wintec zadels ?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

dena_mii

Re: wintec zadels ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 16:59

Ik heb een wintec cair springzadel, weet zo even niet meer hoe hij precies heet. Het is een erg fijn zadel, en idd handig dat je het kan wisselen. Ik heb hem nog niet zo lang, maar een stalgenootje wel en die is nog helemaal goed. Niet versleten ofzo.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 17:52

XxSultanxX schreef:
Jolliegirl schreef:
een keer laten vallen en ze zijn kapot, een keer tegen de muur aan schuren en ze liggen open (de stoffen dan!)
Ook zijn die zadels zo licht dat je paard alleen jou gewicht zowat op de rug heeft.

nee , voor mij geen wintec zadel

maar dat is toch juist niet erg ? this tog voor het paard beter als het ligter is ?

lijkt mij ook,hoe minder gewicht, hoe beter Knipoog
Laatst bijgewerkt door ellepel op 31-08-07 18:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 17:55

wij hebben een wintec veelzijdigheid zadel niet de nieuwste meer is ook te zien!
ik vind hem niet zo fijn zitten ik zit liever op een ander zadel

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 19:13

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-07 19:16

thnx

edit : hoe duur zijn die zadels ongeveer ? staat er namelijk niet bij ...

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-07 19:18

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 20:11

kijk een op www.tackshop.nl
Daar hebben ze ook Thorowgoodzadels net prijs erbij. Voor een VZ zit je tussen de 200-500€ ongeveer,

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 21:39

ellepel : dan is jou gewicht niet meer goed verdeeld.
Ik vind het gewoon slechte zadels voor de ruggen van het paard. hoeft niet bij iedereen zo te zijn, maar mij krijg je er niet van overtuigd. en zo ieder zijn eigen mening toch Lachen ?

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 21:46

xsimone schreef:
Ik heb een wintec 500, echt een rot zadel!
ik begon er helemaal scheef in te zitten, toen heb ik een nieuw zadel (knight rider dressuur) aangeschaft, en zat helemaal niet scheeft meer, dus het lag gewoon aan dat wintec zadel.
Ik heb hem nog wel bewaard voor springen en buitenritten, en op vakantie een paar weken gelden, zat ik er weer scheef op! Bloos!
Ook zat het super hard, en had ik super kontpijn erna, maarja dat is een kwestie van wennen! Tong uitsteken
Voor een jong paar is het wel idiaal omdat je de boom kunt verwisselen, en het is makkelijk in onderhoud!

ik ken iemand met een kunststof knight rider... en ik heb zelf een wintec (2 zelfs) en ik vind wintec echt 10 x fijner .
ik vind ze ook juist lekker zacht.. helemaal niet hard.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 21:52

Jolliegirl schreef:
Ik vind het gewoon slechte zadels voor de ruggen van het paard. hoeft niet bij iedereen zo te zijn, maar mij krijg je er niet van overtuigd. ?

Nu spreek je je eigen tegen...

De zadels zijn níet slecht, ze slijten al helemaal níet snel. Ze kunnen mákkelijk tegen een stoot(je) (ik ben met een springwedstrijd vol onderuit gegaan met het paard, hij klapte op het zadel neer en schoof nog een stukje door, het zadel heeft niet een (!!) beschadiging of iets er aan overgehouden!) Ze piepen of kraken al helemaal niet, ik ben er helemaal tevreden over Ja
Ik heb een springzadel van Wintec (althans een VZH zadel dat springgericht is Knipoog ) En dat heb ik nu op een paard liggen wat niet bepaald een paard is voor mensen die van een rustig ritje houden (lees: iedere 10 meter schrikken, en i.p.v schrikken gelijk 3 meter opzij springen, omhoog komen, zo hard vandoor vliegen dat je er geen controle meer over hebt en ga zo maar door)
Ik heb dat zadel erop liggen en dat beest kan gek doen wat ie wilt maar ik blijf zitten Haha! Klemmen met die hap en gassen, dat zadel ligt echt helemaal goed gewoon, en ik zit er ook echt heel erg stevig in.
Het zadel is altijd mooi gebleven hoef hem niet vaak schoon te maken (heb ik in 2 jaar nog nooit gedaan Bloos ) en het is een zeer goed kwaliteit zadel Ja
Véél beter dan die zadels van zadelmarkt.
Ik heb ook nog een leren dressuurzadel van Kentaur, en ik vind ze alle 2 even lekker zitten!

