echt zonde, en ook niet bepaald netjes gemaakt! volgende keer maar naar een zadelmaker brengen. en ook wat beter op je pony letten ik doe die van mij ook altijd direct het hoofdstel af om die reden!
hmm, zoiets kan gewoon gebeuren. ik heb ook wel eens een hoofdstel naar gort laten trekken. dat was dan ook wel écht mijn eigen schuld. en gelukkig was dat een heel oud hoofdstel. maarja paarden denken niet na over wat het gekost heeft. jammer genoeg
Ik vind het zeer slecht, als een schoenmaker hier geen ervaring mee heeft mag hij dat best vermelden , er zijn nl ook schoenmakers die hier wel ervaring mee hebben, en om ze dan niet allemaal over 1 kam te scheren .....ga je er vanuit dat zo iemand het wel kan.
Dat is echt heel erg zonde ik heb vaker spullen naar de schoenmaker gebracht om te repareren... heb gelukkig nooit klachten gehad... maar je kunt er inderdaad in het vervolg beter even bij zeggen dat uitstekende dingen niet gewenst zijn, en dat het om duur tuig gaat... zo'n schoenmaker heeft namelijk niet door dat kieffer duur is... die ziet wel een goede kwaliteit leren stukje... maar dat daar zoveel geld voor gegeven wordt kan hij ook niet ruiken
Dit soort dingen kun je vaak zelf met de hand ook wel repareren. Moet je 2 van die stompe leernaalden hebben, en dan precies door de gaten steken die er al zaten. Als je 2 naalden gebruikt kun je ze 'tegen elkaar in' steken en krijg je aan beide kanten een mooie gladde en gesloten stiksel. Het is even wat werk, en begin met een stukje oud leer om de feeling te krijgen.
Maar dit werk van een schoenmaker heb ik ook eens gehad bij een zadelmaker. Ik had een nieuw hoofdstel gekocht en bij de neusriem was een stuk leer niet goed gestikt. Bij de eerste keer passen viel de neusriem uit elkaar. Dit zou gemaakt worden, en het resultaat was ong. net zo als hier. En dat met een nieuw hoofdstel. Ik had het hoofdstel voor een keuring gekocht en dan krijg je dus zoiets.
Dat is zonde, misschien dat een zadelmaker er nog iets aan kan doen. Maar zoals je al zelf zegt weer wat geleerd dat je je spullen niet meer bij een schoenmaker brengt. Ik heb zelf nog nooit iets bij een schoenmaker gebracht en dat hou ik ook zo al die slechte verhalen die je over een schoenmaker hoort