Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
vivaldi2 schreef:Ik gebruik ze altijd, binnen en buiten.
Een peesbeschadiging is zo opgelopen!!!
WiskyBokjes schreef:Wisky kan ook best zonder, maar met een meeting waren we oko ongeveer 3 uur onderweg, had ik ze ook om zonder wondjesMaar toen ging ik het water in en toen afgedaan.
Ik kijk wel even hoe het zand is enzo

WiskyBokjes schreef:Breghje, eigenlijk hoeft een paard helemaal niks om als ik het zo begrijp.
. Maar gewoon voor recreatief een rondje hobbelen in het bos of in de bak als je een goed lopend paard hebt, nee.
Maar niet op stal of in de wei ofzo. Als je naar de hei gaat zou ik ze wel omdoen

OemmiejO schreef:Ik doe ze altijd om met rijden, verder niet..
OemmiejO schreef:Ik doe ze altijd om met rijden, verder niet..

kekaro schreef:ik heb altijd de USG 3 in 1 beschermers om de voorbeentjes, ik heb een jonge haflinger die af en toe wat grondwerk mag doen nu
. Ze zouden ondersteunen en schokken opvangen... Alleen ondersteunt niets een pees aangezien die in het been verstopt zit, en schokken komen vanuit de hoef en zijn ook niet op te vangen heb ik geleerd van een paardenfysio hier op bokt. Dus ik doe ze niet meer aan. Misschien ooit als we idd naar de heide gaan, of van bospaadjes af ofzo. Ook het airco systeem schijnt tegen te vallen, alleen heb ik daar dus geen ervaring mee gehad. De pees kan beter gekoeld worden tijdens het rijden lijkt me dan verstopt en oververhit te worden door peesbeschermers....
) MISTRAL94 schreef:OemmiejO schreef:Ik doe ze altijd om met rijden, verder niet..
Precies voorkomen is beter dan genezen

. Geen van onze paarden loopt met bescherming trouwens.