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 21:54

Ik heb voor m'n vorige pony alleen wintec gehad. Er zat een hele oude wintec(minstens 10 jaar, misschien wel 15 jaar oud) bij, en die reed zelfs nog prima en zag er bijna nog als nieuw uit.
Omdat het stof was en ik look-a-like-leather wou was ik overgeschakelt op een nieuwe wintec van dat look-a-like-leather. Prima zadel, zat heerlijk en sleet niet.
Nu heb ik een nieuw paard en ben aan het sparen voor een nieuw zadel: een wintec
Ik vind het erg fijne zadels, zitten lekker en je hebt er weinig onderhoud aan.
Op stal staat iemand die heeft een wintec van 20 jaar oud, ziet er nog uit als nieuw

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 22:40

ik heb inderdaad ook geen nare ervaringen met wintec! vind het vrij goede zadels alleen is het qua slijten net hoe je ermee omgaat! als jij je zadel gewoon netjes houd en zorgt dat alles netjes optijd gevet enz word dan gaat ie best lang mee!

Winx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 22:44

Ik heb Wintec 2000 en ben echt tevreden, hij is lekker licht je zit echt zo stevig met alle sprongen, noodstops en weet ik niet allemaal. Ben ik er een keer afgedonderd. Hij blijft vrij goed heb een 2e hands zadel en was wat beschadigd heeft tegen de muur gelegen, maar is goed gerapareerd.
Ik ben ook met haar gevallen, zadel helemaal heel, alleen hij moet ondertussen bijgevuld worden, maar dat heb je wel met meer zadels.

AramisJames

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 22:50

Ik heb een Wintec Pro dressuurzadel en ik vind het ook echt een heerlijk zadel Ja . Wordt heel veel gebruikt (een paar keer per dag) maar er zie je na een jaar nog bijna geen gebruikssporen op... Zit ook super goed, echt een aanrader!
Als je VZH wil kan ik de Wintec 2000 aanraden, heb ik voor mijn dressuurzadel gehad en vond ik ook een erg goed zadel...

bonte_bente

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 22:51

SUPER WINTEC FAN!!
heb een vzh zadel. een dress 500 en slijten absoluut niet bijde met verwisselbare boom.
kunnen tegen water/stootje en slijtage is echt nihiel.
kraken valt heel erg mee, tja als je het zadel net hebt wel ,maar dat doet een leren zadel ook!
kniewrongen apart
goedkoop in zadelzeep en lederolie!

vriendin van me heeft net een nieuw zadel van knightrider
ook super zadeltje (vind hem stiekum fijner zitten als die van mijzelf!)
maar er is er voor mij ook nog een in aantocht!

http://www.skholland.nl
knightrider..

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 22:53

Ik heb zelf ook een wintec (dressuur met cair) En ben er enorm tevreden over. Heb voor mijn paard in totaal al 12 zadels gehad die niet pasten en dit is het eerste zadel dat echt goed ligt (Mijn paard heeft een erg moeilijke rug) Daarbij vind ik het enorm fijn dat het ook zulke lichte zadels zijn, veel beter voor de rug van mijn paard! Heb het zadel nu bijna 3 jaar en ziet er nog als nieuw uit, het enige wat ik niet zo heel erg prettig vind zijn de singelstoten, die zijn van lookalike leer en zijn redelijk beschadigd, maar die ga ik binnenkort omlaten zetten in echte leren singel stoten dus is dat probleem ook weer opgelost! Ben het er trouwens niet mee eens dat het zadel meteen kapot/beschadigd is wanneer die een keer valt, vind het juist hele stevige zadels! en mijn zit is er juist in verbeterd!

