Stijgbeugel waarbij je enkel minder belast wordt?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Ipsilonka

Re: Stijgbeugel waarbij je enkel minder belast wordt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 13:20

Ik heb eerst ook GPG gehad, maar heb zelf veel meer baat bij de Ezrides door het brede voetbed.

Alive

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 13:24

Afbeelding

hier zie je goed hoe het met die sprenger beugels gaat. ze passen zich gewoon aan, aan je voet Lachen
en idd zijn dit soort beugels wat duurder in aanschaf, maar ik vind het wel de moeite waard omdat het fijn rijd. Knipoog

ComancheIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 14:30

Ik zweer ook bij de GPG beugels. Ik ben een aantal jaren terug over de kop gegaan met mijn vorige paard en hij is met zijn schouderpartij op mijn knie beland. Ik ben geopereerd maar het advies was stoppen vanwege dat ik nu geen kraakbeen meer heb in mijn knie.
Ik hield paardrijden met gewone beugels ook niet meer lang vol en kon erna niet meer lopen. Ik rijd nu denk ik bijna 3 jaar met GPG beugels en vind ze echt geweldig. Ik heb nergens meer last van en ook reageren de paarden er heel goed op. De rug wordt anders belast doordat je zelf veert in de beugels waardoor je lichtrijden "veer" krijgt en dit minder belasting geeft aan de paardenrug.

Het zijn inderdaad wel erg dure beugels ik heb ze gelukkig 2e hands over kunnen nemen maar nieuw kosten ze geloof ik rond de 150 euro.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 14:45

Ik heb ook die van Sprenger inderdaad. Ik had ook last van mijn knieen met rijden en
heb ook uitgerekte enkelbanden aan 1 kant en met deze beugels niet tot nauwelijks last nu.
Ze zijn best prijzig (heb ze voor mijn verjaardag Bloos ) maar ik zou het er zelf ook voor over hebben Haha!

kler

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 17:24

[/quote]
Weet je zeker dat 't de goede link is? Ik krijg er zulke koude voetjes van Clown
[/quote]

haha ja ik bedoel idd www.goedhard.nl

Niekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 18:58

Ik heb de sprenger Bowbalance beugels. Dit zijn dezelfde als op het plaatje hierboven, maar dan nog een keer extra gedraaid. Ik heb zelf een kapote knie en zwakke enkels en met deze beugels heb ik veel minder last.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 23:41

sprenger beugels, helpt bij mij echt super

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 13:33

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-07 15:49

Wow wat een reacties.. Het komt er dus op neer dat beweegbare/verende beugels het beste effect hebben? Ik ga eens even goed zoeken naar een wat betaalbare versie (misschien tweedehands, dus als iemand iets heeft....)

Hester schreef:
Ik vind 't nogal verontrustend dat je enkel zolang dik blijft, de zwelling moet toch allang weg zijn, ook / juist met belasting (afhankelijk van de aard van de blessure). Weet je waarom je enkel zo dik is geworden?

[edit] Op marktplaats staan wat goedkopere versies, wellicht minder kwaliteit, maar vast wel hetzelfde effect...

Nee dat is juist het vreemde. Ik heb geen idee hoe het komt. Ik ben er niet doorheen gegaan etc. Hij was ineens dik en als ik er zachtjes met mijn hand overheen ga, voelt het net alsof je hard op een blauwe plek drukt. Mijn hele onderbeen is overigens gevoelig, aan alle kanten.
Ik vind het echt heel vreemd.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 16:13

EZ Rides! Heb ook last van m'n knie als ik die beugels niet aan heb, heb ze dus gekocht en nooit geen last meer gehad. Heb ook nog de flexrides geprobeerd maar daar kreeg ik nog last van.
Echt een aanschaf die de moeite waard is voor je zere knieën Haha! Bloos.

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 16:24

Ik heb ook last van mijn enkel en ik rijd met Flex Ride beugels.Dat scheelt een stuk.

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 20:51

Ik heb ook de GPG beugels omdat ik veel last had van mijn enkels en ik vind ze super! Het is echt mijn beste aankoop van 2006 geweest Haha! Haha!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 21:38

nina88 schreef:
Nee dat is juist het vreemde. Ik heb geen idee hoe het komt. Ik ben er niet doorheen gegaan etc. Hij was ineens dik en als ik er zachtjes met mijn hand overheen ga, voelt het net alsof je hard op een blauwe plek drukt. Mijn hele onderbeen is overigens gevoelig, aan alle kanten.
Ik vind het echt heel vreemd.

Ik zou eerst eens uitzoeken hoe je aan die blauwe toestand komt en hoe je er vanaf kunt komen. Hoe je het omschrijft vind ik verontrustend, dus ik zou eerst eens bij de huisarts langsgaan. Die ruitershop kan wel even wachten.

