rijden met een waterdichte uitrijdeken

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

wonanda

Re: rijden met een waterdichte uitrijdeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 11:25

Ellepel, ik zou als ik jou was niet met een fleecedeken in de regen gaan rijden, die worden makkelijk nat.Die van pagony is in de aanbieding voor 19.95 dus valt erg mee toch?En over het warm krijgen onder die deken, ik rij er al 2jaar mee en heb daar nog nooit last van gehad(mn pony dan)!

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 19:19

ik gebruik hem alleen bij lekker slecht weer Haha!.
blijft goed liggen en is ook fijn voor de koude dagen

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 20:02

en toch kies ik voor de fleece,
die waterdichte word gewoon echt warm, dat is op zich niet erg, maar ga zelf maar eens rennen met een dikke winterjas... jjoggers hebben ook meestal een dikke trui aan, geen waterdichte jas, en waarom, omdat je dan zo snel dat zweet niet kwijt kan, de dekens zijn ademend, ja ademend voor op de wei, als paardje lekker staat te grazen of hooguit een spurtje trekt, maar training is heel wat anders, dan ga je wat verder dan alleen dat spurtje, en creeer je een veel te warm klimaat onder de deken, zweet kan niet goed worden afgevoerd en paard krijgt het veel te warm, waardoor deze nog meer gaat zweten, ook op de hals, en dan juist koud krijgt tijdens het uitstappen...

als het echt zo hard regent dan houd een fleece ook niet over, maar ja als het echt hard regent , en koud is (en dus een uitrijdeken nodig) dan houd ruiterlief het ook niet lang vol.
en volstaat dus de fleece ,
fleece heeft de eigenschap om vocht naar boven te transporteren en te houden, fleece droogt daarom ook heel snel, het neemt geen water op, maar water blijft erop liggen, dus paard word niet zo snel door en door nat

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-07 20:28

nou heb ik wel de mazzel dat mijn pony dus zowat niet zweet Knipoog
mocht hij datw el doen dan is t altijd pas weer als hij op stal staat

was mijn bedoeling om het te gaan gebruiken op buitenritten in de winter, heb dan toch het idee dat het wel beter kan zijn als de spieren goed warm zijn en je weer een stuk gaat stappen.

maar de reacties zijn in elk geval wel vrij positief van iedereen, leek me namelijk best moeilijk rijden met zo'n deken Knipoog

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 20:31

Ik heb een Rambo uitrijdeken met voering en waterdicht.Heel fijn ding!! Helaas een maat te klein Boos!

Blijft goed zitten en kan er mee stappen en draven. Galop dus niet echt, dan gaat hij alle kanten op en ook af..

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 22:01

Ik heb ook een fleece, voor goed weer en bijv. na de les.
Maar als ik een buitenrit ga maken gaat lekker de waterdichte Rambo erop of de reflectiedeken! Knipoog
(tenzij het heel mooi zonnig weer is en niet tegen donker...)