peesbeschermers voor, ook te gebruiken voor achter?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Re: peesbeschermers voor, ook te gebruiken voor achter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 13:13

Ja, maar het zijn wel de peesbeschermers Knipoog Had ook tegen degene die ik quote Knipoog Maar niet duidelijk genoeg dus Knipoog Maar daar zijn we het toch over eens Knipoog

Niet je voor peesbeschemers achter omdoen, dat past echt niet. Maar je hebt wel peesbeschermers voor achter

@ Cardy; Ik vind het juist NIET zonde. Warm houden van de benen is onzin, ze is zo stijf van de atrose omdat ze dan weinig loopt, niet door de kou Lachen

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-07 13:15

@ Bonnie_Theun: Nogmaals die van mij wordt er erg stijf van, en dan ook heel erg stijf.. Zo erg soms dat ze er beroerd van gaat lopen.

En met bescherming gaat het toch beter, aanzienlijk veel beter.

Daarnaast heb ik een merrie die niet veel in de paddock doet en 's winters wil ze gewoon sneller naar binnen als ze zonder loopt..

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 13:16

idd hoe meer een paard loopt, hoe beter de doorbloeding is, die houdt het paard warm, niet de beenbescherming hoor

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 13:16

Daarbij zitten er geen spieren bijna in de onderbenen, alleen pezen, dus koud krijgen ze het niet omdat ze met blote benen lopen.

Als je paard het koud heeft komt dat dus ergens anders door...gezondheid, geen bespiering, geen conditie, te dunne dekens etc etc. Kan ik zo geen antwoord op geven.

De meeste paarden hebben geen bescherming nodig voor die 2 uurtjes in de paddock. Warmte is juist voor pezen met name erg slecht, die moeten lekker koel blijven.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 13:17

Cardy schreef:
@ Bonnie_Theun: Nogmaals die van mij wordt er erg stijf van, en dan ook heel erg stijf.. Zo erg soms dat ze er beroerd van gaat lopen.

En met bescherming gaat het toch beter, aanzienlijk veel beter.

Daarnaast heb ik een merrie die niet veel in de paddock doet en 's winters wil ze gewoon sneller naar binnen als ze zonder loopt..

Dat komt omdat ze 's winters minder loopt dan 's zomers. Niet door been beschermers..

Geloof mij nou maar, ik heb meer dan genoeg ervaring me atrose enzo. Bovendien zegt de kliniek het ook Knipoog En ongeveer elke DA

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 13:17

ElCamino schreef:
Daarbij zitten er geen spieren bijna in de onderbenen, alleen pezen, dus koud krijgen ze het niet omdat ze met blote benen lopen.

Als je paard het koud heeft komt dat dus ergens anders door...gezondheid, geen bespiering, geen conditie, te dunne dekens etc etc. Kan ik zo geen antwoord op geven.

De meeste paarden hebben geen bescherming nodig voor die 2 uurtjes in de paddock. Warmte is juist voor pezen met name erg slecht, die moeten lekker koel blijven.

Precies Knipoog

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 13:19

Plus nog dat het hele stijve puur een reactie van de artrose is. dat los je niet op met bescherming om de benen.
Mijn paard heeft dikke 3tjes op de kogels voor, 4 op de achterbenen (gat in sesambeen =5 als het zou bestaan...) En ik hou hem aan de praat door veel te bewegen..op de wei, in de paddock met een ander vriendje , zolang je kunt rijden blijven rijden en anders veel wandelen. Beweging is het enige wat helpt.

Verder supplementen voeren ter bevordering van de aanmaak van gwrichtsvloeistof ( glucosamine), inspuiten in de gewrichten of whatever... en anders als het te erg wordt moet je een keuze maken.

In mijn ogen lost beenbescherming niks op...

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 13:19

@ELCamino, dat bedoel ik dus ook, warmte is alleen maar slecht voor de pezen, en een paard houdt zijn eigen benen echt wel warm, maar blijkbaar wil ts dit niet echt aannemen, met als gevolg dat het juist alleen maar slechter voor het pard is als ie met bescherming wordt weggezet (met als doel dus dat de benen warm moeten blijven, heb met nuttige besherming geen problemen verder)

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-07 13:22

Nee dit wil ik idd niet aannemen, maar toch bedankt voor het advies Lachen
Maar ik wil zowiezo beenbescherming om, omdat ze zichzelf heel erg kan aantikken (afwijkende stand)... Dus heb het zowiezo nodig

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 13:23

Investeer dan een beetje geld in de peesbeschermers voor achter..

