Rijden met Fleece of werkbandages

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

FLEECE BANDAGES OM MEE TE RIJDEN OF NIET?

Ja hoor, je kan gewoon met Fleecebandages rijden
24 (45%)
Ja hoor, je kan gewoon met Fleecebandages rijden mits je niet te intensief traint
3 (5%)
Nee, ik zou niet met Fleecebandages rijden ivm tempratuur onder de bandages
14 (26%)
Weet niet
12 (22%)

Totaal aantal stemmen: 53

Valentijn

Re: Rijden met Fleece of werkbandages

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 22:52

Ik was eerst fel tegen bandages.

Maar toen ging mijn zus over op bandages en stiekem vond ik ze zelf ook wel mooi.
Zo gezegd zo gedaan, ik ook bandages bij mijn pad aangeschaft (fleece).
Na het rijden direct even onder de bandages voelen, maar de hitte viel me onwijs mee, ik weet dat ze dan wel meer afgekoeld zijn dan tijdens het rijden, maar het was gewoon even warm als peesbeschermers.
Fleece heeft overigens mijn voorkeur, omdat je elastische echt heel strak moet doen (anders zakken ze af).

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 23:00

Héél strak moeten die elastische bandages zeker niet. Om afknellen te voorkomen MOETEN er ook onderlappen onder!

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 23:08

Irma_Maandag schreef:
Héél strak moeten die elastische bandages zeker niet. Om afknellen te voorkomen MOETEN er ook onderlappen onder!

Dat dacht ik dus ook, een vriendin van mij heeft ook Elastische bandages en doet het zonder onderlappen, maar dan heb je inderdaad dat ze snel te strak zitten.
Zal het eens tegen dr zeggen.

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 23:31

Katoenen bandages (of fleece) waarin geen elastiek verwerkt zit, kan weer wel zonder onderlappen, maar daarbij is het risico op afzakken weer groter.
Die onderlappen zijn dan bij voorkeur van vilt ofzo....
Meldt het haar maar wel, te strak zittende elastische bandages kan lelijke afknelling / haaruitval veroorzaken. Is zo zonde van die witte plekken op de onderbenen van je paardje!

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 05:59

ik heb verschillende soorten bandages maar ik vind de elastische met een eskadron onderlap het fijnst. fleece is ook wel fijn. Over het warmworden van de pezen, mijn paard zweet onder peesbeschermers (met neopreen) maar onder bandages niet.
en nat het rijden de benen even alspoelen met koud water is nooit verkeerd

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 09:52

Perla, ik heb dezelfde ervaring als jij: onder de bandages zweten ze niet, en afspuiten van de pezen doe ik ook altijd naderhand (uitgezonderd wanneer het echt koud weer is, lees: vorst), kan altijd, zolang je onder de knie bljft met de waterslang. Ook als ze geen bandages of peesbeschermers om hebben gehad.
Daarnaast stap ik soms ook uit op het harde (de weg); ook goed voor de pezen.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 09:59

Ik heb acrylbandages, maar gebruik ze ook maar zelden, alleen voor de foto e.d. Heb er ook nooit onderlappen onder, of kan k die beter wel kopen?

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 10:10

Ik ken de genoemde acrylbandages niet, maar als er elastiek in verwerkt zit, zouden er onderlappen onder moeten. Wanneer je even poseert voor de foto en er niet mee gaat rijden zal het geen drama zijn. Echter vindt ik het persoonlijk mooier staan met onderlappen eronder (ook voor de foto Knipoog )

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 11:08

Ik heb ook fleecebandages, en dat deed ik gewoon met onderlappen en dat gaat helemaal prima. Paard heeft nooit een blessure oid gehad.

Mijn moeder vertelde me dat ze een paard had die ze iedere dag inbandageerde, jaar in jaar uit en dat paard had ook nog nooit een blessure gehad. (dan praat ik wel over 20 jaar geleden Clown)

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 13:13

Hihi k weet dus niet of er elastiek in zit, op de verpakking stond 100% acryl, werkbandages maar meer niet.. Heb er gewoon in de les mee gereden, niet super intensief maar ook niet op mn dooie akkertje om t zo maar te zeggen. Zal t is aan mn instructrice vragen wat zij dr van vindt Lachen

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 14:57

Tja, ik heb ook peesbeschermers met Neopreen.
Neopreen is altijd een zweet-stof. Ook als je daar bandages van zou maken zouden het zweetbandages worden.
Zo zijn er wel meer dingen (als singels) van neopreen en het enige wat ik ervan heb gezien: is dat alles dat in aanraking komt met neopreen gaat zweten!

Furore_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 12:24

Saskia71 schreef:
Ik rijd eigenlijk nooit met bandages, maar met peesbeschermers.

Ik ook...
Ik ben persoonlijk niet echt voorstander van bandages,
maar dat is mijn mening Bloos