slecht passend zadel

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

doriangi

Re: slecht passend zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 16:14

taffy schreef:
De ruimte tussen de kussens is voldoende als je er 'doorheen' kunt kijken dus aan de achterkant kijkt of je tussen de ruimte naar voren kunt kijken.

Een zadel wat te breed is tussen de kussens kan namelijk ook weer zorgen voor druk daar waar het paard het niet mag hebben,al is een wintec heel mooi kwa breedte vind ik persoonlijk(volgens mij is de richtlijn min. 2 en max 4 vingers ertussen) anders komt er weer druk waar absoluut geen druk mag komen.

Dit kan mssn gelden voor slankere paarden maar die van mij heeft veel ruggegraatvrijheid nodig! Als er maar 2-3 vingers tussen kunnen drukt het alsnog op haar rug als ze een bocht neemt.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 19:28

Elk zadel moet voldoende ruimte hebben tussen de kussens.
Ongeveer 4 vingers. Of je paard nou smal is of niet, de ruggegraat is nu eenmaal zo breed

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 19:30

Ik vind dit zadel ook veel te bol opgevuld, de kussens volgen van achteren gezien nauwelijks nog de rug. De kussens lijken helemaal volgepropt

Westenwind

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 19:33

Zadel ligt idd niet lekker. Zou er zeker niet mee gaan rijden. Misschien kan de zadelmaker er nog iets aan veranderen

Smartie2004

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-07 22:45

De zadelmaker is langsgeweest.

Hij had twee tweedehands zadels mee die allebei niet goed lagen. een ervan zat redelijk maar daar moest ik 225 euro op bijbetalen. Voor mijn zadel wilde hij 225 euro minder voor terug geven dan ik er twee maanden geleden voor heb betaald, hier kwam ook nog twee keer voorrijdkosten bij. Ik heb besloten om mijn zadel te houden en gevraagd of hij het weer gelijk wilde opvullen. Tegen een vriendin zei hij dat hij het nooit scheef had opgevuld, de foto's laten toch wat anders zien.
De zadelmaker wil er niets meer mee te maken hebben.

Deze week heb ik een aangetekende brief opgestuurd waarin ik de zadelmaker vraag om een passende oplossing en een termijn van twee weken op een reactie terug

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 08:56

Goed zo!!! Laat ze maar weten dat je niet met je laat sollen!
Nou alleen hopen dat er ietse uit komt, en anders toch een andere zadelmaker....

succes!

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 09:51

Het is gewoon een slechte service.Gelukkig heb je foto's ervan.
En hij gaat zeker erageren op je brief, zo niet sta je heel sterk en zal hij met een oplossing moeten komen.