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-07 13:25

ja daar heb je gelijk in, heb nu hele mooie peesjes op het oog...

Het liefst heb ik de eskadron allround ook voor de paddock, maar dat vind ik een beetje zonde haha (misschien als me setje dat ik nu heb wat ouder is Knipoog )

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 13:25

Bij Piafferuitersport heb je pijpkousen voor 11,95 per 2.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-07 13:26

ik ga eventjes kijken, bedankt Lachen

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 13:26

kijk...aantikken is een ander verhaal.... dan kun je het wel doen.
Mijn paard staat dagelijks in de paddock en met rijden heb ik er wel wat om maar in de paddock niet..
Als ze er maar 2 uur instaan kan het ook wel, alleen met sneeuw, blubber en zo wordt het wel een vieze bedoening, hoe goed ze ook passen er gaat altijd zand tussen zitten schuren en knoeien... wil je dat wel?
En vergeten ze niet de boel af te doen als ze op stal gaat?? dan heb je een nog groter probleem als dat gebeurt...

succes in elk geval met zoeken..

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 13:28

Ik ben nooit zo'n fan van pijpekousen Lachen Bied imo toch minder bescherming dan peesjes (misschien omdat ik gezien heb hoe het been van mijn pony eruit zag na 30 minuten met deze dingen rijden)

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 13:32

MyWishMax schreef:
Ik ben nooit zo'n fan van pijpekousen Lachen Bied imo toch minder bescherming dan peesjes (misschien omdat ik gezien heb hoe het been van mijn pony eruit zag na 30 minuten met deze dingen rijden)

Ah die dingen zijn toch uit Clown, maar de TS wou iets voordeligs, kwam dezen toevallig tegen.

Vind t zelf ook niet fijn, gebruik alleen maar peesbeschermers.
Laatst bijgewerkt door ineke_ op 23-08-07 13:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-07 13:32

@ElCamino: Over het afdoen, ik heb het "geluk" dat ik het altijd zelf doe het binnen/buiten zetten.. Lachen En maak altijd de beschermers schoon na gebruik.

@ MyWishMax: ik heb ook nog nooit pijpekousen gehad, vind het rare dingen.. denk toch dat ik misschien gewoon voor de BR peesbeschermers voor de achterbenen ga Lachen

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 13:38

Je hebt er lang plezier van. Vriendin van mij gebruikt 1 paar al 3 jaar elke dag intensief met rijden..

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-07 13:41

Oke bedankt he?? Lachen

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 14:15

Cardy schreef:
Nee dit wil ik idd niet aannemen, maar toch bedankt voor het advies Lachen
Maar ik wil zowiezo beenbescherming om, omdat ze zichzelf heel erg kan aantikken (afwijkende stand)... Dus heb het zowiezo nodig

Why not?

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-07 14:27

omdat ze zowiezo beenbescherming om moet Knipoog

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 09:30

Maar als ik het goed begrijp, wil je dus bescherming die zowel stevigheid als warmte geven?????

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 09:43

Hi, Je hebt bij de paardendrogist allerlei varianten van beenbeschermers die speciaal zijn bedoelt om paarden te beschermen ook in natte modderige ondergrond. En ze hebben daar ook iets als de chaud prince of zo, die zorgen voor warmte van de benen, lijken een beetje plastic achtig maar zorgen wel degelijk voor warmere beschermde benen, kijk even of ik een plaatje vindt.

http://paardendrogist.nl/index.asp?strP ... roepID=170

Zie ze er niet meer bij staan op de site, maar dat hoeft helemaal niets te zeggen, als je ze belt kunnen ze heel goed met je meedenken over wat er het beste kan in een losgooibak, met welke resultaat en welke beter werken voor warmhouden etc.
Het kan best zijn dat bijv de chaud prince er gewoon nog is maar ook die hardy chaps en close comfort chaps kunnen best het goede resultaat geven want die zijn daar wel voor bedoeld. Ik zou hen bellen, het voorleggen en me laten adviseren, vaak kunnen ze ook meerdere dingen sturen zodat jij houdt wat bevalt en terugstuurt wat niet bevalt of niet past etc.

Dit lijken me betere opties dan de peesbeschermers en de Paardendrogist heeft juist voor de probleemgevallen artikelen die ze in de reguliere paardenwinkels echt niet hebben. Succes ermee in ieder geval!