Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Ytjuuuh schreef:Stel je voor, er zit een beginnende ruiter op de rug van je paard.. Dan lijkt het mij voor het paard veel fijner dat het gestuiter nog wat wordt gedempt door het bondje of een gelpad...
Kapi_Dust schreef:@manoniwan: geloof mij maar, als je eenmaal ermee rijd, wil je nooit meer anders. (het is niet alleen voor het paard prettiger, maar ook voor de ruiter, want je hobbelt minder:))
(kan je er niet eens 1tje van iemand lenen om te zien of het goed ligt?)
Kapi_Dust schreef:@lolaTFB (ff offtopic: maar heb jij dat dan niet bij van die dikke pads? Ik heb het met mijn sjabrakjes en bontje niet.
gwnashleyy schreef:het is goed voor het paard zijn rug word er gezegd.
Maar ik heb ook het probleem dat mijn zadel steeds schuift als dat bontje erop ligt.
_Saida_ schreef:Ik heb ook zo'n bontje gebruikt omdat het beter is voor de rug van je paard vooral als deze nog jong is. (zeggen ze)
Mijn merrie is 5 jaar en heeft een Kieffer Phryso die speciaal op haar rug is aangepast.
Alleen gleed mijn zadel telkens weg, hoe strak het ook was aangesingeld.
Afgelopen vrijdag heb ik het bontje eronder weggehaald en het zadel blijft perfect liggen.
Bij mij gaat ie er dus voorlopig niet meer onder.
Henkjan schreef:_Saida_ schreef:Ik heb ook zo'n bontje gebruikt omdat het beter is voor de rug van je paard vooral als deze nog jong is. (zeggen ze)
Mijn merrie is 5 jaar en heeft een Kieffer Phryso die speciaal op haar rug is aangepast.
Alleen gleed mijn zadel telkens weg, hoe strak het ook was aangesingeld.
Afgelopen vrijdag heb ik het bontje eronder weggehaald en het zadel blijft perfect liggen.
Bij mij gaat ie er dus voorlopig niet meer onder.
Dan is je zadel voor 99% Niet goed gemaakt voor je paard. Daarom is ook voor de 'bestgaande rijpony, moet je dan zonder dekje rijden. Een zadel moet ook goed kunnen liggen zonder dekje en bontje. Een dekje is er alleen voor om het zadel te beschermen. Zo is mij dat geleerd!
manoniwan schreef:gwnashleyy schreef:het is goed voor het paard zijn rug word er gezegd.
Maar ik heb ook het probleem dat mijn zadel steeds schuift als dat bontje erop ligt.
ook met een dekje er dan nog onder?
Kapi_Dust schreef:@manoniwan: geloof mij maar, als je eenmaal ermee rijd, wil je nooit meer anders. (het is niet alleen voor het paard prettiger, maar ook voor de ruiter, want je hobbelt minder:))
_Charlotte schreef:Kapi_Dust schreef:@manoniwan: geloof mij maar, als je eenmaal ermee rijd, wil je nooit meer anders. (het is niet alleen voor het paard prettiger, maar ook voor de ruiter, want je hobbelt minder:))
Onzin. Ik reed er ook met een toen mijn zadel niet goed lag.
Maar nu mijn zadel wel past zonder, de zadelmaker zegt juist dat je er zo weinig mogelijk onder moet doen.
Door een bontje versmalt de boom ook, en wordt het alleen maar krapper.