HELP!!! peesbeschermers

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Bentuh

Re: HELP!!! peesbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 21:31

spOttiee schreef:
LadyElmira schreef:
Naar mijn idee hebben peesbeschermers helemaal geen beschermende werking voor in de trailer. Het weerhoud het paard van pijn tijdens het botsen tegen de want aan maar verder zul je toch echt transportbeschermers moeten hebben.

ja oke maar ik ga nartuurlijk geen transportbeschermers kopen voor 1 keertje in de trailer Knipoog

je kan ze soms ook huren in paardenwinkels.. dee mij vriendin altijd.

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-07 09:00

Bonnie_Theun schreef:
Ow! dus het is helemaal geen trailer??

Nou, dan vind ik dat nog niet echt slim. Je paard staat bijna nooit op de wagen en dan ga je hem in één keer bij allemaal andere inzetten in een grote vrachtwagen?? Lijkt mij niet zo verstandig.....

Bij ze vorige eigenaar (die trouwens ook bij ons stond) ging hij bijna elk weekend in de trailer
dus hij staat er nu met mij niet zo vaak in maar met haar wel....
Dus het komt goed qua of hij braaf in de trailer is of niet Knipoog

Stippie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 09:05

Gewoon lekker niks omdoen en anders bandages als je geen transportbeschermers wilt kopen.

Kan echt geen kwaad, als je paard idd gewoon 'normaal' doet

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 09:37

spOttiee schreef:
Bonnie_Theun schreef:
Ow! dus het is helemaal geen trailer??

Nou, dan vind ik dat nog niet echt slim. Je paard staat bijna nooit op de wagen en dan ga je hem in één keer bij allemaal andere inzetten in een grote vrachtwagen?? Lijkt mij niet zo verstandig.....

Bij ze vorige eigenaar (die trouwens ook bij ons stond) ging hij bijna elk weekend in de trailer
dus hij staat er nu met mij niet zo vaak in maar met haar wel....
Dus het komt goed qua of hij braaf in de trailer is of niet Knipoog

Oké, dus hij is het gewent. Als hij dus rustig staat en normaal doet, is bescherming niet nodig.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 09:38

Cob, maar mocht hij vervoerd moeten worden met een trailer dan zou ik je absoluut of transportbandages of transportbeschermers aanraden.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 09:40

(fleece) bandages met onderlappen anders. Wel uitkijken dat je het goed doet en dat ze onderweg niet afzakken. Anders inderdaad transport beschermers, maar dat is ook zo'n aankoop als je die nooit weer gebruikt

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 09:41

LCharlotte schreef:
Cob, maar mocht hij vervoerd moeten worden met een trailer dan zou ik je absoluut of transportbandages of transportbeschermers aanraden.

Misschien dat je voor opheldering (ook voor mij) dan ook een goed argument wil geven waarom het absoluut moet om bescherming om te doen??????

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 09:46

Ik zou het je absoluut aanraden, of het absoluut moet dat vind ik nog altijd aan de eigenaar om te besluiten. Paarden kunnen langs de klep af stappen mat laden of uitladen. Of het paard nu makkelijk of moeilijk te laden is. Daranaast kan het paard zijn benen beschadigen met overstappen in een scherpe bocht wat mij laatst is gebeurd. Ik vind: Voorkomen is beter dan genezen dus dan maar even wat extra bescherming.

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 09:49

Ik las laatst een artikel van een bekende menner, die heeft natuurlijk donders goede paarden. Die staan echt altijd zónder bescherming op de trailer/vrachtwagen.
Natuurlijk is het eigen keus van de eigenaar, maar je paard moet wel erg raar doen, mocht hij zich lelijk bezeren.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 09:50

Elinee schreef:
Jolliegirl schreef:
Die berscherming vind ik belangrijker voor n ongeluk dan wanneer je paard even ergens tegenaan schuurt, doet ie immers zelf, een ongeluk niet.

die bescherming vind ik belangrijker voor een ongeluk, dan wanneer je paard even ergens tegenaan schuurt.
dat doet hij immers zelf, een ongeluk niet. Knipoog

haha Bedankt voor t verbeteren Tong uitsteken

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 09:51

Ja en nogmaals, mijn pony loopt zo de trailer op maar ze heeft zich toch bezeerd met het overstappen in een bochtje, ze hoeven er echt niet gek voor te zijn om zich te beschadigen.

En wat zou er zo slecht aan bescherming moeten zijn? Het is niet zo dat het paard in een dwangbuis gestoken word Haha!

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 09:52

Nee, daar heb je gelijk in, maar ik heb toch hier en daar gelezen dat zónder bescherming het beste is. Natuurlijk kan je paard een overstapje maken, zoals die van jou....

Laten we het maar gewoon bij de keus van de TS houden.....Lachen

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-07 14:39

Bonnie_Theun schreef:
Nee, daar heb je gelijk in, maar ik heb toch hier en daar gelezen dat zónder bescherming het beste is. Natuurlijk kan je paard een overstapje maken, zoals die van jou....

Laten we het maar gewoon bij de keus van de TS houden.....Lachen

Idd ik heb gewoon peesbeschermers gekocht..... Knipoog
Ik wou nog kijken voor transportbeschermers maar de goedkoopste was 26.00 euro en dat vond ik te duur voor 1 keertje
Dus ik heb nu me setje compleet gemaakt Ja

lovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 19:51

Ik wil niet gelijk het hele verhaal en geuren en kleuren vertellen, maar ik weet wel heel zeker dat ik heeeeeeeel blij ben geweweest toen mijn oh zo brave doet nooit iets verkeerd paardje toch zijn transport beschermers om had in de trailer:-)

Misschien kan je ze lenen van iemand in de buurt of bij je op stal or whatever, er zijn vast genoeg mensen die ze wel hebben Lachen

En trouwens als je een rit over de veluwe gaat maken, is het dan niet handig om tijdens die rit zowieso beschermers om te doen, of vergis ik me?

lovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 19:52

ik bedoelde IN geuren en kleuren

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 20:27

Ik denk dat het de keus is aan de TS wat voor een beenbescherming haar pony omkrijgt. Ik vind het zelf ook lastig, de één zegt dit en de ander dat.
ik denk dat je pony een maatje cob nodig heeft. Knipoog

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 11:56

Oké, transportbeschermers zijn idd duurder, maar je kunt ze ook 2-dehands krijgen, of lenen. Het is je eigen keus om peesbeschermers om te doen voor 'bescherming', maar het verstevigd/beschermt niet.

Veel plezier als je gaat rijden!!

llooiiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 13:12

je kunt inderdaad beter transportbeschermers om doen dan peesbeschermers. Ik zet mijn pony altijd zonder been bescherming op de trailer, omdat ze rustig op de trailer staat en ook niet van transportbeschermers houdt. succes!

dizziness

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 13:34

Zolang er niks gebeurd kan zonder bescherming geen kwaad nee Nagelbijten / Gniffelen
Springschoenen voor, peesbeschermers+strijklappen/bandages/3-in-1 beschermers zou ik echt wel aanraden voor t geval dat hij een stap opzij doet in een bocht bijvoorbeeld. Zekere vor het onzekere Ja