Rare zadelplekken

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

nickyu

Re: Rare zadelplekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 10:18

gezien de drukplek lokatie vrees ik eigenlijk dat je boom gebroken is ...

zou m eerst eens heel goed nalaten kijken door een goede zadelmaker ..
een boomverbreden worden de zadels in de regel niet beter van
zou de optie op een ander zadel niet dicht gooien ..

een normaal zadel breed in boom heft deze vorm /\
een zadel speciaal voor de bredere lage schoft paarden
heeft meer deze vorm /-\ (dnk streepje boven aan)
lagere en bredere kamer dus ..
zou dus eens rondkijken naar een haflinger zadel
bv idd een masimo of , sommer komt ook aan huis en maakt het zadel terplekke pas
en komen na x tijd als je twijfeld weer terug en kunnen m dan weer aanpassen (ook de boommaat)
maar er zijn ook goedkopere merken welke een speciaal voor dat type een zadel hebben
ik kan uiterard niet in jouw portemonnee kijken Knipoog

maar dit zadel opknappen betekend waarschijnlijk geheel nieuwe boom
en kost dan het zelfde als een nieuw ..

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 10:26

ik ben het met nickje eens. ook lijkt het erop dat de plek net onder het zweetblad komt door een schurende singel. de plekken komen zéker door het zadel, dat heeft niks met stekelharigheid te maken. ook is de boom voor in ieder geval te smal, dat is op de foto's duidelijk te zien. hierdoor ligt je zadel op het paard ipv dat het er netjes omheen sluit, en dat veroorzaakt puntdruk.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 10:31

Ik vind je zadel er ook niet uitzien als passend op je paard. Nadeel van zadels is dat je het eigenlijk altijd wel op de paardenrug gelegt krijgt, je moet echt kritisch gaan kijken naar bepaalde punten waarop het zadel op de rug moet kloppen.

Ik zie een zadel dat veel te hoog bij de schoft ligt, de kussens voor sluiten ook echt ruim boven de schoft van je paard in de lucht.

Zadels kun je dmv opvullen wel enigzins aanpassen. Maar witte plekken wijzen toch echt op drukkingen en bij het teken dat het zadel op zoveel delen niet goed ligt, zul je echt meer dan je zadel alleen maar wat moeten laten aanpassen.

Mijn voorkeur zou toch echt gaan naar een geheel ander zadel, ook na aanpassen zou ik er slecht gerust op zijn denk ik.

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-07 10:49

Ik schrik er een beetje van dat jullie zeggen dat de boom gebroken zou kunnen zijn. Ik heb het zadel bij een zadelmaker gekocht namelijk, dus ik neem aan dat ik erop mag vertrouwen dat het zadel in goede staat is; zoiets zou een zadelmaker toch moeten zien lijkt mij?! Ben er zelf erg voorzichtig mee en nog nooit één akkefietje mee gehad dus bij mij is het zeer zeker niet gebeurd.

Het nadeel van de haflingerzadels vind ik dat ze zo'n vreemde zit hebben, hoewel de Wintec wel lekker zit maar totaal geen steun geeft.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 10:57

het kan best zijn dat er niks met de boom op zich aan de hand is hoor, de plekken op de rug geven echter wel te denken. gewoon een goede zadelmaker laten komen, dan kan het probleem bij de oorzaak aangepakt worden en opgelost worden.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 11:08

Mijn zadel is aangepast door Tom vd Brink, hij komt opzich ook langs bij je thuis. Mijn zadel was scheef opgevuld en hij dacht dat door Divoza kwam. Als je op Bokt zoekt of via google kom je nog wel meer namen tegen van zadelmakers.
Je hebt in de stad ook Kootstra, ook een vakman maar doet niet alle zadels omdat hij groot deel gewoon prut vind. Weet niet of hij bij huis komt (maar heb ook nog nooit een paard voor z'n winkel in Groningen gezien Knipoog )

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-07 09:24

haha ik heb ook nog nooit een paard in de stad gezien inderdaad Haha!
Ik zal Kootstra eens bellen en navraag doen, dankje.