Cisss schreef:Mijn vader is dierenarts en vind dat prima en zegt dat er niks mis mee is. Je mag officieel wedstrijden rijden met een 3,5 jarige pony. Dit hebben ze niet voor niets ingesteld. En pony's worden al jaren als 3 jarige beleerd. Een pony is trouwens ook fysiek veel eerder volwassen dan een paard. Bovendien ben ik helemaal niet zwaar (35 kg). Je ziet soms ook hele grote meiden kleine pony's beleren, die dan ook nog meteen in de krul worden getrokken, hier hebben ze wel onder te lijden.
Jouw vader heeft dan kennelijk niet opgelet toen de ontwikkeling van jonge paarden aan de orde was. Ponies zijn NIET eerder fysiek volwassen dan een paard. Bij alle paardachtigen is de fysieke ontwikkeling hetzelfde en is een driejarige nog volop in de groei en zijn nog lang niet alle groeischijven gesloten. De laatste groeischijven, dat zijn degenen waar je op wilt zitten, sluiten pas met ZES jaar. Dus met 3 inrijden om met 3,5 wedstrijden te gaan rijden is op z'n zachtst gezegd niet verstandig.
Dat mensen het al jaren zo doen boeit me niet, er gaan ook al jaren paarden voor hun 7e levensjaar naar de slager....... Mag jij zeggen waarom dat is.