Wel of niet erop met slecht zadel??

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Milly_

Re: Wel of niet erop met slecht zadel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 08:03

Naranga schreef:
Ik vind het sowieso niet zo'n goed idee om een zadel te laten aanpassen (of een nieuw te kopen) als je paard zo lang stil heeft gestaan dat de bespiering weg is. Een zadel wat nu goed ligt zal straks heel anders liggen als je paard meer bespiering krijgt op de rug. Een goede zadelmaker kan er misschien (gedeeltelijk) doorheen kijken, maar dan blijf je weer klooien.
Heb het zelf ook gehad, hoe beter mijn paard bespierd raakte hoe slechter het zadel begon te liggen, kwam er echt meer bovenop te liggen en los van achter.

er zijn nog andere dingen om je paard te laten werken..
Longeren(pessoa?),zonder zadel rijden..
En idd, kan je van niemand af en toe een zadel lenen?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 09:39

Je snapt toch zelf wel dat je niet met een slecht passend zadel kan gaan rijden ?!

cheyennecz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 11:15

niet doen dus, ik sluit me geheel aan bij de vorige bokkers, er is niets slechter voor de paardenrug dan een slecht passend zadel. Ik zou bijna zeggen wat maken die drie weken nou nog uit op een heel paardenleven.

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 12:54

ik zou het niet gebruiken..de kans is groot dat het meer kwaad dan goed doet.

klaske123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 17:23

als die klapperd kun je van voren een handoek er onder doen zodat die naar achter komt te hangen maar als die druk zou ik het niet doen en ook niet als die voor op de schouders leunt dan gaat de bespiering weg(heb ik ook ga nu voor nieuw zadel meot er nog een weekje mee en dan maar even nieuw zadel passen)

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 17:30

niet prutsen met handdoeken of dekjes of wat, nooit op een slechtpassend zadle zitten (ook al is het maar eventjes). wacht op de zadelmaker, anders kun je ook een van mijn collega's vast bestellen! Tong uitsteken

Ode

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 17:57

klaske123 schreef:
als die klapperd kun je van voren een handoek er onder doen zodat die naar achter komt te hangen maar als die druk zou ik het niet doen en ook niet als die voor op de schouders leunt dan gaat de bespiering weg(heb ik ook ga nu voor nieuw zadel meot er nog een weekje mee en dan maar even nieuw zadel passen)

Je gaat in dat weekje toch niet rijden??

Ontopic: Ik heb even in je profiel gekeken maar wat een verhaal zeg!
Ik hoop dat je paard maar snel geneest en het niks ergs is met de pezen.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 18:24

Ik had een paard met een vastgegroeide baarmoeder, hierdoor bleef ze samen met een te klein zadel, waarvan de zadelmaker had gezegd dat het goed was, enorm achter in spier opbouw. Nu 4 maanden later, zit ze super in de spieren en vet, en tevens komt morgen de zadelmaker!! Wacht even, en ga er lekker op zonder zadel.. Succes ermee, ik snap trouwens wel waarom je twijfeld!!

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 18:26

Ik denk dat je beter even kunt wachten, geduld!
Als je erop gaat met een slecht passend zadel doet dat je paard ook niet veel goeds denk ik..

xxLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 00:56

Zoals de meesten hier al zegen zou ik ook maar even wachten met een slecht passend zadel kan je veel schade aanrichten!