Regendeken met onderdeken - Extra warm?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

semenamy

Re: Regendeken met onderdeken - Extra warm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 12:57

Met aimee dus

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 14:01

Ezumii schreef:
Joh mijn paard loopt met 20 graden nog met een deken musicjohn Knipoog.
Ze wil hem kort in het haar houden, en dus moeten er dekens op. Ik heb zelf nu ook een staldeken met regendeken er overheen. Omdat ik dan niet heel veel waterdichte dekens hoef te kopen, maar gewoon een stel staldekentjes en zo kan ik dan afwisselen.
Ik denk dat omdat jouw deken gevoerd is (regendeken) het wel iets warmer zal zijn door de lucht er tussen. Maar 220 gram kan prima nu voor een geschoren paard..

En op het fleeceverhaal: fleece kan ook nog eens statisch worden, zodat als het paard gaat drinken hij een schok krijgt. Ook niet aan te raden.

moet die wel rubber schoenen dragen .. Clown gewoon op de blote hoef aard die namelijk
en heb je dat dus niet

vraag me af wat voor een fleece dekens jullie hebben gehad
vorig jaar liep mijn paard ook met fleece onder fleece gevoerde deken
polar+polar en de 2 deden alles behalve glijden erger nog was echt een sport om de boven deken in een keer goed op de onder te krijgen omdat het dus niet wilde glijden

wat ik nu begrijp van jullie is dat een fleece gevoerde regen deken dan dus ook altijd zou
moeten glijden ..

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 14:54

Ik dacht dat een ongevoerde regendeken al stond voor 200 gram, of met fleece voering. Volgens mij zijn meerdere lagen ook warmer dan 1 laag, daarbij vind ik het persoonlijk enorm irritant om meerdere dekens op te hebben en komt het de pasvorm imo ook niet ten goede.

Dat een paard meer kan hebben als we ze niet zo enorm in de watten stoppen ben ik het absoluut mee eens. Vroeger deed ik het ook met een simpel regendekentje, dat tegen dat ze vies/nat werd zodat ik toch kon rijden. Hoe minder zooi hoe beter.

Echter staat mijn paard al een aantal weken met een deken. Waarom? omdat ik haar al een aantal dagen toen rillend naar binnen haalde. Ze is 2 jaar echt als porselein poppetje behandeld, meerdere malen geschoren, enorm dikke dekens, binnen als het regende ed. Kwestie van nu weer langzaam wat afbouwen, niet helemaal want een korte vacht vind ik gewoon prettiger dan die enorme dos haar die ze anders krijgt.

Musicjohn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 15:44

Ik vind het erg leuk en vooral leerzaam om al die reacties hier te lezen. Ja

OK dan!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 16:50

nickyu schreef:
wat ik nu begrijp van jullie is dat een fleece gevoerde regen deken dan dus ook altijd zou
moeten glijden ..

Zoals ik al zei: misschien heb je geluk en liggen de dekens gewoon heel goed op jou paard.
Maar om fleece in het algemeen als onderdeken aan te raden, is gewoon gevaarlijk. Bij de meeste paarden zal dat mis gaan Lachen