een schuivende barefoot, oplossingen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pellie

Re: een schuivende barefoot, oplossingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 18:23

soms moet je idd toegeven dat een zadel gewoon niet past Ja ik had ook een schuivende BF, en de andere boomloze zadels die schoven heb ik ook niet genomen. de BF ging ook de deur weer uit.
ik heb nu een heather moffett die me gister in een flinke galop ook ging schuiven. vind ik daar niks op, strakker aansingelen, dan gaat ie uiteindelijk ook weer weg.

Sienie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 18:57

ik heb een Randoll's op m'n haf en ook hier schuift die bij het opstappen. Tijdens het rijden blijft die goed liggen.

cremellogek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 18:59

Hier nog iemand met een schuivende barefoot op een bolle tinker. Het zit lekker, maar voor mij werkt het ook niet, dus ik ben ook weer overgestapt naar een boomzadel.

_Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 11:11

Mijn Barefoot schuift ook bij het opstappen, maar daarna niet meer.
Af en toe merk ik aan mezelf dat ik even te veel op 1 beugel heb gesteunt en dan zakt het zadel scheef. Eigenlijk juist wel handig, word je meteen afgestraft Knipoog

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 11:16

hahaha ja dat is waar Lachen
kan je jezelf mooi in de gaten houden !

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 13:13

Soms ligt het ook aan de manier van opstappen van de ruiter dat het zadel schuift. Of aan de zit van de ruiter dat het zadel tijdens het rijden schuift. Dat kan namelijk ook nog.

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 15:25

Wat bij mij perfect hielp was een westip singel van buitenzinnig.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 17:20

Ik heb mijn BF ook weer de deur uitgedaan. Het zadel lag wel goed, maar helaas veel te lang op m'n pony.
Is iemand geweest om een startrekk dressuur te passen. deze lag toen goed. nu 1 maand later kan ik 2 vingers tussen schoft en zadel doen, maar doe ik mijn vinger iets verder in de kamer dan knelt het gigantisch bij m'n pony. kan dit niet verholpen worden dan gaat ook de startrekk de deur uit. Rijd nu weer met mn oude zadel.
En zo knoeien we weer wat aan

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 20:26

Mijn nichtje had dit ook, Karin, met haar BF Arizona. Ze heeft er nu zo'n zwart matje onder, met van die gaatjes erin. Probleem verholpen!! Haha! (matje kost misschien 15euro ofzo, dus gaat je ook de kop niet kosten) Knipoog

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 21:50

oh dank je wel ! dat is zeker de moeite waard om te proberen Ja

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 19:09

waarschijnlijk is je haffie over 2 jaar alweer zo anders van bouw dat het zadel dan wellicht wel blijft liggen, of ook niet natuurlijk.

ik heb ook een westip singel gebruikt maar er zitten niet van die singelstoot riempjes aan, aan het begin van de singel. met de westip heb je weer kans dat de singel schuift ten opzichte van de singelstoten.

glijd je zadel nu op de haf van je vriendin?

horse_spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 07:48

Hai

Er schijnt een onderdek te zijn met een open bovenkant. Daardoor krijg je als het ware een soort
puntdakje op de ruggengraat waardoor die ook goed vrij blijft en bovendien het zadel dus minder kan
gaan schuiven naar links en rechts. Misschien werkt het ook wel tegen schuiven naar voren en achter. Ik heb er geen ervaring mee maar kwam het ergens tegen op internet.

car_oo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 09:29

ik zou gewoon wachten met oplossingen zoeken voor het schuiven tot je Amigo gaat doorrijden, dan zal hij verder zijn qua ontwikkeling en bouw en dan zal het zadel ook beter passen. (denk ik)

en dat je BF nu wordt gebruikt door een ander scheelt ook weer, issie mooi soepel als jij ermee verdergaat Knipoog

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 13:33

Moderatoropmerking:
Ik heb 1.5 pagina aan offtopic reacties naar de MH gesplit.
Ik hoop dat men nu wel ontopic kan blijven en niet weer een modopmerking negeert zodat het topic gewoon open kan blijven.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 13:42

het zadel blijft schuiven op die andere haf, maar ik ga nog een ander onderdekje proberen.
neopreen singel helpt niet in ieder geval.

ik twijfel of ik hem ga houden, tuurlijk veranderd amigo nog heel veel, maar zeker met het inrijden van hem wil ik wel een zadel dat perfect stevig ligt natuurlijk Lachen

en nu is de barefoot nog nieuw....kan ik hem beter nu weg doen dan nadat hij een jaar gebruikt is misschien.

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 14:02

Kijk eens bij de omschrijving van die westip singel waar ik het over had. Mijn zadel schoof ook, naar voren vooral, reed al met staartriem, maar met die singel gaat echt perfect. http://www.buitenzinnig.nl
Het is een geheel elastische singel die zich ook aanpast onder het rijden.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 14:14

Mijn BF ligt super, van schuiven heb ik op beide paarden geen last (half-arabier en een forse kwpn-er). Een haflinger die ik ken heeft ook problemen met een schuivende BF, de Arizona. Bij dit paard was het echter alleen rijtechnisch. Zat de ruiter teveel naar 1 kant, dan ging het zadel ook die kan op. Zat de ruiter in het midden, dan bleef het zadel daar ook. Als een paard zichzelf teveel naar 1 kant gaat drukken, waar je als ruiter vaak in meegaat, ongemerkt, dan wordt het zaak om je paard te leren rechtrichten, zodat je ook recht boven je paard kunt blijven.

Heel hard gezegd: als je eenmaal zit in het zadel zou je ook zonder de singel uit de voeten moeten kunnen in gewoon stap draf en galop. Het zadel gaat alleen naar links of rechts schuiven als je zelf als ruiter niet recht boven je paard blijft...

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 18:04

wij hebben een BF of een nogal spichtige schimmel en een andere op de ronde pony van mijn dochter. Ligt als een huis, maar de eerste weken schoven ze wel ! volhouden, dus ...

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 22:03

bedankt voor de reacties !

dat je zadel goed moet blijven liggen ook zonder singel als je erop zit hoorde ik eerder vandaag!

ik houd mijn barefoot dus nog maar even netjes en nieuw
dan gaan we kijken of het met mij allemaal wel wil lukken als ik amigo ga rijden.
ik hoop het maar Haha! vind het zo'n mooi ding !