Het Allergoedkoopste Zadel Ooit.

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Amaris

Re: Het Allergoedkoopste Zadel Ooit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 12:34

Hoi, daar valt iets voor te zetten BGGBWM. Als je zelf maar weet dat je het zadel goed in de gaten houdt en dat je het waarschijnlijk sneller zult moeten vervangen... Tja, als het goed ligt, ligt het goed he? En daar gaat het toch om. (oja, en je moet er zelf ook nog op kunnen zitten natuurlijk maar dat zal wel)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 12:39

BGGBWM schreef:
Ze gaat een scriptie schrijven samen met andere mensen over de winst die er op objecten in de ruitersport wordt gemaakt. Als voorbeeld wil ze het goedkoopste zadel verkrijgbaar aankaarten.

Als het over dit onderwerp gaat, zou ik persoonlijk ook kiezen voor de winstmarge van goedkope zadels vs. de winstmarge van dure merkzadels.
Er wordt namelijk veel extra betaald voor alleen maar een naam. Lijkt mij, tenminste.

BGGBWM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-07 12:47

Dat is ook precies de bedoeling Nicolletje! Bedankt voor jullie reacties!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 12:50

Dan ben ik best benieuwd naar de einduitslag Nagelbijten / Gniffelen

BGGBWM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-07 12:52

Ik ook ja!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:31

djoni huppa = zadelmarkt

ts stuur je even pb

echt er zijn nog steeds mensen die denken dat de marges groot zijn ROFL ROFL Huilen van het lachen
en kopen nog steeds nikes of merk spijkerbroeken of groente bij de groente winkel
ipv bij de boer

echt als je rijk wil worden kan je beter andere dingen verkopen dan ruitersport artikelen Knipoog

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:47

nickyu schreef:
echt er zijn nog steeds mensen die denken dat de marges groot zijn ROFL ROFL Huilen van het lachen

Zo bedoel ik het niet helemaal. Ik weet niet zoveel van de prijsopbouw in de zadelwereld, maar als ik kijk naar snowboards is het volgende aan de hand:

Je hebt hele goedkope tot middeldure snowboards die worden iets goedkoper verkocht dan de grote merken. Goedkoop tot medium segement.
De winkel heeft hier een hogere winstmarge op dan op dure snowboards als Burton, dus verkoopt hij liever een ander merk.
Burton heeft voor de winkelier een hoge inkoopwaarde en Burton bepaalt ook nog voor welke prijs je deze mag verkopen.
Maar er hangt wel een bekende naam aan, dat zou dus een lokkertje kunnen zijn voor de klant.
Voor de winkelier is een Burton dus niet zo interessant qua winstmarge. Terwijl de Burtonfabriek zelf dus wel een hoge marge hanteert puur om zijn naam.

Zoiets is ook met Nikes, maar ook met A-merken in de supermarkt.

BGGBWM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-07 13:57

Inderdaad, dat denk ik ook!

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 14:08

nickyu schreef:
djoni huppa = zadelmarkt

Huppa verkoopt geen zadelmarkt zadels Lachen

Maar het moet wel een merk zadel zijn, omdat je van die merkloze goedkope zadeltjes hebt.

BGGBWM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-07 14:12

Dus wel! Dat is één pot nat (in mijn carriere veel samengewerkt met beiden).

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 14:13

BGGBWM schreef:
Nee, dat gaat ze niet. Je kunt de wereld niet verbeteren Anoukie! Ze gaat een scriptie schrijven samen met andere mensen over de winst die er op objecten in de ruitersport wordt gemaakt. Als voorbeeld wil ze het goedkoopste zadel verkrijgbaar aankaarten. Daar gaat het om en als je hier alleen maar bent om frustraties te uiten, ben je aan het verkeerde adres.