Enne, goedkopere versies hebben meestal een reden dat ze goedkoop zijn..... Sprenger is goed, EZ-rides zijn goed, Flexrides zijn goed. GPG ken ik niet van dichtbij maar zijn geloof ik ook wel degelijk.

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 12:24

Waratje schreef:
Enne, goedkopere versies hebben meestal een reden dat ze goedkoop zijn..... Sprenger is goed, EZ-rides zijn goed, Flexrides zijn goed. GPG ken ik niet van dichtbij maar zijn geloof ik ook wel degelijk.

Natuurlijk zul je op de goedkopere versies geen garantie krijgen, en allicht zijn ze niet van RVS. Maar ik zie weinig mensen rijden met duurdere beugels, het simpele ijzeren geval waar een rubber blokje inkan voldoet in veel gevallen prima. Vergeet niet dat de prijs is "wat de gek ervoor geeft", en dat "de gek" nou eenmaal meer betaald voor een merknaam.

TS: Ik vind 't belachelijk dat je huisarts zegt dat paardrijden hier iets mee te maken zou kunnen hebben. Nouja, hij heeft zeer waarschijnlijk gelijk, op de een of andere manier heb je je been overbelast. Maar het is veel belangrijker de oorzaak te achterhalen, dan om de klachten weg te poetsen.

Probeer je been zo veel mogelijk omhoog te leggen, dat wil zeggen hoger dan je zitvlak, en zo min mogelijk te belasten.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 13:11

Hester schreef:
Waratje schreef:

Natuurlijk zul je op de goedkopere versies geen garantie krijgen, en allicht zijn ze niet van RVS. Maar ik zie weinig mensen rijden met duurdere beugels, het simpele ijzeren geval waar een rubber blokje inkan voldoet in veel gevallen prima. Vergeet niet dat de prijs is "wat de gek ervoor geeft", en dat "de gek" nou eenmaal meer betaald voor een merknaam.

Punt is dat "het simpele ijzeren geval" in dit geval dus niet voldoet en je naar een verend mechanisme moet. Dan is het wel prettig als dat verende mechanisme goed blijft veren tijdens gebruik en niet zomaar vastloopt, breekt of op een andere manier stopt met functioneren. En dan is goedkoop vaak duurkoop!
Dat jij ze niet ziet in gebruik, betekent niet dat ze er niet zijn. Ik ken genoeg mensen die wel er voor gekozen hebben om die duurdere beugels te kopen, maar dat gaat dan wel altijd om een verende versie en niet de "gewone" beugel. Afhankelijk van de stijl van rijden is dat dan Sprenger (wedstrijdgerichte dressuur) of EZ-rides en Flexrides (buitenrijden/endurance).

BiancUgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 13:21

Ik heb zelf de GPG van sprenger met die veer in de beugel en ik heb tevens ook de Sprenger met de rubberen stukjes ertussen (deze zijn te koop nieuw)

Afbeelding

Nu € 70,- incl verzenden

dena_mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 17:53

Ik heb zeg maar dezelfde als hierboven alleen dan van het merk intec. Zijn erg fijn, ook gewoon goede kwaliteit. Alleen geen zwart rubber maar grijs. Deze zijn ook veel goedkoper.

dena_mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 17:54

dena_mii schreef:
Ik heb zeg maar dezelfde als hierboven alleen dan van het merk intec. Zijn erg fijn, ook gewoon goede kwaliteit. Alleen geen zwart rubber maar grijs. Deze zijn ook veel goedkoper.

Nog best duur trouwens. ong. €70,- als ze niet in de aanbieding zijn. Ik heb er €60,- voor betaald.

BiancUgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 18:40

de sprenger of de intec?

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 18:42

Ik heb ook de Sprenger beugels, zijn misschien wel duurder maar je doet er toch jaren mee. Liever iets duurder waar je profijt van hebt dan goedkoop en zere enkels..

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 19:37

Ik heb 2 paar sprenger beugels (voor beide zadels, dan hoef ik niet te wisselen)
Ik vind het super beugels rij er nu 4 jaar mee, en nooit meer pijn in mn enkels gehad door het rijden.....

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 19:44

Flexrides en ez rides elastosteps zijn erg goede beugels om dit euvel op te lossen.
Er zit vering in de beugels, het lijkt niks maar het is een wereld van verschil!

Roosii3jJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 10:33

ik heb ook een lange tijd last van me enkel gehad en toen heb ik ook die beugels gekocht met vering!
ik vond het een stuk prettiger. Zonder beugel zou ik niet doen dan schut je enkel meschien alleen maal heen en weer.

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 19:12

Ik heb ook de GPG van Sprenger OK dan!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 13:03

Dit klinkt echt als een uitkomst voor mijn zwakke enkels die omknikken met rijden! Ik ga me eens verdiepen in de Sprenger en GPG beugels Lachen .