Welk zadel voor een breedgeschouderd paard?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Judje

Re: Welk zadel voor een breedgeschouderd paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 10:09

Tja, merkzadels zijn vaak wel van goede kwaliteit, maar het belangrijkste is natuurlijk dat het zadel goed past op je paard.
Als je paard echt een lastige maat heeft dan zou ik kijken of je niet een maatwerk zadel kan laten maken.
Qua kosten hoeft dat niet veel te verschillen van een confectie-merkzadel.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-07 10:58

Judje: zie mijn post hiervoor.
Het wordt een maatwerkzadel.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-07 11:15

Nouvel: ik hou jullie op de hoogte....

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 11:26

Esther28 schreef:
Nouvel: ik hou jullie op de hoogte....

ja, fijn, ik ben echt heel benieuwd!
heb je al een voorbeeldfoto van zo'n zadel?
ik ken het merk helemaal niet, maar ik vind het wel heel interessant zo'n helemaal op maat gemaakt zadel...

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 11:27

Esther28 schreef:
Fryso zijn de zadels van Tweespan toch? Ik heb ze een mail gestuurd, dus wacht hun reactie even af...Maar daar heb ik zelf ook aan zitten denken.

Ja, wij hebben er ook één, wel op onze fries dan, maar echt héérlijke zadels! net of je in een stoel zit Clown

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 17:35

Mandyke schreef:
Aimee schreef:
Een tijdje geleden had iemand hier een topic die ook een heel breed zadel nodig had. Ze wilde eigenlijk persé een KN, maar volgens haar zadelmaker was het niet mogelijk om die passend te krijgen op haar paard. Ik heb haar bestfit aangeraden en inderdaad, die konden haar wèl helpen. Ze verkopen niet alleen KN, maar maken wel super passend, ook voor brede schouders Lachen

Hier moet je, vind ik persoonlijk, wel mee oppassen. Je zegt zelf 'ze wilde persé een KN', wel dan mag je er zeker van zijn dat er wel eens ergens een zadelmaker is die een KN 'passend' krijgt op dat paard ook al zegt een andere dat het onmogelijk is. Niet iedereen is immers even eerlijk en de meesten willen verkopen. Als je naar een goed passend zadel zoekt voor je paard mag je je niet vast pinnen op één bepaald merk.

Diegene was ik, en ik zal je uitleggen waarom de KN mijn voorkeur had.
Door nek en knieklachten door een ongeval is het een van de weinige zadels waar ik praktisch klachtenvrij op kan rijden. Als je dat weet probeer je iets vergelijkbaars te krijgen zodat je pijnvrij kan rijden.

Het comfort van mn paard staat altijd voorop, maar pijnvrij rijden is wel aangenaam.
Mijn paard geeft op zodanige wijze aan dat iets niet prettig zit dat je daar niet omheen kan. Een zadel op kunstige wijze "passend" prutsen is bij haar dus uitgesloten. Of je moet stijger en racepartijen "normaal" vinden Haha!

ik ben blij dat ik toch naar Aimee geluisterd heb en naar Best-fit ben gegaan. Zij konden mij inderdaad goed helpen en ben erg tevreden. Als de KN niet zou kunnen dan hadden ze me dat echt wel gezegd. Bij mijn paard was het vooral de plaatsing van de kussens en het naar voren schuiven wat het probleem was. Het was niet zozeer de boommaat wat ik dus wel dacht. Er is voor ons een zadel op maat gemaakt, al had ze vrij standaardmaten.

Als er weer iets is met zadels is schakel ik hun weer in ookal wordt het dan geen KN.

@Esther28: veel plezier met je nieuwe zadel, dat je maar veel fijne uren ermee kan beleven!

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 22:47

Dank je, gaat denk k wel lukken. Helaas kan k pas de 18e uitproberen....Ga eerst nog op vakantie....