Even voor de geintresseerden: ik heb op al mijn paarden het luxe model van Merano liggen (Zadelmarkt). Hier heeft een zadelmaker uit Hierden én een zadelmaker van Zadelmakerij Daaleman naar gekeken. Beide zeiden de kwaliteit bagger te vinden, maar de ligging prima (op mijn paarden tenminste). Ik denk dat als je gaat kijken hoe groot het probleem is van mensen die Kieffer (even een voorbeeld) stoer vinden en kunnen betalen en het op hun paard knallen met het idee dat duur goed is, terwijl het zadel totaal niet past, misschien nog wel groter is!

Ik ben echt niet gefrustreerd hoor Haha!, ik ben alleen argwanend als het om dit soort onderwerpen gaat. IMO is goedkoop nl. duurkoop. Als mijn zadelmaker zou zeggen dat mijn zadel van baggerkwaliteit is, zou ik het direct bij het oud vuil zetten. Ik vind het nogal tegenstrijdig, kwaliteit bagger maar ligigng prima? Hoe lang blijft de ligging goed als de kwaliteit küt is?

Je laatste zin is ook waar. Een goed, passend zadel vinden blijft altijd moeilijk, maar is bij mij het laatste waar ik op zou bezuinigen bij mijn harnachement!

BGGBWM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-07 14:15

Tsa; ieder z'n mening...

BGGBWM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-07 14:18

Ja, Sence; Huppa verkoopt dezelfde 'merken' en fabrikaten als Zadelmarkt. Daarnaast hebben ze ook nog een eigen assortiment, maar de zadels komen wel degelijk overeen!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 14:19

BGGBWM schreef:
Tsa; ieder z'n mening...

Reply op mijn post?

Lekker makkelijk Scheve mond.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 14:21

meeste paarden blijven toch niet jaren het zelfde uitzonderingen daar gelaten
sommer is bv een merk wat de boom 3000 keer kan aanpasen voordat die knak zegt , zovaak heb je dat gelukkig niet nodig
leder blijft ook 20 jr goed
aan de andere kant als je ieder jaar of 2 jaar een goedkoop zadel koopt ben je nog steeds goedkoper uit als 1 malig een duur + het navullen etc

BGGBWM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-07 14:22

Ja; sorry Anoukie; maar kost me te veel energie.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 14:23

BGGBWM schreef:
Ja, Sence; Huppa verkoopt dezelfde 'merken' en fabrikaten als Zadelmarkt. Daarnaast hebben ze ook nog een eigen assortiment, maar de zadels komen wel degelijk overeen!

KenTaur is bv. toch geen zadelmarkt zadel? Nagelbijten / Gniffelen En op hun site staat ook duidelijk dat zij geen zadelmarkt verkopen. Dat deden zij wel, of teminste... Het merk Merano. Ik heb zelf ook een Merano daar weg. Daarom snapte ik het niet, omdat nu op hun site staat dat zij geen zadelmarkt verkopen, dus ik had hun even gemailt.

Lees:
We hebben in het begin wel zadels van zadelmarkt verkocht, op zich helemaal niet verkeerd hoor de kwaliteit is best goed. Reden waarom we gestopt zijn is dat de leverancier helemaal geen service verleende dus als er wat mis was met een zadel moesten we dat zelf regelen.
Ook doen ze naar klanten die bij hun spullen kopen doen ze helemaal niets aan service en zo'n naam willen wij niet hebben. Als iets niet goed is of niet goed past moet je netjes service verlenen.

BGGBWM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-07 14:24

Aha, bedankt voor de uitleg! In dat geval heb je helemaal gelijk!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 14:24

BGGBWM schreef:
Ja; sorry Anoukie; maar kost me te veel energie.

Verward

Prima. Was mijn bedoeling om een gezonde discussie te starten met iets wat echt wel zorgwekkend is denk ik, maar goed.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 14:26

zoals hun vele meer die via zm begonnen zijn (ik niet iig wel een goede vriendin van mij )
marge erg weinig en service idd nul komma weinig
fijn voor hun dat ze nu eindelijk bijna alles kwijt zijn dan

al leverde zadelmarkt ook bv pfiff zadels (al kocht zm gewoon mega partij op incl de foutjes )