hebt.

Je ziet toch zelf wel dat dit zadel niet goed ligt, het hoe en wat zijn details en die details kunnen varieren van alleen de boom tot het hele model en de kussenvulling. Dat het zadel niet aansluit van achteren dat zie je toch zo wel??

MiSsY_Me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-07 16:27

russel schreef:
harnessmaker schreef:

Sorry ik vind je bericht misleidend, zo een meisje heeft er duidelijk geen verstand van en de eigenaresse is gemakzuchtig, geeft liever geld aan haar zelf uit. Nu lijkt het net of het zadel wel goed ligt en wij niet de vakkennis hebben die jij wel hebt.

Je ziet toch zelf wel dat dit zadel niet goed ligt, het hoe en wat zijn details en die details kunnen varieren van alleen de boom tot het hele model en de kussenvulling. Dat het zadel niet aansluit van achteren dat zie je toch zo wel??

Ik heb er geen verstand van?? Als je mijn eerste bericht hebt gelezen had je kunnen lezen dat ik wist dat het zadel niet paste...Dat is ook zo te zien. Maar wou jullie commentaar en adviezen even horen.

Nu heb ik wel weer genoeg reacite, want iedereen vertelt hetzelfde. Hoe sluit je een topic? Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 16:28

Als je er zo veel verstand van hebt, had je dit topic niet hoeven openen..dan had je sowieso niet zo gereden en zeker niet al een jaar lang. dus....

MiSsY_Me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-07 16:32

russel schreef:
Als je er zo veel verstand van hebt, had je dit topic niet hoeven openen..dan had je sowieso niet zo gereden en zeker niet al een jaar lang. dus....

Als je het hele verhaal had gevolgd had je gelezen dat ik niet "zo" gereden heb.

MiSsY_Me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-07 16:33

Slotje...

Jana_en_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 17:04

Zoveelste figuur dat een topic begint en na 2 paginas als ze teveel 'commentaar' krijgt om een slotje gaan vragen Clown

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 17:07

je kan ook naar divoza gaan daar hebben ze een zadelpasservice