Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
grobo schreef:Zit achter m'n PC even hard op te denken: (Kraaaak)
Waarom zet je er geen veerunster er tussen? Je weet wel die dingetjes die je bij natuurkunde practicum wel gebruikt(e).
Je kunt dan direct onder het paardrijden zien hoeveel (newton) er dan aan je vingers hangt.
XchantjuhX schreef:tsja ik heb er toch wat mijn twijfels bij... Ik denk namelijk dat bij een flinke goed geplaatste ophouding er wel wat kracht op staat... dit is echter maar een seconde, daarna laat je meteen weer los en ontspan je, maar is het plasticje al gebroken
Ik heb liever een duidelijke ophouding en voor de rest mijn handen stil, dan continue (net niet zwaar genoeg om het plasticje te breken) druk op de teugels en een paard wat daardoor gehinderd wordt.
Dus ik zie er het nut niet echt van in
sflj schreef:Super uitvinding!![]()
![]()
Ik ben voor een onmiddelijke verplichting! (en dan zonder kettinkje!)
sflj schreef:Mogen ze van mij meteen invoeren dus!
Wist niet dat t bestond en die met een elastiekje zal ik eens gaan proberen! Ben benieuwd of ik m heel laat!
daniella74 schreef:Ik vrees dat iemand het heel druk gaat krijgen met merrie vangen en teugels weer vastmaken .
Huertecilla schreef:Een sterke tiewrap als failsafe is een goed idee, want je wil dat bij verbreken van de teugelverbinding het paard niet de verkeerde succeservaring krijgt.
runningkawa schreef:Voor dat soort ruiters zou het wel eens de juiste spiegel van hun rijden kunnen zijn
detour schreef:Zou dat plastic ook in de keel kunnen schieten?..
ladymagic schreef:XchantjuhX schreef:tsja ik heb er toch wat mijn twijfels bij... Ik denk namelijk dat bij een flinke goed geplaatste ophouding er wel wat kracht op staat... dit is echter maar een seconde, daarna laat je meteen weer los en ontspan je, maar is het plasticje al gebroken
Ik heb liever een duidelijke ophouding en voor de rest mijn handen stil, dan continue (net niet zwaar genoeg om het plasticje te breken) druk op de teugels en een paard wat daardoor gehinderd wordt.
Dus ik zie er het nut niet echt van in
Ja, en dan heeft je paard een flinke pijnscheut in zijn mond.
Je moet gewoon eigenlijk nooit die kracht er op zetten, ook niet als correctie middel.
Denk maar eens van uit het paard, met dat bit in zijn mond, en dan ook nog eens een ruk omdat hij niet doet wat dat rare mens op zijn rug vraagt, misschien wel niet eens op de goede manier vraagt.
Als je alleen al inknikt in je bekken, wat meestal ongemerkt gaat zit je scheef en heeft je paard daar last van.
Ik weet best dat dat een ideaal beeld is en niet per defenitie realistisch, maar wel iets waarvan ik vind dat ik het namoet streven, waarom zou mijn paard moeten lijden onder de wensen die ik heb?
DresslOver schreef:dit volg ik even voor de ervaring van Daniella74.
klinkt als een interessant iets in theorie, of het in praktijk ook zo werkt vraag ik mij af..
daniella74 schreef:DresslOver schreef:dit volg ik even voor de ervaring van Daniella74.
klinkt als een interessant iets in theorie, of het in praktijk ook zo werkt vraag ik mij af..
Dan moet je wel even wachten want ik ben donderdagavond pas weer te paard.
elizahbep schreef:ik vind het gevaarlijk!
wat nou als je een buitenrit gaat maken, en je paard raakt helemaal over zijn toeren, ruiter trekt veel te hard... teugel breekt, paard is dan stuurloos!
of je blijft hangen achter een tak ofzo.
oke, ik weet jullie gaan zeggen...
je moet ook nooit in je teugels gaan hangen als je paard er van daoor gaat. maar ik maak het vaak genoeg mee dat ruiters als een bezetene aan de teugels gaan trekken als een paard gaat rennen. dan kan je blijven zeggen dat ze niet in het paard zijn mond moeten blijven hangen, maar daar luisteren ze gewoon niet naar. (uit paniek)
elizahbep schreef:ik vind het gevaarlijk!
wat nou als je een buitenrit gaat maken, en je paard raakt helemaal over zijn toeren, ruiter trekt veel te hard... teugel breekt, paard is dan stuurloos!
of je blijft hangen achter een tak ofzo.
oke, ik weet jullie gaan zeggen...
je moet ook nooit in je teugels gaan hangen als je paard er van daoor gaat. maar ik maak het vaak genoeg mee dat ruiters als een bezetene aan de teugels gaan trekken als een paard gaat rennen. dan kan je blijven zeggen dat ze niet in het paard zijn mond moeten blijven hangen, maar daar luisteren ze gewoon niet naar. (uit paniek)