Graaskorf voor het eerst om, is dit normaal?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

anniee

Re: Graaskorf voor het eerst om, is dit normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 23:23

Ik heb haar nog niet echt zien drinken maar als we bij de wei zijn staat ze te grazen en dan gaan wij met haar bezig dus gaat dan ding af. 'snachts heefts ze hem niet om want dan staat ze in de paddock dus desnoods kan ze dus alleen dan drinken en overdag niets; droogt ze in elk geval niet uit Knipoog
Is dat wellicht iets voor jou Lariss om een stuk weide af te zetten ofzo en dat ze daar dan snachts in staat?Dat stuk zal vlug genoeg kaal zijn en dan heb je dus een soort paddock waar je haar in kunt zetten met wat hooi zonder muilkorf om.

Hoe lang laten jullie hem overigens om?
Wij wilden zo ongeveer van eind april tot eind oktober doen; daar tussenin zit er niet veel meer in het gras dus dan kan ze wel 24/7 in de weide lijkt mij?
Overigens vertrappen ze toch het land in de natte periode dus teren ze dan alleen op hooi en dat is prima voor dr.
Hoe doen jullie dit; van wanneer tot wanneer?
En 24/7 of overdag of paar uurtjes per dag?

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-07 12:55

Grom... Mijn pony heeft een schuurplek, op haar kin zeg maar. En het is open, dus ik baal echt enorm. Graskorf weer af dus, wachten tot het geneest. Smeer er nu steeds wat levertraanzalf op, maar goed, madam staat zich wel weer vol te vreten in de wei...

Ik weet ook niet zo goed of ik hem strax weer om moet doen als het genezen is. Maat groter kan echt niet, deze zit al vrij ruim. dusss... tips?? Clown

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 17:44

zorro schreef:
Grom... Mijn pony heeft een schuurplek, op haar kin zeg maar. En het is open, dus ik baal echt enorm. Graskorf weer af dus, wachten tot het geneest. Smeer er nu steeds wat levertraanzalf op, maar goed, madam staat zich wel weer vol te vreten in de wei...

Ik weet ook niet zo goed of ik hem strax weer om moet doen als het genezen is. Maat groter kan echt niet, deze zit al vrij ruim. dusss... tips?? Clown

Ik heb bij die van mij ook zo'n graaskorf om en ze heeft ook heel haar neus en kin kapot

Gebruikertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 17:49

Je zegt zelf dat ze er al wel mee gegeten heeft dus ze weet dat het kan dan zou ik me verder niet druk maken. Het is even wennen voor haar maar als ze honger krijgt gaat ze wel eten.
Misschien regelmatig controleren of hij nog wel goed zit en haar niet in de weg hangt.

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 22:47

Wat vreemd zeg; hebben jullie pony's "dikke" hoofden dan zeg maar met kleine smoeltjes? Haha!
Bij die van ons zit ie toch echt goed (maat S op allergrootst voor haf) en ze heeft er geen plekken van.
Is de schuurplek van de keelriem/tussenstukje of echt van het rubber van de graskorf?|
Weet je zeker dat het echt de goede maat is en je niet voor om de smoel een grotere moet hebben en die dan óf op het allerkleinste qua halstergedeelte of het halstergedeelte moet innemen?

Zorro nu zul je wel creabea aan de slag moeten Knipoog
Vraag me alleen af als het echt door het laatste komt wat je daar aan kunt doen; valt stukken lastiger bont ofzo om te krijgen denk ik?

Gebruikertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 18:56

zorro schreef:

Misschien zit hij juist te ruim waardoor hij gaat schuren?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 20:53

keet had ook onderop haar kin twee wondjes
die waren zo weer dicht
tegen het schuren op haar neus zit er een bontje

maar liever een paar plekjes als een moddervette pony

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 11:43

Sorry voor de late reactie, druk gehad dit weekend.

Maar ja ik weet zeker dat dit de goede maat is, ze heeft een heel fijn smoeltje, en de korf raakt haar alleen bij de neusriem zeg maar. Het geneest wel goed, dus maar even afwachten, en dan moet hij maar weer om.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 11:47

dan moet je echt bontje erom doen

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 13:16

Ja dat ga ik er vanmiddag even om prutsen. Maar ze heeft bij haar kin zeg maar, het schuurplek, dus daar helpt het neusbontje niet voor. Anders doe ik daar ook wel wat om. Dat is een soort rubber, dus wel even wat harder als dat andere materiaal.

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 19:50

je moet haar even een dag of 2 geven om eraan te wennen de eerste dagen even bijvoeren.. je kan ook een gat groter maken dat is bij de korf die mijn paard nu omheeft ook gebeurd.. succes