welk dressuurzadel raden jullie mij aan?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

shaolanneke

Re: welk dressuurzadel raden jullie mij aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 12:12

arghhhhh Ik weet het niet meer hoor!
Vind het zó moeilijk! Ga nu vanavond eerst maar eens met een Hulsebos op mn paard rijden, kijken wat we daar van vinden. Een Euroriding Luxor vind ik niets, te gedwongen qua beenligging, en de Rossner vind ik té hard zitten. Kieffer ga ik al helemaal niet aan beginnen.

Ik ben echt een zeikerd Lachen

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 12:17

Urielle schreef:
mayniac_val schreef:
Ik ken iemand en die zweert echt bij KN, die raadt het ook echt iedereen aan die een nieuw zadel nodig heeft

Kn werd in mijn topic aangeraden als hebbende vrije zit en niet veel wrong?

klopt urielle, de kn symphonie heeft helemaal geen diepe zit.

TouchAndGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 13:06

Nou ik kan je de hulsebos aanraden! Zit als een huis! Echt heerlijk! Ja

Vuyatela

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 13:14

Ik had zelf eerst een Kieffer : daar liep mijn paard helemaal niet zo fijn mee en zelf zat ik er ook minder goed op. Ik vind Kieffer best 'zwaar'.
Dan heb ik de Wintec Isabell Werth met Cair gehad : fijn zadeltje en lag goed op mijn paard. Alleen zelf zat ik er niet vast genoeg in.

Nu heb ik eerst de Prestige Pro dressage geprobeerd : heeft heel dikke kniewrongen en zit heel vast, maar zit in mijn ogen ook heel hard. Terwijl vriendin van me het een zalig zadel vind.

Heb nu de Passier Patron en ik ben 100% tevreden : ligt heel netjes op zowel mijn rijpaard als op n fjord. Geen té dikke kniewrongen en geen té diepe zit. Een heel fijn dressuurzadel en ook heel goed in onderhoud, blijft ook mooi leder. En doorzitten is een zaligheid geworden Knipoog !
Een echte aanrader!!

shaolanneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 15:21

dame_blanche schreef:
Heb nu de Passier Patron en ik ben 100% tevreden : ligt heel netjes op zowel mijn rijpaard als op n fjord. Geen té dikke kniewrongen en geen té diepe zit. Een heel fijn dressuurzadel en ook heel goed in onderhoud, blijft ook mooi leder. En doorzitten is een zaligheid geworden Knipoog !
Een echte aanrader!!

Ik vind de kieffer ook idd té zwaar. Ik heb de Passier Patron gehad, maar vond het zadel té vlak qua zit, lag verder wel super op mijn paard. Heb het zadel uiteindelijk toch verkocht omdat ik er zelf gewoon niet lekker in zat.

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 15:42

Zelf vind ik het dressuurzadel van Rossner heel erg fijn en dan bedoel ik de (Amerika).
Zit ook super zacht en overigs vind ik hem zelf ook heel mooi.