De nieuwe trend

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Almighty

Re: De nieuwe trend

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 22:31

Dat bont is al vaker geweest! Maar het is niet handig vind ik. Wordt ook snel lekker vies! Ik vind het wel leuk staan bij sommige paarden maar je blijft bezig met schoonmaken. En dan wordt het al snel minder mooi vind ik dan. Of het mode wordt ik weet niet? Het is altijd al wel veel geweest?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 22:36

Nieuwe trends!! enig!!!

Betekent dat er mensen op stal hun
absoluut niet kapotte nog keurig zijnde spullen
in de container mikken....
(als je bergen geld hebt, kan dat natuurlijk)

En ik ze er weer uitvis....
(tegenwoordig vragen ze of ik ze wil, voor
ze het in de container mikken...)

Winst tot op heden...
En dan bedoel ik in goede staat!!!
Zou het zo kunnen verkopen..

BR halster, met bijbehorende touw
wollen deken (met reclame opdruk maar ach..)
bij wollen deken horende zomer deken...(zelfde opdruk)
Wollen deken met hals....
3 paar teugels
1 hoofdstel
strijklappen....

Dus kom maar op met de nieuwe mode!!!
De "oude" wil ik wel!!!

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 22:51

Sjolvir schreef:
Nieuwe trends!! enig!!!

Winst tot op heden...

3 paar teugels
1 hoofdstel
strijklappen....

De "oude" wil ik wel!!!

ROFL Geweldig Haha!
Zo kan je het natuurlijk ook bekijken!!

Ik vraag me ook af waarom zoveel mensen achter die rages aanlopen. Ben daar zelf denk ik iets te nuchter voor. Mijn paard krijgt aan en om wat ze nodig heeft, maar geen extra poespas. Vind af en toe een nieuw dekje wel leuk, maar om daar dan altijd maar weer bijpassende peesjes bij te kopen Maar wat andere mensen doen moeten ze zelf weten!! Het is iig goed voor de economie Knipoog

Vickz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 00:27

Haha, is natuurlijk handig als ze alles opeens wegdoen omdat er iets anders hipper is. Ik wil ook wel voor container spelen Haha! Zelf koop ik ook enkel dingen die ik kan gebruiken in kleuren die ik graag zie en goed op mijn paard passen.

Gebruik zelf geen springschoenen, mijn paard heeft die niet nodig en ik vind da ze een irritant geluid maken (die rubberen dan toch) maar bij ons op de manege zijn ze zo ver nog niet met hun trends Tong uitsteken daar zijn ze enkel nog maar bij peesjes met daarbij bijpassend dekje. Ahja want bandages kan daar bijna niemand aandoen Tong uitsteken hihi. Ze kopen het wel hoor maar dat blijft dan in de kast liggen of je ziet een paard in de bak komen met eumh een bol bandage aan zn been (best wel zielig)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 01:23

Ik hoor er dus absoluut niet bij.
Het enigste setje wat ik heb is mijn witte dekje met witte bandages (voor het voorstellen van paarden voor de verkoop)
en ik heb springschoenen, maar die doe ik alleen op buitenrit om en toen mijn paard stil moest staan vanwege een blesure en ze weer voor het eerst aan de longe mocht.
dan is ze zo gek, de vorige keer tikte ze het ijzer eraf..
Dus die heb ik nu en stel ze krijgt ooit weer een blesure dan kan ik ze op dat moment omdoen.

Ik heb verder alleen bruine peesjes en witte strijklapjes (ik gebruik de strijklapjes niet)

Bruine peesjes, maar geen bruin dekje.. haha

ik heb wel een bontje onder mijn zadel maar dat is tijdelijk totdat mijn zadel goed opgevuld is, dan gaat hij er linia directa weer onder weg.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 08:21

Sjolvir schreef:
Nieuwe trends!! enig!!!

Winst tot op heden...

3 paar teugels
1 hoofdstel
strijklappen....

De "oude" wil ik wel!!!

