Ervaringen zaldi zadels + dealers?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

annebe

Re: Ervaringen zaldi zadels + dealers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 08:00

hebben jullie het hier alleen over de vzh, dress en spring of ook over de endurance zadels van Zaldi?
Daar zou ik ook wel meer van willen weten.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 17:05

Nouvel schreef:
germie schreef:
Volgens mij was Harnassmaker positief over Zaldi.

maar ook hij beaamt het verhaal van de scheve bomen...
het zijn super zadels, als de boom maar goed is! Knipoog

Ik heb er nooit iets overgehoord. Maar goed, het zadel dat hier ligt (de New Kent) en te koop is, heeft een rechte boom.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 17:30

Ja, er zullen vast ook genoeg goede zijn!
En dan heb je een super zadel! Knipoog

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 17:43

wat is trouwens een normale prijs voor een goede 2de hands dressuur-zaldi? ff tjekken of ik em duur of goedkoop heb Tong uitsteken

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 17:53

De mijne is 2 jaar oud, amper gebruikt, boommaat 32 en mijn paard heeft 31 nodig. Ik vraag er 600 voor, nieuwprijs ligt tegenwoordig tussen de 900 en 1000 euro.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 15:23

Ik heb een hele fijne zaldi, zie onderschrift, en daar rijd ik heel veel paarden per dag mee Haha!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 09:00

Nimmedor schreef:
Ik heb een hele fijne zaldi, zie onderschrift, en daar rijd ik heel veel paarden per dag mee Haha!

Prachtig zadel!
En je zit er erg netjes in!

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 09:06

Elessar schreef:
Zaldi hard? Ik vind Zaldi absoluut niet hard. Stübben, dat is hard.
Nimmedor op Bokt heeft ook een Zaldi. Je kan eventueel contact met haar opnemen dmv een pb. Lachen

Pardon? Ik heb eerst een Zaldi gehad, wat een r*k zadel en nu heb ik een stokoude Stubben, nou daar kan ik het prima mee vinden! Zo zie je maar weer! Ik zou overigens geen Zaldi meer nemen. Ze zien er best mooi uit en zitten ook best aardig, maar ik zou een zadel van een merk nemen wat hier wijd en zijd bekend is en waar veel verstand is van de bouw en de modellen enzo. Ik had dus een Zaldi met flair luchtkussens en die kon of wilde niemand aanpassen. Lekker dan! Gelukkig vond ik via Markplaats een portugese vrouw, of die daar regelmatig heen ging en die heeft dat zadel van mij overgekocht, maar ik was bang er erg lang mee te blijven zitten. Als je er nog eens af wilt via Marktplaats loopt dat dus ook niet lekker en als je een Kieffer of een Stubben wilt verkopen, ben je hem zo kwijt. Ik zou het niet weer doen.

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 09:18

Ik heb ook meerdere Zaldi's gehad voor mijn paarden en ik vond ze lekker rijden, ik heb een New Kent gehad maar die heb ik verkocht omdat de zweetbladen voor mij iets te kort waren.
Verder heb ik 2 maal een Especiale een 18" en een 17,5" en die zaten ook prima. (Zijn trouwens te koop)
Verder had ik nog een duurder type een GP Millenium en die heb ik pas verkocht omdat hij te smal voor mijn paard was geworden.
Rijd nu op een Daaleman maar die is best hard veel harder dan de Zaldi.
Daar is hij nu ook bijna uitgegroeid en heb nu een Barnsby besteld die zitten ook heerlijk.

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 09:23

Ligt gewoon ook aan het model zadel.
Veel mensen hier hebben zaldi en zijn tevreden.
Kan geen mening geven over springzadels want ik spring niet maar de dressuurzadels zitten wel lekker ( de nieuwe modellen )
Dat er in Spanje geen andere zadels zijn als zaldi is niet waar , er zijn zoveel fabrieken en er worden gewoon zadels geimporteerd uit alle landen net zoals in NL wel is het zo dat er niemand komt om zadels te passen zoals in NL (tenminste bij mij in de buurt.)

