amyke schreef:3) op wedstrijd is ze druk en tijdens de trainingen wil ze nog wel eens een paar meter voor de sprong haar hoofd omhoog zwieren en lekker sneller beginnen te gaan ipv verzameld naar de sprong toe. Als ze haar hoofd zonder martingal omhoog smijt kan ik je verzekeren, ze kan aan je neus !
Waarom geen andere helm met gezichtsbescherming?
1) het geld groeit niet op mn rug en heb juist een nieuwe
2) Als ze een kopstoot geeft en de martingal is eraf zou het aan haar hoofd wel pijn kunnen doen, denk je ook niet?
3) Ik vind ze lelijk :S
4) je staat voor aap als je zo over straat moet en iedereen gaat denken dat je een motocross helm ophebt of dat je een moordlustig beest hebt of dat je heel veel inzit met je mooie gezichtje...
Ik wil niets bedoelen maar in Spanje is het toch een andere mentaliteit dan in België of Nederland..
Ok, je kent het probleem van de kopstoot en geeft VIJF non-argumenten voor het ontbreken van een paardrijhelm met beugel.
1. als het te koop is kan je die ook gelijk kopen en verder is de levensduur van een helm maar beperkt dus koop je vanzelf weer een nieuwe
2. als het pijn doet is het een zelftoegebrachte P+ en een perfécte negatieve leerervaring met voor jou ongewenst gedrag = winwin. Trouwens, waarom denk je dat een martingaal teveel kop omhoog beperkt? PIJN!
3. en een helm op zich niet? waarbij ik me afvraag hoe je iets lelijk kan vinden wat niet bestaat!!
4. waarom zou je niet zuinig zijn op je gezicht? Weet je hoeveel uitgegeven wordt aan plastische chirurgie aan gezichten waar niets foút mee is? Staat die nieuwe neus er mooi op mept het paard die in of steekt ie in het zand..
5. wat heeft de mentaliteit in België/NL of Spanje, laat staan een vermeend verschil, ermee van doen? Er is wereldwijd geen dergelijke helm...
hc