Amen Vork

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 08:35

Ik rijdt mijn paard met springschoenen omdat ik anders beter met een hoefsmid kan trouwen.
In combinatie met peesbeschermers en als de bak heelheel zwaar is 3 in 1 beschermers
Ik heb idd ook spullen die andere mensen niet meer willen,
hoofdstellen 2x
staldeken met stront Vork
2 linker 3 in 1 beschermers ( rijdti k al 10 jaar mee en een paar nieuwe indra's is aardig kostbaar)

geen bandages geen bontjes (ook niet in mijn peesbeschermers)

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 12:56

Bontjes waren er 25 jaar geleden ook al dus dat is behoorlijk retro (is dat de term??).

Ik vis ook wel eens uit de container als ik zie dat er iets echt nog goeds ingaat, al 2x een super leren halster gered dat was uitgeslagen en dan dus weg moet. Doekje olie er over heen en helemaal perfect weer.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 13:01

daniella74 schreef:
Bontjes waren er 25 jaar geleden ook al dus dat is behoorlijk retro (is dat de term??).

Ik vis ook wel eens uit de container als ik zie dat er iets echt nog goeds ingaat, al 2x een super leren halster gered dat was uitgeslagen en dan dus weg moet. Doekje olie er over heen en helemaal perfect weer.

Ja zo kregen wij een compleet wit zadeltje op de manege.
De eigenaar heeft kennissen en hun dochtertje rijd ook.
Ze hebben thuis veel goede pony's en heel veel spulletjes (het mooiste van het mooiste uiteraard)
Dit zadeltje was nog zo goed als nieuw maar had 3 jaar in de schuur gelegen.

Of wij het wouden hebben, Nou natuurlijk!
Dus ik het zadel eerst helemaal met zeep behandelt en daarna met olie.
Nou dat ding was echt nog zo goed als nieuw, geen gebruikersspoor op te zien!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 13:02

Wil ook wel voor container spelen idd, alleen helaas staat mijn verzorgknol aan huis Huilen van het lachen

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 13:10

Wat ik wel vaak doe met bijv kleding die ik niet meer pas of spillen die ik niet meer gebruik ofzo dat geef ik weg aan iemand die net begint met rijden. Ik koop wel altijd zelf hele goede degelijke spullen dus het gaat soms zo lang mee dat ik er niets meer mee kan. Overigens is het wel handig dat ik meestal oudere niet hippe spullen heb want de roeivereniging heeft er dan weinig belangstelling voor.
Mijn poetskist is trouwens een heel oud ijzeren winkelmandje van de buurtsuper, echt perfecte poetsbak.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 13:16

Ik doe niet mee aan die modes hoor. Zonde van mijn geld. Steek ik liever in het behoud van mijn paardje (staling,hoefsmit ed. Begrijp wel dat mensen die dingen aanschaffen voor de gezondheid van hun paardje(s) Lachen

Helaas ben wel van de setjes geworden. Maar dat is al een heel stuk minder inmiddels en schaf ook nu even niks nieuws meer aan.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 13:17

Volgens mij is bont /nepbont al jaaaaaren in.

Zelf reed ik eigenlijk met peeskappen, strijklappen en springschoenen. Overgenomen van de vorige die haar bereed. Sinds kort eigenlijk alleen met peeskappen omdat ze imo daadwerkelijk nodig heeft.

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 13:27

daniella74 schreef:
Wat ik wel vaak doe met bijv kleding die ik niet meer pas of spillen die ik niet meer gebruik ofzo dat geef ik weg aan iemand die net begint met rijden. Ik koop wel altijd zelf hele goede degelijke spullen dus het gaat soms zo lang mee dat ik er niets meer mee kan. Overigens is het wel handig dat ik meestal oudere niet hippe spullen heb want de roeivereniging heeft er dan weinig belangstelling voor.
Mijn poetskist is trouwens een heel oud ijzeren winkelmandje van de buurtsuper, echt perfecte poetsbak.

Dat doe ik ook, mijn buurmeisje begint met paardrijden, en ze hadden net een nieuwe outfit gekocht. Cap, rijbroek en jodhpurs. Komen ze bij mij langs, had ik Nog een paar Jodphurs staan, precies in haar maat. Een paar chaps die haar ook passen. En een grijze rijbroek, nog super te gebruiken( bijna nieuwstaat). Wel jammer want ze hadden echt veel geld uitgegeven, terwijl ze dat van mij gratis konden hebben.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 13:31

Ben trouwens de peotskist nu aan het schoonmaken en de kleuren ven de borstels zijn als combi wel heel apart, knalrood/bordeaurood/paars/groen/blauw/zwart. Touwen zijn blauw/grijs/zwart enroze/donkerrood, halsters zwart leer baluw/grijs en roze/donkerrood. Dit is best Penny bedenk ik mij nu, moet eens minder vissen en recycelen.