I love wintec Knipoog

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 23:05

casperrr : ik spreek mezelf niét tegen, weet dondersgoed wat ik zeg.
ik hoef gewoon niet zo'n wintec kunstof zadel.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 23:08

Jij zegt dat het slechte zadels zijn voor de ruggen van het paard, máár dat hoefde niet bij iedereen zo te zijn. Dus wat is het...
Dat jij er mindere ervaringen mee hebt hoeft nog niet gelijk te betekenen dat het volledig Wintec zadel slecht is, en slecht is voor de rug van het paard Lachen Want als die zadels echt zo slecht waren geweest had je een hoop negatieve reacties gezien, en die kan ik in dit topic niet zo snel vinden...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 23:11

het ene paard kan het wel hebben, de ander niet.
ik zeg ook dat IK het slechte zadels vind en dit komt door jaren ervaring ermee.

ik blijf bij mijn mening, en die mag gewoon geaccepteerd worden neem ik aan.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 23:15

Ik ken zelfs traditionele zadelmakers die tevreden zijn over een Wintec.
Ik denk dat zij de beste kunststoffen zadels maken.
Natuurlijk kun je ook kiezen voor een goedkoop lederen zadel, maar de goedkope leren zadels bezuinigen vaak op de boom (en die is niet onbelangrijk Haha! ). Verder kun je natuurlijk een tweedehands zadel van een goed merk kopen, maar dit is erg lastig qua pasvorm, zeker omdat jij aangeeft dat het voor een jong paard is. Ik denk dat je met een goedpassendeWintec of een Thorowgood (verstelbaar) een hele tijd goed vooruit kunt, zeker totdat je paardje ver uitgegroeid is.

Succes in ieder geval!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 23:17

Lijkt me sterk na de járen ervaringen ermee dat alle zadels die je liet vallen van Wintec kapot waren of beschadigd.
Dus of het valt wel mee met die jaren ervaringen, of je hebt net toevallig iedere keer een slecht zadel.. Lachen
Het gewicht wordt wel degelijk goed verdeeld. Nogmaals als dat niet zo was geweest liepen er nu ontiegelijk veel paarden rond met slechte ruggen, dan had je heel veel negatieve reactie's gehad op dit topic en in het algemeen. Wat dus niet zo is, even ter vergelijking met zadelmarkt...

Ieder zo zijn mening... Lachen Die natuurlijk geaccepteerd kan worden Knipoog

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 08:50

Ik heb ook al jaren een Wintec2000 voor mijn Haflinger. Vind het een fijn zadel!
Van de Thorowgood heb ik gehoord dat hij op meerdere plaatsen verstelbaar is dus dat lijkt me nog idealer dan dat je alleen de boom kunt verwisselen. Heb verder geen ervaring met dit zadel.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 19:59

Ik ben ook helemaal fan van wintec, in ieder geval, de duurdere versies met equisuede dan. Ik heb zelf de Isabell Werth gehad, géweldig zadel, alsof het voor mij gemaakt was. Helaas heb ik die moeten verkopen, maar als mijn haflingerveulen over een aantal jaar een tijdje onder het zadel is, gaat deze er zeker komen mits het past.

Merel001

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 20:17

Ik heb zelf ook een wintec 500, en vind hem heerlijk zitten. Bovendien is het handig met die verstelbare boom, hij is erg licht, en dus vaak beter voor de rug van je paard, je hoeft hem niet in te vetten, hij kan tegen water, hij slijt niet snel, hij kan tegen een stootje (meestal dan), en hij is niet zo duur. Vind het gewoon een goede oplossing.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 21:21

iemand die ik ken van mij heeft een paard met 5 gebroken wervels die zijn aan elkaar gegroeid ( bij zijn schoft) die heeft een hele brede boommaat nodig! die had alleen wintec! hij had ook korte zweetbladen nodig en er zit een bultje waar het zadel naar aangepast is, wij hebben al jaren op de manege waar ik rijd een pony met een wintec, nou die zadels op die maneges hebben best wat te verduren nou die ziet er nog heel goed uit!