"onmogelijke" rug?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Noukie

Re: "onmogelijke" rug?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-07 16:40

Leiden (ZH)

abcheffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 17:39

Noukie schreef:
En wat als ik voor 2500 euro een zadel laat maken dat vervolgens niet het gewenste effect heeft? Zelfde met de wow zadels enz...

Brand maar los, iemand DE tip, het juiste zadel, zelfde probleem... Alle hulp is opzich welkom, maar respecteer mijn wensen wat betreft boomloos ajb.

het wow zadel kost € 2400,- en ik kom langs om het zadel samen te stellen voor jou en je paard
als je er dan mee rijd en het bevalt dan kan je het kopen. geen claimen achteraf ,gewoon het zadel kopen waar je lekker op zit
bevalt het niet dan gaat hij weer mee terug en kan je verder kijken.
dit is de eenvoudigste manier om zeker te weten dat het comfortabel is voor jullie ,geen gedoe achteraf dat er gezegd wordt na bestelling en betaling ,
Het gaat nog wel inzakken ,rij er maar 2 maanden mee dan vullen we het wel op als het nodig is.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-07 22:00

Kijk, en dat klinkt mij een stuk fijner in de oren dan een zadel dat gemaakt wordt naar aanleiding van wat er bij jou gemeten is op stal, maar wat dan vervolgens opgestuurd wordt zonder nog passen als het "af" is... Want dan heb je idd betaald voor iets waarvan je in feite gewoon geen idee hebt wat je koopt.

Ik pb je verder even Knipoog

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 22:06

ik heb ook al 2x een zadelmaker langs gehad met allerlei moois waarvan ook niets echt 100% goed paste, tijdens het rijden kropen de zadels op het schouderblad. Er is nu een passier besteld en mocht deze niet passen dan bellen we hulsebosch voor een zadel opmaat.
Succes met jouw zadel

Musicjohn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 01:06

Moet het per-sé een dressuurzadel zijn?

Ik heb een Kieffer Frankfurt (VZ) en die past tot nu toe op de meest moeilijke ruggen van onze manegepaarden. Het zadel zit als een luxe fortuil en is ver teruggesneden. Ik weet zeker dat Kieffer een gelijkwaardig zadel heeft in de dressuur serie. Kijk eens naar de Kieffer Lusitano of Kieffer Inzell

Zie hier een kompleet overzicht:

http://www.kieffer.net/cms/content/blog ... 2/lang,de/

Als je het op prijs stelt mag je mijn zadel eens een keertje uitproberen. Ik woon in Gouda en kan best een keer naar Leiden komen.

Succes!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 01:16

Nog een tip.
Laat niet alleen een zadel op maat van je paard maken, maar ook op maat van jezelf,, dat is net zo belangrijk, dat de zadelmaker zowel je paard als jijzelf onder handen neemt.

Eigen ervaring: van Triest levert superwerk af, en Daarleman heeft mijn zadel verkeerd opgevuld. Maar dat kan ook stom toeval zijn.

Succes iig.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-07 08:57

Hmm, jammer, jij bent de eerste waarvan ik negatief over Daaleman hoor... Maar ook dat is goed om te horen Lachen Hoewel ik in het Daaleman topic ook las dat het "affe zadel" niet meer gepast wordt en dat vind ik persoonlijk ook niks.

Het moet wel een dressuurzadel zijn Musicjohn, maar ik hou het wel even in gedachten. Mocht ik er niet uitkomen neem ik je aanbod graag aan, al is het alleen om gewoon eens met de vz te passen!

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 13:22

ik kan je zadelboer aanraden hoor.
willem heeft ook een extreem moeilijke rug.
een flinke karperrug en daarbij weggevallen bespiering langs de schoft en de ruggegraat.. als resultaat dat zijn ruggegraat dus een cm of 3 uitsteekt en ieder zadel zonder onderlegger zo op de schoft en ruggegraat drukt.

veel zadelmakers hebben me van het kastje naar de muur gestuurd. uiteindelijk via harnessmaker met flair(lucht) in aanraking gekomen en arie(zadelboer) heeft mij een korrectorpad(luchtkussen) aangeraden.

die combinatie is voor mijn paard het gouden ei. zijn bespiering is steviger geworden en hij loopt er fijn en makkelijk onder. overigens is het een KN dressuur waar de flair in zit. een maatzadel was geen optie. smalle schoft heeft een medium boom nodig, maar doordatie smal is zakt die er over heen. maar als je een smalle boom neemt past het wel mooi en zakt hij er niet overheen, maar is er geen ruimte om de spieren de vrijheid te geven. die worden dan weggedrukt tot je zo'n rug krijgt als willem nu heeft.
een maatzadel zou voor mijn paard een heel raar zadel worden omdat ook de kussen in hoogte aangepast moeten worden.
maatzadel werkt zeker niet voor alle paarden

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 20:29

Noukie schreef:
Hmm, jammer, jij bent de eerste waarvan ik negatief over Daaleman hoor... Maar ook dat is goed om te horen Lachen Hoewel ik in het Daaleman topic ook las dat het "affe zadel" niet meer gepast wordt en dat vind ik persoonlijk ook niks.

Het moet wel een dressuurzadel zijn Musicjohn, maar ik hou het wel even in gedachten. Mocht ik er niet uitkomen neem ik je aanbod graag aan, al is het alleen om gewoon eens met de vz te passen!

Het "affe" zadel kan wél nog gepast worden, indien jij dat wenst. Maar dan betaal je wel opnieuw voorrijkosten. Ik heb inmiddels contact gehad met verschillende mensen die Daaleman dan met het "affe" zadel lieten langskomen en dan gewoon voor niets opnieuw die voorrijkosten betaalden omdat het zadel gewoon past...
Dat is een keuze die je maakt! Het is zéker niet zo dat Daaleman niet meer wil langskomen. Hij vindt het gewoon niet nodig en dat blijkt vaak terecht te zijn.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-07 00:26

Ook dat heb ik gelezen.. Maar ik vind t gewoon niet echt een top idee om een zadel te laten maken/aanschaffen wat ik niet in zn geheel geprobeerd kan hebben.
Zoals we al eerder hier opmerkten, een zadel kan heel fijn lijken maar op je paard beroerd aanvoelen en andersom. Daaleman kan dan wel testzadels meenemen, maar als die niet top liggen kan ik nooit voelen hoe ze echt zitten op mijn paard.. en dus ook nooit weten welk model enz mij past.
Vind dat toch vrij lastig eerlijk gezegd Clown

Naja, zoals ik het nu voor mezelf zie komt zaterdag eigen zadelmaker, als ik er niet uitkom ga ik denk ik zadelboer langs laten komen. En dan zien we wel weer verder.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 14:36

update: doordat paard weer gegroeid is, en vooral zn schoft omhoog is gegaan was boom te breed geworden. Boom is smaller, zadel van achter nogmaals omhoog...
Hij zit een stuk fijner, paard loopt er heel goed onder! En binnenkort gaan we voor de zekerheid ook nog zadeldruk enz meten, om kleine dingen nog te checken, maar voorlopig ben ik erg blij zoals t nu is Lachen

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 14:50

Wat goed nieuws zeg.
Hopelijk is het nu goed. Haha!