Singelprobleem

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Singelprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 11:47

Door een bredere singel is het eerste wondje (het onderste, dus grootste) net ontstaan ... En toen is het begonnen...

Denk niet dat een bredere singel een oplossing is, want die kruipt dan nog meer naar voren en daar moet dat ding net niet gaan zitten ...

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 11:51

deschels schreef:
wat voor soort singel heb je nu...
Ik heb hetzelfde probleem gehad heb nu een singel van Thorowgood en bij deze heb ik er geen last van.

He dit klinkt bekent. Mijn paard krijgt drukkingen van leren singels en zelfs van neopreensingels. Nu heb ik ook een dressuur singel van Thorowgood en dat gaat super. Ik ga dus ook geen andere soorten singels meer uitproberen. Is zo'n singel met uitsparingen bij de voorbenen( voorgevormd zeg maar). Zag pas dat harry horse ze nu ook had. Weet niet of t dezelfde kwaliteit is maar die waren 15,- goedkoper. Ik heb t maar gewoon bij thorowgood gehouden dat gaat bij mijn paard super.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 15:11

Heeft hier iemand ervaringen met lederen singels?
Dat wordt ook aangeraden, gewoon een dunne lederen singel...

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 12:49

[***] schreef:
Heeft hier iemand ervaringen met lederen singels?
Dat wordt ook aangeraden, gewoon een dunne lederen singel...

Ik was dus in eerste instantie erg blij toen er een mooie leren dressuur singel bij mijn nieuwe zadel zat. Helaas voor mijn paard werd dat m dus niet. Het leverde wel een mega drukking op.

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 13:04

wij hebben hetzelfde probleem bij merel.
zeker toen ze vaak op het strand kwam was het een ramp, altijd open.
nu hebben we een thorowgood singel zoals in dit topic en nergens geenlast meer van.
ook hebben de de harrys horse sharkskin en dan die anatomisch gevormde, die werk ook heel goed. als er maar zo'n systeem in zit en het niet van stof, leer of neopreen is.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 14:16

harnessmaker schreef:
ja, enkel positief!

Ik heb deze singel ook voor mijn fjord, ookal heeft hij geen last van singelplekken. Het is een handige singel in het gebruik want je kan het ook makkelijk schoonmaken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 20:21

Kleine update: het ligt dus niet aan het zadel.
Vandaag weer met het boomloos gereden omdat we dachten dat misschien het zadel toch niet goed lag waardoor dat dat ontstaan was, maar het bovenste wondje was weer terug open (niet tot bloedens, maar wel open). Dus ik denk niet dat het door het zadel komt ...

Tenzij het natuurlijk door het andere zadel ontstaan is en het nu gewoon telkens weer reactie geeft, maar hoe kan je dat weten? Niet meer rijden tot alles helemaal dicht is?

taffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 15:15

[***] schreef:
Kleine update: het ligt dus niet aan het zadel.
Vandaag weer met het boomloos gereden omdat we dachten dat misschien het zadel toch niet goed lag waardoor dat dat ontstaan was, maar het bovenste wondje was weer terug open (niet tot bloedens, maar wel open). Dus ik denk niet dat het door het zadel komt ...

Tenzij het natuurlijk door het andere zadel ontstaan is en het nu gewoon telkens weer reactie geeft, maar hoe kan je dat weten? Niet meer rijden tot alles helemaal dicht is?

als ik jou was zou ik in elk geval even wachten totdat het weer dicht is...

Annemaartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 16:21

maya1981 schreef:
ik zou toch een neopreen singel proberen en misschien even zn benen strekken voor je pstapt. en zorgen dat je de singel goed schoon houd ivm schuren van zand.

ben het met je eens Lachen het kan namelijk zijn dat het velletje van je paard dubbel zit onder je singel en daardoor kan die wondjes krijgen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 19:25

Neopreen helpt niet (we hebben niks anders) en het is niet onder de singel maar voor de singel. Hoe hij erin slaagt weet ik niet. En het naar voren trekken helpt niet want dan zit daar nog meer vel en dan is het zeker open (ook tegen het been aan enzo).

Dus jullie kunnen dat wel allemaal vinden, maar bij deze pony werkt dat niet ... Het is geprobeerd ...

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 20:40

Ik ben er eindelijk achter waar het bij mijn pony aan lag... Het zadel dat ik had lag scheef. Vorig jaar aangepast en opgevuld en het lag toen goed. Intussen ben ik anders en beter gaan rijden, waardoor mijn pony nu veel meer rechtgericht loopt en ook gelijkmatiger bespierd is. Alleen mijn zadel is in die verandering natuurlijk niet meegegaan Clown

Daardoor trok die aan de voorkant en zo kreeg hij de wondjes... Nu voorals nog met het nieuwe zadel geen last van opengaande wondjes...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 21:59

Hmmja, ik heb zo het gedacht dat het niet aan de singel KAN liggen, aangezien werkelijk niks helpt Nagelbijten / Gniffelen

Het is volgens mij ontstaan toen we het dressuurzadel probeerden (wat naar ons inzicht goed lag). Maar laatst met het boomloze lag het ook open, maar dit kan misschien ook gewoon komen doordat de wondjes nog niet helemaal dicht waren?

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 22:27

Ik zou wachten met rijden tot het wondje dicht is, en dan een goede zadelmaker erbij laten komen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 16:12

Nog even een update: volgens mij kwam het toch door het zadel... Voorbije week-end 2 dagen gereden met het boomloos (TREC-wedstrijd) en er was niks meer te zien, dus er ging niks opnieuw open .. (terwijl de singel wel nog dezelfde was).