Somebitch schreef:dat slaat nergens op
En dat is JOUW mening.
Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Somebitch schreef:dat slaat nergens op
Somebitch schreef:In de officiele dressuursport??Dat is NIET mijn mening want ik heb duidelijk gezien dat iemand dat heeft bereikt met haar paard
LilianR schreef:Laten we het bij mijn vraag in de begin post houden.
LilianR schreef:Ik ben toch eigenlijk wel heel benieuwd naar redenen om met bit te rijden.
Dus: waarom rijd jij met bit?
Gr. Lilian
Izzy19 schreef:Ik rijd altijd met bit.
Ten eerste omdat de paarden waarmee ik rij dat zo gewoon zijn en het bit zonder problemen aannemen. (Waarom iets veranderen dat fijn gaat denk ik dan altijd)
Ten tweede omdat ik zelf ook gewoon ben van ermee om te gaan. Zoals eerder gezegd werd, ruwe hand, ruw bit, fijne hand, fijn bit.
Ten derde omdat het op wedstrijden niet anders mag.
Ten vierde omdat ik toch nog maar heel weinig combinaties zonder bit in de Z dressuur zie lopen.
Ten vijfde omdat niet alle paarden die druk kunnen verdragen, vooral jonge paarden kunnen het daarmee lastig hebben. Ik longeer bijvoorbeeld regelmatig met kaptoom (jonge paarden) maar bij sommigen is dit niet te doen omdat zij bang worden als je een beetje druk uitoefend.
En of het nu zielig of niet is, dat hangt af van de ruiter hoe die het gebruikt. Ieder zijn ding zou ik zeggen