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 20:10

Ilzas schreef:
Als je er nog eens af wilt via Marktplaats loopt dat dus ook niet lekker en als je een Kieffer of een Stubben wilt verkopen, ben je hem zo kwijt. Ik zou het niet weer doen.

ligt ook aan de prijs he!
stubben of kieffertjes zijn 2de hands nog erg prijzig in vergelijking met de nieuwprijs vind ik! mijn zaldi heb ik per ongeluk op de kop getikt bij iemand die het zadel had liggen maar niet eens wist welk merk het was Clown

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-07 08:20

germie schreef:
De mijne is 2 jaar oud, amper gebruikt, boommaat 32 en mijn paard heeft 31 nodig. Ik vraag er 600 voor, nieuwprijs ligt tegenwoordig tussen de 900 en 1000 euro.

Waar woon je? Haha!

Ik wil graag een Zaldi, omdat Zaldi zadels maakt voor rondgeribte kortgerugde paardjes, zoals die van mij. Ik heb op mijn pony diverse zadels geprobeerd, maar alles klappert op de rug of schuift naar voren. Ik heb nu een Thorowgood Griffin voor het Cob type, die heeft een voorsingel en een singelstoot die verder naar achteren geplaats is, zodat het zadel stabieler ligt. Verder loopt het onderste zweetblad aan de voorkant stijler, waardoor de schouder iets meer vrijheid heeft.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 11:47

Rianneke schreef:
Ilzas schreef:
Als je er nog eens af wilt via Marktplaats loopt dat dus ook niet lekker en als je een Kieffer of een Stubben wilt verkopen, ben je hem zo kwijt. Ik zou het niet weer doen.

ligt ook aan de prijs he!
stubben of kieffertjes zijn 2de hands nog erg prijzig in vergelijking met de nieuwprijs vind ik! mijn zaldi heb ik per ongeluk op de kop getikt bij iemand die het zadel had liggen maar niet eens wist welk merk het was Clown

Mwoh, weet niet. Had mijn Zaldi voor 700 euro gekocht en kreeg er met moeite 300 voor terug na een jaar, dat vind ik een groot verlies. Ik heb 2 Stubben zadels, allebei voor 100 euro op de kop getikt. Ze zijn dan ook erg oud en niet helemaal gaaf, maar voor het inrijden van een jong ding goed genoeg. Ik denk niet dat ik daar een verkeerde koop aan heb gedaan. 1 van de 2 ligt trouwens niet mooi op Vi, dus die mag eruit... mocht iemand interesse hebben....

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 12:19

jus schreef:
Ligt gewoon ook aan het model zadel.
Veel mensen hier hebben zaldi en zijn tevreden.
Kan geen mening geven over springzadels want ik spring niet maar de dressuurzadels zitten wel lekker ( de nieuwe modellen )
Dat er in Spanje geen andere zadels zijn als zaldi is niet waar , er zijn zoveel fabrieken en er worden gewoon zadels geimporteerd uit alle landen net zoals in NL wel is het zo dat er niemand komt om zadels te passen zoals in NL (tenminste bij mij in de buurt.)

Waar ik gewoond heb kon je echt niks anders krijgen dan Zaldi.
Winkels wisten ook niet waar ze aan een ander merk zadel kunnen
komen heb namelijk 6 maanden op een zadel gejaagd daar maar kon
alleen Zaldi's krijgen.
Of je moest het zelf uit Nederland of waar dan ook bestellen en
laten opsturen.

ChristinaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 21:05

Wij hebben ook een zaldi springzadel.
Ik vind 'm fijn rijden en hoor wel dat de kwaliteit minder is van zaldi of spaanse zadels maar ik merk er nog niets van bij dei van ons.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 21:17

ChristinaW schreef:
nog niets van bij dei van ons.

Friesk? Wat zeist? (of hoe je het ook maar schrijft) Knipoog

ChristinaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 11:30

ow haha bee Tong uitsteken of jaa ik ben een Fries maar iki bedoelde 'die'...
even een typfout Knipoog haha

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 14:00

Lieve mensen, ik had altijd een extreem doorrijprobeem, en had hiervoor een Ainsley. Terwijl een ainsley zacht is, reed ik me continu open! En het zitvlak was niet te klein ofzo.

Nu met de zaldi gaat het veel beter, ik heb wel een gelzitting nodig, maar toch zit het zoveel beter als de ainsley!