Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Musicjohn schreef:MISTRAL94 schreef:merendeel van de Kieffers zijn scheef.
En heb je dat uit eigen ervaring, of "van horen zeggen" ? Of heb je statistieken waaruit dit blijkt?
Denk je nu echt dat een gerenomeerd merk als Kieffer (internationaal hoog aangeschreven) het zich kan veroorloven om ook maar 1 zadel met een scheve boom af te leveren?
Nee, als je ooit een Kieffer met een scheve boom bent tegengekomen dan moet je de oorzaak toch echt zoeken in "misbruik" van het zadel door de ruiter zelf.
BE_GENTLE schreef:Ik geloof dat theo kevenaar bedoelde dat als je b.v een kieffer koopt van € 750 euro tweede hands dat je dan tussen de € 700 a € 1000,- kwijt bent om deze passend te laten maken op je eigen pony/paard dus inprecipe het dubbele betaald en je beter gelijk een nieuw zadel kan aanschaffen.. daarbij verkoopt theo verschillende soorten merken zadels van wintec tot de hogere prijsklasse daarnaast kan hij bijna alle zadels leveren.. als er een zadel passend gemaakt moet worden kan hij dit ook ligt wel aan het type zadel omdat niet alle zadels hier voor geschikt zijn..
En verder vind ik het wel leuk om te lezen hoe mensen op dit artikel reageren en wat hun ervaringen zijn met hem haha.. hij is namelijk mijn oomdus dan kan ik hem eens vertellen van hoe of wat..
Citaat:Met alle respect, als je oom dat bedoelt, moet hij dat ook zeggen. In de paardenwereld wordt nu eenmaal elk woord, uit de mond van een ' proffesional' op een weegschaal gelegd. En zo krijgen (onwetende) paardenbezitters verkeerde info.
Bitch schreef:Ten tweede, Kieffer pleit voor de aanpasbaarheid van de boom. De boom is volledig kunststof, en is makkelijk te vebreden met een infra-rood lamp, en een oprek-machine ( alteration-bench) . Vele zadelmakers weten dit, en kunnen dit apparaat zelf ' maken'.
Ik heb het idee dat daar een hele hoop scheve ( even buiten beschouwing gelaten hoe dat te constateren) bomen van Kieffers vandaan komen!
Kieffer is absoluut niet scheutig in het geven van informatie naar de zadelmaker, althans, dat is mijn ervaring, dus de zadelmaker zou dan zelf gaan zitten ' klooien' en hierdoor kan er wel het eea mis gaan.
_Anke_ schreef:Ik vraag mij af, hoe jullie erbij komen dat Kieffers zo goedkoop zijnMijne had toch een aanschafprijs van over de 1600 euro. Niet bepaald goedkoop, naar mijn inziens
Pellie schreef:germie, heb je feike bruinsma al als zadelmaker geprobeert?