welke beugelriemen?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

x_Mliss

Re: welke beugelriemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 17:17

WeslyMaksy schreef:
De informatie van divoza: Kavalkade dressuurbeugelriemen.
Zeer sterke kunststof beugelriemen geschikt voor aan dressuurzadels. Extra dun, waardoor optimaal contact met het paard wordt verkregen. Extreem sterk door de speciale nylon inlage. Eenvoudig verstelbaar. Kleur zwart. Per paar.

Hm naja ik heb ze in de winkel gezien en toch echt van leer en zelfde merk plus prijs.
Misschien zijn dit dan net andere geen idee maar in de winkel heb ik ze echt van leer gezien.

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 11:47

Absoluut stubben! Oersterk, ook na jaren blijven de stiksels goed en de kwaliteit van het leer is super! Bespaar niet op de kwaliteit van beugelriemen. Ik heb ooit eens gehad dat er 1 knapte (stiksels geknapt van een merklose riem) gelukkig was dat in stap, maar moet er niet aandenken dat het boven een sprong, op buitenrit of iets dergelijks gebeurde.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-07 09:48

daarom vraag ik ook naar ervaringen met de betere merken,ik twijfel tussen de kieffers en de stubbens

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 12:15

Kieffer is ook goed maar Stübben schijnt toch sterker te zijn, in 30 jaar maar 2x nieuwe beugelriemen gekocht. De 1ste bij mijn veelzijdigheidszadel (30 jaar geleden), de 2e bij mijn dressuurzadel (13 jaar geleden). De 1ste zijn na 20 jaar gebruik iets dunner geworden en de 2e zien er nog heel goed uit. Dit natuurlijk bij dagelijks gebruik.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 21:28

marquez1 schreef:
Absoluut stubben! Oersterk, ook na jaren blijven de stiksels goed en de kwaliteit van het leer is super! Bespaar niet op de kwaliteit van beugelriemen. Ik heb ooit eens gehad dat er 1 knapte (stiksels geknapt van een merklose riem) gelukkig was dat in stap, maar moet er niet aandenken dat het boven een sprong, op buitenrit of iets dergelijks gebeurde.

Ik heb het ook gehad, alleen dus wel in een gekke bui van het paard, wel in de binnenbak gelukkig, bleef er maar ter nauwernood opzitten. Ze hebben de andere ook direct vervangen. (was op een manegepony)

Sc_anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 19:08

Ik gebruik ook de stübben. Ik heb nog 2 ander paar maar stübben zijn echt wel de beste!

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 21:32

Kieffer onhoudloze beugelriemen, rekken niet en blijven erg mooi Ja