Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
pre schreef:klopt dat ja, dat ze afgereden worden voor ruiters boven de 80 kilo?
ik weeg zelf tussen de 80 en de 85 kilo.
is er hier iemand die me daar meer over kan vertelen, de puntdruk en de gewichtverdeling met mijn gewicht?
pre schreef:op de site van barefoot en de verkoop punten kan ik er niks over terug vinden?
pre schreef:eileen. waar loop jij tegenaan dan met de druk verdeling dat je besluit om het zadel weg te doen?
eilleen333 schreef:pre schreef:op de site van barefoot en de verkoop punten kan ik er niks over terug vinden?
Ik heb de indruk dat ze er niet veel van weten. Een barefoot verkoper in België kon mij al een stuk beter helpen dan degene in Nederland. Ik ken haar van dit forum: http://boomlozezadels.forum2go.nl/index.php?sid=cb67e9d8aa21aa0de1b06395ff51e056 Ze heet daar barefoot (forumnaam). Zij denkt echt met je mee over problemen. Barefoot nederland scheepte me af met een goedkope oplossing waar ik het zelf niet mee eens was.
Hier is een link naar de Belgische barefoot site: http://www.barefootsaddle.be
MysticTinker schreef:[
Bianca (van boomloosrijden.nl) heeft mij toch al een paar keer goed geholpen, ik ben heel tevreden erover, en ze weet er veel vanaf. Zit ook hier op bokt onder de naam pmarena.
Op de site staat ook wel iets over puntdruk en drukverdeling. Bij vraag&antwoord.
Ik kan de tekst niet selecteren jammer genoeg, maar er staan meerdere stukjes daar over.
sjuutje schreef:Ik had er een pad onder met dubbele inlages, doordat ik dan zo'n eind van mijn paards rug kwam heb ik onder mijn bovenbeen een "halve maan" eruit geknipt
pre schreef:ik heb inmiddels gemaild met natasja zelf van barefoot belgie.
zij heeft mij verteld dat het met mijn gewicht geen enkel probleem moet zijn, en als voorzorg zou ik er dan een pysiopad met extra inlages onder moeten leggen.
nu weet ik even niet meer zo goed wat ik moet vinden maar ik ga ervan uit dat zo iemand wel weet wat er wel en niet kan
Cheveyo schreef:Hij reageerde met name wanneer ik ging lichtrijden met de draf, doorzitten was geen probleem, maar dat houd ik zelf niet zo lang vol.
Hypofocus schreef:Cheveyo schreef:Hij reageerde met name wanneer ik ging lichtrijden met de draf, doorzitten was geen probleem, maar dat houd ik zelf niet zo lang vol.
Daar kun je 1 conclusie uit trekken: je staat te veel in de beugels tijdens het lichtrijden. Omdat AL het gewicht dan ineens op 1 komt, kunnen ook die dunne pads dat niet aan, en dán krijg je inderdaad een paard met rugpijn.
Als je gewoon vanuit je kniën omhoog komt (zoals je wellicht vroeger tijdens zitlessen hebt geleerd bij zonder zadel rijden?), is het geen enkel probleem om licht te rijden met een boomloos zadel. En ik weeg zelf een héél stuk meer dan 80kg. Mijn paardje is er zelfs beter mee gaan lopen dan met ons vorige boomzadel.
pre schreef:ik ben helemaal overtuigd van de boomloos zadels.
er zijn altijd problemen en het is gewoon het makkelijkste om er bijvoorbeeld het zadel van de schuld geven.
vaak is er meer aan de hand zolas het voorbeeld van yankeestar, en ik geloof dat zij toch wel weet waar ze het over heeft, want tenslotte adviseerd zij mensen erover en verkoopt ze ze.
en het is geen kwestie van alleen ma geld verdienen want ze heeft mij inmiddels ook al heel erg goed advies gegeven en verteld wat in mijn situatie gewoon het beste was!
maar het kan natuurijk dat niet alle paarden gebaad zijn met een boomloos, ieder is anders he!