Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Lisetjj schreef:Dus een andere boom zal niet werken?
pantarhei schreef:Ik vind het knap om op basis van deze foto's waar de rug eigenlijk niet zichtbaar is te stellen dat er sprake is van spieratrofie.
Bitch schreef:Zoals ik al aangaf in mijn post, is het moeilijk op basis van foto's een conclusie te geven.
Echter de TS vraagt hierom, en plaatst er foto's voor.
Ook geef ik aan, dat ik, zover ik het kan zien, een bepaalde conclusie trek.
V.w.b. de artrofie, ik durf van mezelf wel te stellen, dat ik kan concluderen of een paard artrofie heeft, mits de punten van mijn herkenning aanwezig zijn. Ook volgens een foto.
Op foto 3 zie ik duidelijk ontbreken van schoftspieren, misschien dat ik mij er meer op focus, dat ik het sneller herken.
Ik ben met dit vak actief bezig, in de vorm van een opleiding en een behoorlijk periode te hebben meegelopen met een zadelmaker. Tevens ben ik in mijn omgeving op een redelijk actieve manier bezig met zadels. Met, tot nu toe, succes.
Als ik geen geloof zou hebben in mijn kunnen zou ik dat nooit doen. Ook een van de redenen dat ik dit niet fulltime wil gaan doen, om de doodeenvoudige reden dat er dan brood op de plank moet komen, en je concessies doet tav het dier tov je bankrekening ( althans in de vorm die ik nu bedruip)
Als iemand hier op bokt een vraag stelt t.a.v. zadels, vind ik dat leuk om te reageren, alleen omdat ik daar ook weer van leer. Ik kan het nl ook helemaal mis hebben, en zo leer je stukje bij beetje. De TS mag zelf weten wat ze met het advies doet, toch?
We hebben allemaal weinig vertrouwen in passers/makers etc, willen er van alles vanaf weten, maar als er een vraag gesteld wordt, en er komt een serieus antwoord, wordt het weer van tafel geveegd. Wie houden we hier nu dom, uiteindelijk?
@musicjohn, daarom raad ik ook een Korrectorpad aan, die kan de ruimte in de tussentijd opvangen, en goed meegroeien met de bespiering. Enkel en alleen een wijdere boom gaat idd niet werken.
Maggie_Eddy schreef:Maar er werd net ergens gezegd dat iemand een zadel heeft met een uitgesneden schoft, en dat het misschien beter is iets meer geld uit te geven voor zo'n zadel e.d.
melaniepk schreef:sorry hoor maar ik begrijp even je redenering niet, je wil geen ander zadel halen omdat je paard nog gaat groeien ?
mijn jonge haflinger begint nu aan haar derde zadel, puur omdat ze uit de andere twee gegroeid is, ja dat krijg je met een jong paard en ik vind dat je daar rekening mee moet houden voor je een paard koopt, dat er dus kosten bij komen, een paard kopen... oke... maar onderhouden, dat is punt twee
daarbij heb je voor een beetje geld al een ander zadel, ga naar een zadelmaker of ruitersportzaak in de buurt neem je eigen zadel mee of laat ze komen (nog beter) dan kunnen ze zien of ze je huidige zadel aan kunnen passen, zo niet kunnen ze meteen wat zadels passen bij je paardje, geloof me als ikz eg dat een behandeling om zijn rug weer goed te krijgen meer kost dan de inverstering in een goed en passend zadel