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 13:35

Overlaatst was ik bezig met een vriendin aan't babbelen over haar leren laarzen. En ik vond dat dat ook wel wat een trend was, leren laarzen, zij vond van niet. Wat vinden jullie?

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 14:08

Nee, geen trend. Leren rijlaarzen worden in steeds kleinere maatjes gemaakt dus beschikbaar naar een vraag die er altijd al was. Tot een aantal jaren geleden werden deze laarzen gewoon niet gemaakt voor kinderen of tegen zulke hoge kosten dat het echt niet te betalen was. Bovendien willen mensen steeds meer geld besteden aan de outfits dus voor de fabrikanten is het nu ook big business. Het fenomeen setjes en kleurtjes is ook iets van de laatste jaren en deze twee verschijnselen zijn rond dezelfde tijd ontstaan en er versterken elkaar ook nog eens. Leren laarzen bieden ook een aantal voordelen t.o.v. rubberlaarzen als betere pasvorm, hogere levensduur, beter voor beenhouding en vaak vergeten de veiligheid.

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 14:18

[PP] -> [HAR]

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 14:39

Ja ik vind het toch wel een soort van trend.
vroeger werden deze namelijk niet gemaakt omdat mensen die te duur vonden voor kinderen die er toch na een jaar weer uitgroeien.
Ik heb daarom pas leren rijlaaren gekregen toen mijn voeten uitgegroeid waren.
tegenwoordig krijgen zelfs jonge kinderen leren laarsjes.

P.S, ik snap niet waarom leren laarzen veiliger zijn?
Een leren laarz krijg je namelijk niet zo makelijk van je gebroken enkel af als een rubberen laarsje.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 14:45

Door de beteren pasvorm zijn ze al veel veiliger en als je bijv een klap van een paard krijgt met rijden tegen je onderbeen zal je been gebroken zijn ipv verbrijzeld. Dit geldt ook voor zware valpartijen dat het onderbeen beter beschermd is.

Door de grotere vraag is de prijs sterk verlaagd voor kinderen, geld moet tegenwoordig flink rollen om er goed uit te zien en te blijven zien voor de stalgenoten. Dat ik begon met rijden als klein meisje waren de kleuren voor rijbroeken beige/zwart/donkerblauw en grijs later erbij. Nu is er bijna niet aan rijbroeken in deze kleuren te komen.

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 15:05

Wel zoals je zegt; mensen besteden steeds meer geld aan hun outfit, daar horen leren laarzen toch ook bij? Nu zie je toch veel meer leren laarzen dan vroeger?

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 15:07

Die rubberen dingen slijten als de hel en zitten voor geen meter. Kan mij prima voorstellen dat mensen leren laarzen willen. Hier lopen de meeste kinderen toch nog gewoon op plasticjes en is een bloeiende handel in 2e hands laarzen.

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 15:13

magli schreef:
Wel zoals je zegt; mensen besteden steeds meer geld aan hun outfit, daar horen leren laarzen toch ook bij? Nu zie je toch veel meer leren laarzen dan vroeger?

+ enkel omdat de prijs verlaagd is en verdere redenen die al genoemd zijn?

volgens mij toch ook wel omdat het chiquer staat

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 15:18

Chique is een nieuw fenomeen binnen de paardensport. Zal voor sommigen best een reden zijn, net zoals de Anky look en peperdure zadels die de naam dragen van een topruiter.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 15:53

Geen idee wat de nieuwe trend wordt, ik doe er iig niet aan mee. Een bontje onder het zadel vind ik wel chique staan moet ik zeggen, maar ik doe het niet omdat m'n pony dan alleen maar last van dr rug krijgt. Het zadel is nu precies voor haar op maat gemaakt dus dan kan het allemaal alleen maar slechter worden. Knipoog

Ik rijd soms wel met springschoenen als mn pony op ijzers staat.

Blingbling dingen zijn ook in geweest trouwens. Knipoog